Valas vai merenneito?
Äskettäin Ranskassa, suuren kaupungin erään kuntosalin ikkunaan ilmestyi
juliste. Siinä oli kuva nuoresta, hoikasta ja ruskettuneesta naisesta ja
teksti, joka kuului: "Haluatko sinä olla tänä kesänä valas vai
merenneito?!"
Keski-ikäinen nainen, jonka fyysinen olemus ei ollut samankaltainen kuin
kuvan naisella, vastasi julkisesti kysymykseen joka julisteessa esitettiin.
Niille, joita asia mahdollisesti kiinnostaa:
Valaita ympäröi aina parvi ystäviä (delfiinejä, merileijonia ja uteliaita
ihmisiä). Niillä on aktiivinen seksielämä, ne tulevat raskaaksi ja
synnyttävät hurmaavia vauva-valaita. Ne viettävät ihanaa elämää delfiinien
kanssa ja ahtavat itseensä katkarapuja. Ne leikkivät ja uivat meressä ja
näkevät upeita paikkoja, kuten Patagonian, Beringinsalmen ja Polynesian
koralliriutat. Valaat laulavat kauniisti ja ovat jopa levyttäneet
laulujaan. Ne ovat upeita otuksia eikä niillä ihmisen lisäksi ole lainkaan
luontaisia vihollisia. Niistä pitävät lähes kaikki ympäri maailman ja ne
ovat rakastettuja, suojeltuja ja ihailtuja.
Merenneitoja ei ole olemassa. Jos niitä olisi, ne jonottaisivat
psykoanalyysiin jossa pyrittäisiin helpottamaan niiden identiteettikriisiä
ja selvittämään sitä ovatko ne ihmisiä vai kaloja. Niillä ei ole
seksielämää koska ne tappavat miehet jotka menevät niiden lähelle. Kuinka
ihmeessä ne voisivat edes harrastaa seksiä? Ne eivät voi saada lapsia ja
kuka edes tahtoisi mennä lähelle tyttöä, joka haisee kuin kalatori?
Valinta on minulle itsestäänselvyys.
Minä tahdon olla valas.
P.S. Elämme aikakautta, jolloin media laittaa päähämme ajatuksia siitä,
että vain hyvin hoikat ihmiset ovat kauniita. Minä mieluummin syön jätskiä
lasteni kanssa, hyvän aterian miehen kanssa joka saa minut värisemään tai
palan suklaata ystävieni seuraksi. Ajan mittaan painomme lisääntyy koska
sisäistämme niin paljon tietoa ja viisautta. Kun se ei enää mahdu päähämme,
se levittäytyy muualle kehoomme. Joten: me emme ole painavia, vaan
suurenmoisen sivistyneitä, koulutettuja ja onnellisia. Alkaen tästä
päivästä, aina kun katson peilistä takapuoltani, ajattelen: "Herran
pieksut, katsokaa kuinka fiksu minä olen!"
Suomentanut: S-H Harjajärvi
Kommentit (16)
Onneksi olen mallia "merenneito"
ja voin silti syödä mitä vaan :)
Mutta kyllä tuossa ap:n tekstissä oli nainen hyvin vastannut. :D
ja niin totta!
Ja tuossa mainoksessahan oli vain kaksi vaihtoehtoa: valas ja merenneito, ei mitään siinä välillä. Tietenkään mainoksia ei pitäisi ottaa kovin vakavasti, ja varmaan harvat aikuiset oikeasti ovat mainosten vietävissä, mutta entäs lapset ja nuoret? Ei ihme, että syömishäiriöt lisääntyvät, jos lapset ja nuoret joutuvat kysymään itseltään, ovatko he valaita vai merenneitoja, kun kysymys ei edes jätä tilaa muille vaihtoehdoille.
NB! En ajattele, että syömishäiriöt syntyvät pelkästään siitä, että joku katsoo lehdestä laihan ihmisen kuvaa, mutta kyllä mainosten ja median esittämällä naiskuvalla on varmasti yhteys siihen, että syömishäiriöt ovat nykyään niin yleisiä.
Ja minä en muuten ole valas enkä merenneito, vaan ihan tavallinen naaraspuolinen ihminen.
huomauttamaan, että minä muuten olen mallia merenneito, ettei kenellekään vaan jää epäselväksi, että minä olen muuten tosi hyväkroppainen, käyx kateex läskit!
huomauttamaan, että minä muuten olen mallia merenneito, ettei kenellekään vaan jää epäselväksi, että minä olen muuten tosi hyväkroppainen, käyx kateex läskit!
Sinä olet just se kade läski
Ps. En ole läski, vaan hoikka, mikäli se nyt muka sulle kuuluu.
Ja niin totta! Upeaa että on ajattelevia, tuntevia, sanavalmiita ja sivistyneitä ihmisiä jotka ovat terveellä tavalla ylpeitä itsestään!
ei kuivalle maalle:)
Valaan on helppoa ja mukavaa elää vedessä, siellä liikkuminen käy vaivattomasti. Kuivalla maalla valas kuolee aika pian. Ei ole delfiineitä eikä katkarapuja, millä herkutella (itse asiassa valaat syövät krillejä/planktonia/seepioita jne).
Valaita harppunoidaan yhä edelleen, miekkavalaat saattavat tappaa toisen valaan poikasen, mitä emo on kantanut kuukausikaupalla. Hyvin moneet valaat kuolevat ennenaikaisesti ja ovat uhanlaisia, vaarassa hävitä.
Ei se ole helppoa elää valaanakaan!
heh, tulithan itsekin tänne puolustelemaan pata kattilaa soimaa...
nyt sanoo mulle, että olen vaikkapa nelijalkainen violetti humanoidi, niin sanon silloinkin, että valitetavasti en ole, vaan kaksijalkainen ihminen.
Omasta mielestäni ap:n kirjoitus ei alkanut esim. "Lukekaapas tämä, av-mammat, koska olette kaikki läskejä". Sitten olisin ymmärtänyt, että joku olisi tullut sanomaan, etten suinkaan ole läski vaan hoikka.
Voitko jo lopettaa Ap, tämä oli just hyvä
vaikka lainata sitä viestiä, johon vastaat, että tietäis, ketä tarkoitat?
Mä olen myös sitä mieltä, että ap:n kirjoitus oli hyvän, enkä käsittääkseni ole mitenkään viitannut siihen, että en olisi pitänyt ap:n viestiä asiallisena.
jonka halusin jakaa kanssanne vuodelta 2010.
Loput viestit ei olleet niin positiivisia.
Jaa-a. Ranskattarelta oli unohtunut matkalla kynän ääreen se, että kysymys ei ole loppujen lopuksi siitä, onko merenneito vai lihava nainen vaan siitä onko lihava ja rapakuntoisen näköinen nainen vai hyväkuntoisen ja terveen näköinen nainen. Onhan se vaan niin, että jos lihava haukkuu sutjakkaa se johtuu vain siitä, että lihavalla on paha olla oman kehonsa ja kurittoman itsensä kanssa ja sisimmässään palavasti haluaisi näyttää hyväkuntoiselta ja terveeltä.
Tuo kirjoitus on juuri hyvä esimerkki siitä, kun tuhti ihminen yrittää uskotella itselleen, että hänellä on jonkunlainen itsekuri vaikkei olekkaan.
Ranskattaren kankea ajattelu johtui varmaan siitä, että hän sai kynän ääreen kiukulla raahautuessaan pari sydänkohtausta ja aivohalvauksen, kun on niin huonossa kunnossa.
hyväkuntoinen merenneito, kuin valas, jolla alkaa olemaan ongelmia polvien, selän ym kanssa. Minä haluan nauttia elämästä ja mulle se ei tarkoita mässäilyä, vaikka ruoasta pidänkin.