Espoon keskus asuinalueena?
Tunteeko kukaan aluetta? Voitais saada sieltä mahdollisesti opiskelijakämppä.
Kommentit (30)
ei ole kokemusta. MUtta espoon keskustan alueella on moniakin rauhallisia paikkoja kuten saarnimäki, kaupunginkallio (metsää ja omakotitaloja ympärillä), suna, muurala, mikkelä. Mä olen viihtynyt tässä espoon keskustan laitamilla varsin hyvin miehen, lapsen ja koirine kanssa.
Asuin siellä HOASin kämpässä viitisen vuotta sitten, Kylävainionkujalla Tuomarilan aseman vieressä. Ihan rauhallista oli, mutta miljöö jotenkin ankea ja maalaismainen, lähin iso ruokakauppakin oli silloin Leppävaarassa. Nykyään Entresse on ihan siisti, mutta en ikinä oppinut tykkäämään espoolaisesta huonohkosta joukkoliikenteestä ja hajanaisista asumiskeskittymistä. Onneksi juna kulkee. Nykyään asun Itä-Helsingissä ja viihdyn hyvin :D
Espoon keskus on näitä pk-seudun pikkulähiöitä, joita osa ihmisistä tykkää kauhistella, vaikkei olisi ikinä käynytkään.
Ihan sentin lähellä on sellainen kiva rauhallinen asuinalue nimeltään kaupunginkallio. Olen asunut siellä nyt 13 vuotta eikä ole ikinä ollut mitään levottomuuksia tai ongelmia
Kirstinharju on muuttumassa todella kivaksi asuinpaikaksi uusien talojen myötä.
Musta on nykyään ihan kiva alue. Kaikki palvelut ja hyvät kulkuyhteydet. Alue on rauhoittunut paljon sitten viime vuosikymmenen.
Mainettaan parempi. Paljon rauhallisempi kuin Itä-Helsinki.
On nykyään kiva alue ja alueen arvostus tulee nousemaan tulevaisuudessa. Rakennetaan paljon uutta ja hienoa, myös paljon omistusasuntoja.
Muutin Espoon keskukseen lasten kanssa vuosi sitten ja yllätyin positiivisesti. Todella rauhallista on ollut.
Tässä on tosiaan tuo juna-asema ihan vieressä ja kauppakeskukset entresse ja espoontori, eli kaikki palvelut löytyy.
Lisäksi monta eri ruokakauppaa, apteekki, terveyskeskus, ravintoloita ja päiväkodit ja koulut myös ihan kävelyetäisyydellä!
Aluetta on uudistettu todella paljon ja tullaan uudistamaan tulevaisuudessa. Siksi päätin tänne muuttaa.
Ostaisin jopa asunnon nyt täältä jos pystyisin, kun hinnat ovat vielä hyvät. Tulevaisuudessa uskon, että saavuttaa vielä todella hyvän maineen ja hinnat tulevat nousemaan rajusti. :)
Ei mulla ainakaan ikinä mitään ongelmia ole siellä ollut, en tosin liiku siellä kun vkl öisin baarissa. Kavereita asuu siellä juurikin opiskelijakämpissä ja pahin tapahtuma taitaa olla se että fillari pöllittiin.
En tietenkään sinne pysyvästi muuttaisi mutta opiskelujen ajaksi en näkisi sitä mahdottomaksi ideaksi.