Espoon keskus asuinalueena?
Tunteeko kukaan aluetta? Voitais saada sieltä mahdollisesti opiskelijakämppä.
Kommentit (30)
sitä opiskelijana nyt voi asua missä vaan - vähän sellainen boheemi elämänasenne mulla ainakin oli kun aikoinani asuin Kitarakujan karmeissa Hoasin läävissä.
Ja voihan siellä ihan kivojakin paikkoja olla - kai.
Ihan varmasti helpompi saada kämppä sieltä kuin jostain muualta. Hyvä puoli on se, että sieltä pääsee junalla kätevästi pois.
Joten ihan levottomaan mestaan emme muuta. Jos täytyy olla "boheemia" asennetta, kuulostaa ehkä siltä että ei ole meidän paikka..
En viittis edes ajaa läpi viikonloppuiltana.
Bussilla jo kun menee Suvelan ja Espoon keskuksen läpi tulee pelkästään taloista tosi synkkä fiilis vaikka olisi päivä. Ankeita kerrostaloja toisensa perään (bussi 19 reitillä). Vaikka onhan sillä myös niitä kivan näköisiä pientaloja, mutta huonomaineista aluetta on, ja hoasin kämpät on varmaan kuitenkin kerrostaloissa?. Illalla/yöllä en ole siellä päin liikkunut, ei tekisi mieli. Ennemmin muuttaisin vaikka Kontulaan, vaikka sekin on huonomaineista, mutta silti mulla on Kontulassa kotoisampi olo kuin Espoon keskuksessa.
MUTTA myönnettävä on, että kyllä sieltä bussin ikkunoista näkyy myös lapsia vanhempineen ja kun en siellä itse ole kovin paljon liikkunut, niin voi olla ettei ole oikeasti niin paha kuin puhutaan??
Asuin siellä ilman lapsia HOASin asunnossa 3kk ja oli ihan kamalaa. Jos saat muualta asunnon, älä ihmeessä muuta
Kyllä siellä hetken asuu jopa lasten kanssa :) Pitempiaikaisesti en suosittele. Olen asunut lähistöllä, ja aika ankeaa oli. Pelottavaksi en ympäristöä kyllä koskaan kokenut paitsi puoliltaöin yksin junaa odottaessa.
Vanhan asukkaana ensinnäkin korjaisin tai lisäisin pari juttua.
Muistaakseni aikaisemmin esim Kirkkojärvi oli ehdoton nou nou. Siellä oli nääs näitä venepakolaisia. Historian havinaa.
Suvelakin koostuu erialueista. Kirstinmäki oli se pahin, Sokinvuori vähän parempi ja muistaaksen Joupimäki oli kanssa parempi. Hösmäri oli kanssa hyvä.
Vieressä Suna ja Tuomarila.
Olen siis viettänyt lapsuuden ja nuoruuden pahamaineisessa Suvelassa silti minusta tuli ihan täyspäinen ikinä en ole huumeita kokeillut eikä nuo muutkaan nautintoaineet kovin hyvin maistu. Ja tietääksen suurinosa koulukavereista on myöskin täyspäisiä ja työssä käyviä ihmisiä. En voi sanoa kaikki kun en kaikkien tilannetta tiedä.
kirstinharjussa päälle vuosi eikä kertaakaan ongelmia tullut! päin vastoin "lähikaupan" myyjät mukavia ja jutteli aina.. baari illat selvisi ilman minkään näköisiä rähinöitä jne.. ei ole tod niin huono paikka mitä maine antaa ymmärtää..
ps. ihana leikkipuistokin siinä kirstinmäessä:D
Ympäristömiljöö aika ankea, mutta asemanseutu on nyt kokenut kohennuksen uudistusten myötä. Meininki rauhoittunut samalla.
Turvattomammaksi minä tunnen Leppävaaran keskustan kuin Espoon keskuksen...
En muuttaisi sinne kuin viimeisessä hädässä. Yrittäkää saada muualta, etenkin jos teillä on lapsia.
ei ole asunut siellä, mutta olen ollut pari vuotta suvelan kupeessa töissä. Nistejä tuli ihan faktisesti vastaan harva se päivä ja yksi puukon kanssa heilumisjuttu ja toinen puukotus siellä sen kahden vuoden aikana ainakin tapahtui.
Näin myös rottia.
Kirkkojärven puolella eli ei siellä Suvelassa vaan radan toisella puolella, missä kirkko on. Siellä oli tosi rauhallista silloin, en tiedä millaista on nykyään.
eivät kumpikaan ole lapsiperheille sopivia alueita asua. En muuttaisi kumpaisenkaan paikkaan ilman perhettäkään. Ovat liian levottomia, päivälläkin. Lievealueilla sen sijaan löytyy suht. kivoja, rauhallisia asuinalueita. Suna, Muurala, Lintuvaara, Mäkkylä.
Hän kertoi, mihin ei missään nimessä kannata ikinä muuttaa Espoossa.
Yksi niistä on Espoon keskus. En tykkää kulkea siellä edes päiväsaikaan.
En itse muuttaisi sinne kirveelläkään!
HAHAHAHA... Anna mun kaikki kestää.. Itse siellä jouduin parivuotta asumaan ja ei enään ikinä.. En suostuisi muuttamaan edes finnoontien toisella puolella olevalle omakotitalo alueelle.. Joo se on totta että on rauhottunut siitä mitä oli vielä 15v sitten, mutta silloin se oli jotain jäekyttävää.. Suurin osa HOAS:n asunnoista on Kirassa (Kirstinharju) ja se on Espoon pahin alue ja Suvela hyvänä kakkosena tien toisellapuolella.. En itse edes viimeisenä vaihtoehtona muuttaisi mihinkään sinnepäin muutaman kilometrin säteellä keskustasta.. Olen myös ollut töissä avustajana/lastenhoitajana melkein kaikissa Espoonkeskustan alueen päiväkodeissa ja eniten ongelma perheitä ja sitä kautta rauhattomia/oireilevia lapsia.. Tunnen myös henk.koht sen alueen KELTO:n ja ei ole ikinä toiminut haastavamalla alueella.. Joten en todellakaan voi suositella edes pahimmalle vihamiehelleni sitä asuinaluetta.. Jos HOAS:n kämppää haette niin finnoontien varrella (oiskohan jo Latokasken aluetta) on aivan ihania perheille tarkoitettuja rivarikämppiä.. Voi tosin olla aikamoinen tunku niihin asuntoihin..
ite asun kannusillassa ja tuomarilassa ja hyvät kokemukset nykyään rauhallinen alue suvela on myös hyvä ja edullinen
Mielenkiintoista miten ihmiset perustavat kantansa monta vuotta vanhoihin ajatuksiin ja tabuihin.
Espoon keskus on rauhoittunut todella paljon, en ole kertaakaan monen vuoden aikana kokenut oloani uhatuksi tai turvattomaksi millään tavalla. Tulen rauhalliselta alueelta ja voin sanoa että tämä on aivan yhtä rauhallinen kuin se. Helsingin metrossa koen oloni enemmän uhatuksi kuin täällä. Kirstinmäenkin 'epämääräiset' talot yksityistettiin ja siellä on korjattu ja koitettu parantaa kuvaa muualta tuleville junteille.
Suosittelen kaikkia käymään kävelyllä kauniina kesäpäivänä niin näette ettei alue todellakaan ole paha, viipykää myös iltaan pimeän tullen. Samanlainen kunnon alue kuin Matinkylä, Olari, Haukilahti, Leppävaara, Espoonlahti,... Mikä vaan suurempi keskittymä Espoossa. Monta vuotta vanhat legendat ovat jääneet kummittelemaan ja harmiksi vaikuttavat kaikkiin skeptisesti :(
Olen nyt asunut neljä vuotta Tuomarilassa ja Espoon Keskuksessa. Rauhallinen alue, lapsiperheitä paljon. Iltaisin liikkuu ihmisiä koirien kanssa, öisin ei ketään. Ei tarvitse pelätä.
on aika levotonta. Siis se Suvelan puoli. Sitä en missään tapauksessa suosittele, varsinkaan jos teillä on lapsia.