Huh huh, mikä tekopyhä äitipuoli!
Nainen on monta vuotta esittänyt mallikelpoista äitipuolta lapselleni, lässyttänyt kuinka lapsi on rakas jne.
Nyt kun lapsi on teini, ja sanoi että haluaisi isän luo asumaan, niin nainenpa sanoi, että lapsi ei ole tervetullut saman katon alle, koska lapsi on toisen naisen kasvattama, ja meillä on erilaiset kasvatusperiaatteet. Lapsi on tosi kiltti ja koulussa menestyvä. Koskaan ei ole kenelläkään ollut pahaa sanottavaa.
Mielestäni täysi tekosyy. Naisen edellisen liiton lapset ovat kyllä tervetulleita saman katon alle, sekä yhteinen lapsi, muttei miehen lapsi. Lapsi on hämillään ja surullinen miksei kelpaa. Isä sanoo, ettei lapsensa voi muuttaa koska ei halua rikkoa sitä perhettä. Meillä on asiat lapsen kanssa hyvin, mutta hän haluaisi asua loppulapsuuden isän kanssa, koska ei ole koskaan asunut.
Lapsi on niin pettynyt äitipuoleen, ettei halua mennä sinne enää ollenkaan. Isä sanoi vain, että "oma on valintasi". Siis ihanko normaalia tällainen?
Kommentit (72)
kun otetaan huomioon äitipuolen aikaisempi käytös. On ollut läsnä ja rakastanut. Lapsi on tullut hyvin toimeen äitipuolen kanssa ja sisarpuolien kanssa.
Ehkä jopa tämä ollut syynä miksi on halunnut muutttaa isaän luokse. Ja sitten *hums* Et voi muuttaa tänne kun olet toisen naisen kasvattama ja kasvarustyyli on erilainen.
Miten on mahdollista että lapsella onkin yhtäkkiä niin huomattava ero kasvatustyylissä kun aikaisemmin on ollut kuitenkin huolehtiva jne jne miten ap sen nyt kuvailikaan..
Kyllä minäkin olen erinäisille sukulaislapsille huomaavainen jne. mutta en todellakaan kaikkia kotiini haluaisi. Varsinkaan teini-iässä.
Sen verran on eroa kasvatustyylissä. Sen kestää kun ei ole yhdessä 24/7, mutta ei yhdessä asuen.
toisen kakaraa ja varsinkin teiniä omaa kotiinsa.
Ymmärrän tätä äitipuolta. Hoitakoot mies exänsä kakaran jollain muulla lailla, eikä asumaan mun kotiin.
ISÄN tehtävähän olisi sanella voiko teini muuttaa vai ei. Keskustella ja neuvotella tämän äitipuolen kanssa.
Vai onko niin, ettei ISÄ tahdo teiniä asumaan luokseen. Perustelu on sitten mitä on.
Hyvin tyypillisesti naiset taas haukkuu toisia naisia ja MIES päästetään pälkähästä vaikka MIEHEN lapestahan tässä on kyse.
AP:kin haukkuu äitipuolta tekopyhäksi, eikä moiti surkeaa ISÄÄ mitenkään. Keskittykää olennaiseen. ISÄN TEHTÄVÄ OLISI PUOLUSTAA TYTÄRTÄÄN JA OTTAA ASUMAAN LUOKSEEN.
Miksi hän ei sitä halua?????
että ap:n kasvatustyyli ei miellytä.
lapsen oikeus vanhempiinsa. Monet avioerolapset haluavat juuri teini-iässä vaihtaa etä-/lähivanhempisysteemiä. Se on ihan normaalia ja kuuluu lapsen kasvamiseen ja kehitykseen. Siihen ei vaadita että joko äiti tai isä olisi huono vanhempi tai että teini olisi joku "tahtoo" -tyyppi. Ikävä että äitipuoli ei ilmeisesti sitä ymmärrä, eikä ole aiemmin tullut ajatelleeksi että näin saattaisi käydä. Harmillista myös että isä ei pysty toimimaan lapsensa parhaaksi.
Teinin kehityksessä tapahtuu juuri isoja asioita ihan fyysisestikkin, saati sitten henkisesti. Mielessä kaikenlaista myllerrystä. Vaikka ihan kiltti olisikin. Minusta koti pitäisi olla juuri teini-iässä sama kuin aiemmin ja kaikki tuttua ja turvallista.
Minusta teini saa haluta muuttoa ja moni varnaan haluaakin, mutta ei se tarkoita että niin tulisi tehdä.
Itse sanoisin vain, että tämä on sinun kotisi ollut aina ja tulee aina olemaan. Kun olet aikuinen voit muuttaa minne haluat. Käy isälläsi useammin.Piste.
Hän päättää muuttaako vai ei. Nyt laittaa syyn vaan vaimonsa piikkiin. Ei ole munaa isällä sanoa, ettei itse halua lastaan samankaton alle.
"Naisen edellisen liiton lapset ovat kyllä tervetulleita saman katon alle, sekä yhteinen lapsi, muttei miehen lapsi..."
mä luulen kanssa että naisen mielestä se on ollut kivaa kun tyttö on käynyt, mutta teini omaan kotiin asumaan ei sit oliskaan.
mut isä on kyllä ääliö, mut sen takia ap onkin eronnut siitä?
jos ite olisin teini niin kylässä olikin aina kivaa, kun oli niinkuin lomalla. arki on arkea.
siskoni 10 vuotias poika sanoi että hän haluis asua meillä. no joo kun jaksoin aina viikonlopun mikä oli yötä niin keksiä kaikkea ja en komentanut läksyistä =)
mut tuntuu varmaan tolta ap: lapselta kamalalta.
joiden mielestä miehen lapset ex-suhteesta ovat kategorisesti virhe.
Lapsen isä korjaa sitten tekojensa hedelmät joskus aikanaan. Sinä voit sanoa teinillesi, että sinun luoksesi hän on aina tervetullut. Halveksin tuollaisia miehiä enkä itse koskisi tuollaiseen kepilläkään - ei tuollainen mies ole mikään mies vaan uuden muijansa kynnysmatto.
Ihan uskomatonta toimintaa. Ei ihme että teinille tulee fiilis ettei kelpaa. Herkässä iässä ja sit isä kohtelee tuolla tavalla.
En nyt sano, että teinin pitäisi päästä isän luo koska haluaa, vaan ettei isä ota vastuuta ja kerro järkeviä syitä miksei siellä asuminen onnistu.
Isä tässä urvelo on
Hän päättää muuttaako vai ei. Nyt laittaa syyn vaan vaimonsa piikkiin. Ei ole munaa isällä sanoa, ettei itse halua lastaan samankaton alle.
että ap:n kasvatustyyli on erilainen kuin äitipuolen. Minusta se on hyvä ja selkeä syy.
Ja jos ap kuuntelisi syytä, tajuaisi, että sitä kunnioittamalla lapsella säilyy paremmat välit isään ja äitipuoleen kuin sillä, että yrittävät asua yhdessä tuosta lähtökohdasta.