Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys on rankempaa kuin tuttipullolla vauvan syöttäminen

Vierailija
08.02.2010 |

Näin on!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kokenut imetystä mitenkään rankaksi, mutta uskon että tuttipullojen pesu/keittämis rumban ja korvikkeiden kaupasta kantamisen olisin kokenut raskaammaksi.

Vierailija
2/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on puolensa. Ja onko se nyt sitten se tärkein juttu siinäkin asiassa, että miten vain helpoimmalla pääsisi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli rinnanpäät auki, ihan verillä ja nyt myöhemmin vauva puree minua.

Uskoisin että tuttipulloilu ei fyysisesti satu.

Vierailija
4/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkäinen, se otetaan rinnalle ja syötetään. Sen sijana se oli aika rasittavaa, kun piti ruveta pullojen kanssa vekslaamaan.

Vierailija
5/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsyynä se, että ISÄ voi ottaa enemmän vastuuta vauvan ruokinnasta ja äiti saa levätä! Sen vuoksi meilläkin imetys lopetettiin, kun kuopus oli 8 kk. En jaksanut olla yötäpäivää 2 välein maitoautomaattina, alkoi pää seota unenpuutteesta. Nyt on kaikinpuolin helpompaa ja vauva nukkuu yöt. Jes!

Vierailija
6/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi sai vatsanväänteitä rintamaidosta. Ei löytynyt mulle sopivaa dieettiä, joten 10 viikon valvomisen, itkemisen ja uupuneen äidin psykiatrisella polilla käyttämisen jälkeen vaihdettiin pulloon. Helpotti muuten aika paljon.

Vierailija
7/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokkinut lapseni kuukauden iästä lähtien tuttipullolla ja toisen lapsen olen sitten imettänyt 10,5kk ikäisesti ja sanon kyllä että tuo tuttipullorumba on huomattavasti rankempaa. Kaupasta pitää ravata korvikkeita vähän väliä, tuttipulloja pestä, lämmittää ensin maito ennenkuin voit tarjota sen lapselle ja sen jälkeen vielä taas se tuttipullo huuhdella ja sit yölläkin pitää nousta lämmittämään maitoa jne, Kun imettää niin ei tarvi kuin huolehtia omasta syömisestä jonka tekee jokatapauksessa ja sit omasta hygieniasta jonka myös tekee joka tapauksessa. Tietenkin tuo imettäminen sitoo enemmän kiinni lapseen mut mun tapauksessa lapsi nukkui tosi hyvin ja oli muutenkin rauhallinen tapaus niin sain sit välillä sitä kuuluisaa omaa aikaa ja ei se loppujen lopuksi ole niin pitkä aika elämästä kun imettää lastaan.

Vierailija
8/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloruokinta siinä mielessä "helpompaa" että joku muukin voi syöttää kuin äiti. Mitään muuta helpompaa en sitten siinä näe..pullojen pesu ja keittely, korvikkeen ostaminen jne..

Imetys taas käy aika luontevasti ja nopeasti alun mahdollisten hankaluuksien jälkeen, eikä mukaan tarvitse aina pakata säkillistä kamaa kun lähtee jonnekin..

Vierailija
9/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se teki koko ajan tosi kipeää vaikka käytössä oli rintakumit. Vauva oli itkuinen ja ilmavaivainen vaikka välttelin syömästä sitä tätä ja vielä tuotakin. En löytänyt muuta hyvää imetysasentoa kuin sängyssä kylellään ja se taas kävi särkemään selkää.

No kuitenkin päädyimme pulloruokintaan, enkä pitänyt sitä mitenkään vaivalloisena.

Kaksi pulloa riitti hyvin, saihan niitä pestä ja keitellä ja korviketta kantaa kaupasta, mutta samalla ne korvikkeet sieltä kaupasta tuli kuin ruuatkin ja tuttipullojen keittäminenkin meni muiden kotitöiden ohella.

Joten omalla kohdallani voin sanoa olevani samaa mieltä kuin ap, mutten väitä, että niin olisi kaikilla.

Vierailija
10/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei bakteerit elä.

Vierailija
11/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi lämmittää. Yöllä vaan kartonki nopeasti auki, kaato pulloon ja pullo vauvalle käteen. Syöttää itse itsensä (9 kk) ja syö vain kerran yössä. Kun imetin, vauva halusi tissiä 2 h välein... Oli raskaampaa.

Vierailija
12/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti moni ajattelee ihan samoin kuin sinä, mutta moni ajattelee myös toisinpäin!

Minusta imetys on ollut niin helppoa, etten millään olisi viitsinyt sen sijaan alkaa korvike/pullo linjalle.

Maito aina sopivaa, heti tarjolla, ei tarvi ostaa, ei pestä pulloja jne.

Rinnan päät oli jokaisen aikaan hellät muutaman eka päivänä, sen jälkeen ei mitään. Vauvat on aina syöneet hyvin, ja helposti, olen syöttänyt ihan missä vaan asennossa, jne..

Minusta imetys on ollut niin helppoa, että olen jatkanut sitä jokaisella kolmella lapsellani yli vuoden.

Jokainen kokee tämänkin tavallaan.

Vierailija
13/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon, että osaimetys on helpointa. Saa yhdistettyä molempien vaihtoehtojen parhaat puolet.

Vierailija
14/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin käydä aina lämmittässä yölläkin pullossa maitoa ja noussut vielä pesemään pullon. Jos olisin voinut imettää, olisin vaan voinut nostaa vauvan viereeni ja antaa imeä. =(

Vierailija
15/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin käydä aina lämmittässä yölläkin pullossa maitoa ja noussut vielä pesemään pullon. Jos olisin voinut imettää, olisin vaan voinut nostaa vauvan viereeni ja antaa imeä. =(

Mä olin ennen vauvan syntymää ajatellut antaa ainakin osittain tuttipulloa (koska äiti ja siskotkin ovat niin tehneet...) mutta vauvelin synnyttyä imetys olikin niin helppoa ja yöllä en edes herännyt, kun vauva itse löysi tissin, että luovuin pulloideasta saman tien. jos maitoa tulee hyvin ja imetykselle ei ole varsinaista estettä, on mun milestä paljon helpompi imettää, kuin antaa pulloa

Vierailija
16/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ne imetyshetket niin rauhallisia olleet - tai olivat, mutta aina sen jälkeen alkoi se kamala itku niistä vatsanväänteistä... joo, olin maidottomalla dieetillä ym., mutta kyllä musta oli ihanaa, kun vauvalle alettiin antaa erityiskorviketta ja sen lisäksi imetin muutaman kerran (ehkä 4) vuorokaudessa 2kk eteenpäin. 5kk iässä lopetin imetyksen kokonaan, pikkuhiljaa tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi