Hoitopöytä vai ei???
Hei auttakaa ensimmäistä lastaan odottavaa paria ja kertokaa mielipiteenne ja kokemuksenne! :-)
Onko hoitopöytä välttämätön ostos? Vai riittääkö esim. muovinen reunallinen vaipanvaihtoalusta jota voi helposti liikutella eri huoneisiin ja eri tasojen + sohvan, sängyn yms. päälle? (En valitettavasti löydä kuvaa netistä mutta näin eräässä lastenliikkeessä tukevan muovisen tikatulla vahakankaalla päällystetyn hoitoalusta.)
Hoitopöytä ei meillä mahtuisi muualle kuin lastenhuoneeseen ja jos kuitenkin muutaman kuukauden jälkeen vaipanvaihto sujuu jo kylpyhuoneessa pesupaikkojen lähetyvillä niin en itse ainakaan näkisi syytä hoitopöydän ostoon...
Mitä mieltä olette? Kokemuksia hoitopöydättömyydestä?
Kommentit (11)
Itse en pärjäisi ilman, lapsi on jo pitkälti yli vuoden, ja vieläkin hoidetaan ns. hoitopöydällä, joka on tosin kodinhoitohuoneen pöydällä oleva hoitopiste.
Miten olis pinnasängyn päälle tuleva taso? Niillähän on ihan hyvä jälleenmyyntiarvokin.
on hoitopöytä makuuhuoneessa ja vessassa on pesukoneen päällä sellainen hoitoalusta josta puhuit.
Hoitopöytä makkarissa on ihan ehdoton ainakin minulle, on helppo vaihtaa vauvalle vaippa yöllä hämärässä huoneessa eikä tarvii häntä täysin herättää ja alkaa viemään ympäri huushollia. Lähes aina myös puen lapsen hoitopöydällä koska se on sopivan korkea.
Heitin sen menemään. Ei oikein ollut käyttöä.
Helpompi voisi tosiaan olla siirrettävä alusta.
Vaippa meillä vaihdetaan lattialla viltin päällä. Ja sitten kodinhoitohuoneessa on vieläkin se hoitopöydän pehmuste :) On riittänyt meille! Kakkavaipat voi sitten siellä vaihtaa :)
Meillä on siis ollut käytössä juuri sellainen pinnasängyn päälle laitettava tukeva alusta, ei vie tilaa ja on kätevä ottaa, eikä kärsi selkä.
on hoitopöytä makuuhuoneessa ja vessassa on pesukoneen päällä sellainen hoitoalusta josta puhuit.
Hoitopöytä makkarissa on ihan ehdoton ainakin minulle, on helppo vaihtaa vauvalle vaippa yöllä hämärässä huoneessa eikä tarvii häntä täysin herättää ja alkaa viemään ympäri huushollia. Lähes aina myös puen lapsen hoitopöydällä koska se on sopivan korkea.
Vaihtaa se vaippa siinä sängyllä jos ei tarvi pesuja tehdä?
Meillä on sekä hoitopöytä että hoitopiste kylppärissä pesukoneen päällä. Hoitopöytä on pojan omassa huoneessa jossa puen vaatteet päälle, kaiken muun teen kylppärissä. Kakka pepun kanssa on ikävämpi kulkea pitkin kämppää pesulle. Lisäksi mulla on ihan vaan palanen muovitettua froteeta jonka voi heittää sängylle sohvalle tai lattialle missä nyt vaan tahtoo vaihtaa.
Meillä poika on 2,5kk ja noi valmiit pehmustetut alustat alkavat olla jo liian lyhyitä.
Hoitopöytää en olisi erikseen ostanut mutta papan minulle tekemäni hoitopöytä oli vielä tallessa niin sen takia meillä myös hoitopöytä.
Itse kuitnekin pidin siitä että oli ihan aluata asti sopivalla korkeudella oleva taso jossa hoitaa vauvaa.
vaatteitten säilytyspaikka (oli kolme laatikkoa). Mutta muuten turha. Vaipan voi vaihtaa, sängyllä, sohvalla, lattialla, missä vaan. Älä turhaan hanki, jos ei tilaa.
pähkäiltiin esikoisen kohdalla samaa ja päädyttiin ostamaan ikeasta sellainen valkoinen ihana hylly johon kiinnitetään erikseen hoitotaso, jonka sitten voi ottaa pois kun jää tarpeettomaksi ja hylly jää käyttöön. Ostettiin samaan sarjaan myös pinnasänky yms.
Minä en olisi pärjännyt ilman hoitopöytää selkäni takia mutta en tietenkään tiennyt tätä vasta kun sen koin. Meinä en pystynyt vaihtamaan sängyssä tai lattialla vaippaa muuta kuin hätätapauksissa (esim. kylässä tms.) Mutta muuten jos selkä kestää niin ei kai se tarpeellisin ostos ole.
meillä oli vaihtopiste kylppärissä pesukoneen päällä (sivusta täytettävä kone) ja siinä vaipanvaihto sujui hyvin vuoden ikäiseksi asti.
Vesipisteen läheisyys on minulle tärkeää, inhoan laappia sinappikakkaa kosteuspyyhkeillä ja toisaalta vaipattoman lapsen kanniskelu ympäri huoneistoa (pesulle) johtaa herkästi pissavahinkoihin...
Öisin meillä ei ole vaihdettu koskaan vaippaa kuin ihan poikkeustapauksissa (tyyliin ripulikakat mahataudin aikaan tms.).
Vaipat vaihtuu lennossa, vauva on sylissä ja nykäisen housut pois samalla kun kävelen vessaan/kylppäriin, Vaipan nappaan pois kun pääsen perille ja viskaan roskiin ja sama sit toisinpäin. Ehkä ekan kuukauden olen jotain hoitotasoa käyttänyt, kun on ollut navanputsausta yms. mutta kaikkien kolmen kohdalla olen hylännyt ne kokonaan viimeistään kun muksu on oppinut kääntymään (3-5kk) Vaatteet olen sitten pukenut milloin missäkin (sängyllä tai sohvalla istuen, lattialla, sylissä - ihan pieni mahtuu polvien päälle :D)
Ja heti kun muksu on oppinut seisomaan tukea vasten, on vaipat vaihdettu pytyn päällä seisten. (6-8kk)
Ja mä olen vielä selkävammanen :D
... Ei tarvita hoitopöytää, taso riittää.. =)