Etenkin naiset, auttakaa!
Olisi tässä ihan kunnollinen aviokriisi meneillään, lapsia 2, toinen ei edes vielä koulussa. Rakastan vaimoani syvästi, mitää pettämisiä tms. ei ole tapahtunut. Taustalle on suhteen kylmeneminen, ja pientä mielenterveysongelmaa.
Haluaisin todellakin suhteen kuntoon, olen miettinyt asioita, ja kaipaisin hiukan vinkkejä.
Kommentteja ja perusteluja eri vaihtoehtoihin.
Miten lasten kanssa? Kanssa vai ilman?
Parin viikon kaukomatka?
Lyhyempi matka?
Lyheyempi matka ja joku juttu jossa koko perhe tekisi jotain kivaa?
Kaipaan todella apua, olen vain tyhmä mies=)
Kommentit (27)
et lasten kanssa etkä ilman. Etkä sitäkään, jos suhde vaan on kylmennyt.
TEidän täytyisi parantaa ihan teidän jokapäiväistä arkea. Ottaa toisenne huomioon sillä lailla, että mielenterveysongelmaa ei tulisi. Tukea toisianne. Teidän pitäisi olla yhdessä pahaa maailmaa vastaan. Pitää toistenne puolta.
Ei tuommoista mitkään yksittäiset jutut tai matkat paranna. Ihan koko teidän elämä pitäisi panna paremmin raiteilleen. Jos et näe sitä itse, teidän olisi hyvä menne jollekin parisuhdekurssille tms, jotta näkisit edes tien pään.
Toki vaimon kanssa vietetty kahdenkeskinen aikakaan ei varmaan olisi pahitteeksi..mutta mielestäni pitäisi ENSIN keskustella ja sitten vasta matkustella, sittenpähän on peli selvä kun arki iskee vastaan. Hei ja seksikauppakin on hyvä idea!! ;) ...sais vähän piristystä :)
panostusta arkeen. Siis toisen huomioimista kaikin tavoin. Yhteinen harrastus voisi olla myös hyvä juttu. PAriterapia?
on huono idea, jos välit ovat ehtineet pahasti kylmetä. Itse sain aikanaan ex-mieheltä geishakuulat lahjaksi, kun olin kuulemma löystynyt. Ihanaa ja inspiroivaa? Käskin tunkea ne...
Tiedän kyllä että matka ei kaikkea paranna, ehkei mitään..
Tiedostan kyllä että arki pitäisi olla parempaa, ja sen lupaan korjata, mutta mikä olisi sellainen kiva piristys?
en seksikauppaan rynnisi. Osoita vaimollesi kuinka tärkeä hän on sinulle, halaa ja suukota. silittele nukkumaanmennessä ja rutista.
Juttele ja kysy vaimosi mielipidettä pienestä matkasta, pitäisikö hän siitä ja tykkäiskö lähteä ilman lapisa vai yhdessä koko perheellä. Mutta matka ei todellakaan korjaa/korvaa arjessa mukana olemista ja huomioimista.
Tai BArcelona. TAi joku muu ihana kaupunki. Tai vaikka kylpyläloma Suomessa.
Ei lasten kanssa eikä ilman.
Matkailu on hauskaa mutta älä odota ihmeitä.
Arki on se johon pitää sopeutua.
Ei lasten kanssa eikä ilman.
Matkailu on hauskaa mutta älä odota ihmeitä.
Arki on se johon pitää sopeutua.
En odota, sanoin jo että olen luvannut itselle että arki muuttuu, olen valmis tekemään ihan mitä tahansa tämän suhteen eteen.
Pientä piristysjuttua vaan haen, tuo matka on mielessä sen takia että vaimo on usein matkoista puhunut, mutta ei olla oikeen kunnon reissuun ikinä päästy, lasten hoitopaikka, ja rahaongelmat.
Nyt rahaa olisi hiukan ylimääräistä, ja lasten hoitokin järjestyisi.
AP
Suosittelen myös puhumista, oletko ajatellut että vaimolla voi olla niille ylimääräisille rahoille jokin muu käyttöajatus?
Arjessa sinun pitää olla aidosti mukana eikä minään kahden viikon äidinpikkuapurina, joka odottaa palkintoa kun on vienyt roskiksen.
että rupeat tekemään sitä arjessa huomioimista jo heti tänään. Teette koko perheellä jotain mukavaa, mitä nyt arkena ja viikonloppuna ehtii (vaikka lettukestit, jos ei muuta), olet huomaavainen vaimoasi kohtaan jne.
Tästä lähtökohdasta onkin sitten jo paljon mukavampi lähteä yhdessä pienelle reissulle kahdestaan. Ja matkakohteen suunnittelisin yhdessä vaimosi kanssa niin, että se on molemmille mieluinen. Uskon, että vaimosi ilahtuu jo pelkästään siitä, että otat puheeksi matkalle lähtemisen, ei sinulla tarvitse siinä vaiheessa olla vielä lippuja kädessä. Mutta toki voit miettiä ehdotuksia etukäteen.
että rupeat tekemään sitä arjessa huomioimista jo heti tänään. Teette koko perheellä jotain mukavaa, mitä nyt arkena ja viikonloppuna ehtii (vaikka lettukestit, jos ei muuta), olet huomaavainen vaimoasi kohtaan jne.
Tästä lähtökohdasta onkin sitten jo paljon mukavampi lähteä yhdessä pienelle reissulle kahdestaan. Ja matkakohteen suunnittelisin yhdessä vaimosi kanssa niin, että se on molemmille mieluinen. Uskon, että vaimosi ilahtuu jo pelkästään siitä, että otat puheeksi matkalle lähtemisen, ei sinulla tarvitse siinä vaiheessa olla vielä lippuja kädessä. Mutta toki voit miettiä ehdotuksia etukäteen.
Näin juuri mietin tuon, en ole mitään lippuja hankkimassa ennenkun olen vaimon kanssa kunnolla puhunut asiasta, en ole tyrkyttämässä mitään.
ja tiedän ettei matka korjaa mitään, tulee ihan älyttömän paha mieli kun joka toisessa viestissä sanotaan niin.
ap.
joku kiva paikka, mitä näitä nyt on?
Pariisi tietysti, olisiko joku lämpöisempi paikka näin kylmällä kivempi?
kysy siltä vaimoltasi, mihin haluais matkustaa, jos siis ylipäänsä haluaa
joskus vaimon kanssa näitä selattua, siitä on jo aikaa, ekaa lasta odotellessa=)
sanat ja teot rakkaudesta
toisen huomioiminen
matka voi olla mukava, mutta tuskin kaikkea korjaa.
ehkä mielummin joku yhteinen harrastus, jossa teillä aikaa kahdestaan? miten olisi esim. lenkkeily tms? kerran kuussa jotain extrakivaa kahdestaan mistä tykkäätte.. ei tartte mitään hirveän ihmeellistä esim. leffaan ja syömään tai kahville..