Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotiaalla kovettuma kantapäässä

Vierailija
08.02.2010 |

Onko kenellekään tuttua, että kolmevuotiaalla olisi kovettuma kantapäässä?

Minä huomasin 2-3 viikkoa sitten saunassa, että pian 3-vuotta täyttävällä tyttärelläni on vasemman kantapään sisäsyrjällä n. 1x2 cm kokoinen alue, jossa iho on selvästi paksuuntunut ja siinä on vierekkäin ikäänkuin kolme "kraateria". En osaa tarkkaan sanoa, että kauanko kovettuma on kantapäässä ollut, eipä noita kantapäitä tule ihan joka päivä syynättyä.

Asian on kyllä jo työn alla, 3-vuotisneuvola on ensi viikolla ja neuvola-aikaa soittaessani kerroin jo kantapäästä. Neuvolantäti kuulosti hieman hämmästyneeltä ja sanoi, että katsotaan ensin, mutta hän epäili, että on aihetta mennä vielä lääkäriin neuvolan jälkeen. En ruennut asian kanssa hosumaan ennen neuvolaa, kun kovettuma ei lasta tunnu haittaavan eikä se ole muuttunut ainakaan niin paljon, että olisin sitä huomannut, kantapäätä viime viikot tarkkailtuani.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse törmännyt tällaiseen, mutta kuullut olen kyllä että se on mahdollista. voi olla sellaine kovettumasairaus (en millään muista nimeä), mutta kovettumaa siis tulee ja tulee, vaikka sitä kuinka hoitaa. Toivottavasti tästä ei ole kyse.

Vierailija
2/5 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylät voi olla vierivieressä niin, että alue on isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyliä on meidän perheessä nähty ennekin, mutta kantapää ei kyllä näytä syyläiseltä. Nahka on paksu ja siinä vierekkäin kolme kovaa reikää. Ihan omituinen.

t. AP

Vierailija
4/5 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pohjallinen ok, ja astuuko ns. linttaan.

Pyydä terveydenhoitajalta lähete lastenfysioterapeutille terveysasemalle.

Älä raspaa missään nimessä, enemmin rasvaat.

Monasti jalan astumissa on asentovirhe ja tukipohjallinen voi auttaa, tai sitten geelityyny ko. kohdan alle kengässä.

mutta aluksi huomio ulkokenkiin..!!

Vierailija
5/5 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen aina kiinnittänyt erityistä huomiota siihen, että lapsilla olisi kunnon kengät. 3-vuotiaalla on itse asiassa oikea jalka lattanampi kuin tämä kovakantapäinen vasuri. Ja missään nimessä en raspaa enkä tee mitään muutakaan rajua ennen neuvolaa/lääkäriä.

Kiinnosti lähinnä, että onko muilla kokemuksia vastaavasta, eiköhän tähän neuvolan ja lääkärin kautta selvyys saada.

Kiitos tähänastisista ja mielelläni luen lisää.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme