Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut uskaltavat kuljettaa vauvaa rintarepussa/kantoliinassa talvella :O

Vierailija
08.02.2010 |

En tarkoita kylmyyttä vaan liukkautta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälläkin voi kompuroida...

Vierailija
2/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen olen ja kengissä semmoiset piikkipohjat. Meidän teitä ei aurata ja vaunuilla on äärimmäisen vaikeaa käydä missään. Mies käy kaupassa tai käydään autolla joskus, mutta jos pitää käydä postissa tai muualla niin kantoliina on siihen helpoin. Postille on 300m, johon menee kävellen/liinalla kantaen pari minuuttia mutta vaunujen kanssa joudun kiertämään pitkän matkan ja kyntämään perunapeltoa. Tosi raskasta ja kestää kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menoksi.

Vierailija
4/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa mäessä ja sekin vaarallista. Juuri todettu kuinka bussissa läskipäiden takia vaarallista. Kännykkään puhuva eukko tuli kolmion takaa melkein päälle, autoilu vaarallista.

me ollaankin talvi kokonaan sisällä

Vierailija
5/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran isän kantavan pientä vauvaa kantorepussa hyytävässä pakkasessa ja viimassa. Vauvalla oli jalassa vain villasukat. :/

Vierailija
6/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuilla pääse niin pakkohan se on repulla kantaa, Puolivuotiastakin on aika hankala kantaa sylissä pitkiä matkoja. Pitäisikö meidän olla sisällä koko päivä, jos kävelyteitä ei ole aurattu? Kunnolliset kengät on tietysti jalassa, en halua kaatua ilman kantoreppuakaan ja repun kanssa vielä vähemmän. Mutta ei mua erityisesti pelota kuljettaa vauvaa repussa talvella.

Meidän lapsella on popin toppatöppöset ja riittävä määrä sukkia jalassa, jalat eivät ole vielä koskaan olleet kylmät kotiin tullessa.

Vierailija
7/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esim. kauppojen ovilla on usein liukasta kun on sulanutta lunta.

kesälläkin voi kompuroida...

Vierailija
8/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten sen topatun vauvan saisi edes mahtumaan kantoreppuun? Kesätvauva mahtui hyvin kesävaatteissaan kantoreppuun, mutta en tiedä, miten nyt talvella oikein mahtuisi toppauksineen.

Vierailija
9/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän liukuesteitä + kävelen varovasti. Kävelytyyli vaikuttaa paljon = varovasti sitä kantapäätä maahan! se on vaarallisin hetki.

Nimim. esikko 2 talvea liinassa, kuopus samoin.

(Kun en ollut kantanut lasta, pyllähdin useinkin. Syy: en katsonut astunko jäähän, kävelin liukkauteen nähden liian kovaa, ei ollut liukuetseitä.)

Devisys on muuten liukueteistä huippu! helppo laittaa + tehokas. Jatkossa aion käyttää liukkailla ihan ilman vauvojakin!

Vierailija
10/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus sylissä...

Vierailija
11/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis liinassa, ei repussa. Itse asiassa ainoa kerta jolloin olen kaatunut, oli kesällä, kun pieni lapsi ajoi mua päin kolmipyöräisellä... Onneksi varasin vaistomaisesti käsiin enkä kaatunut vauvan päälle, vieläkin puistattaa... Eli ei se vuodenaikaa katso. Mutta ihan samalla tavalla pelkään bussissa, kun vauva on kärryissä, ja ihmiset horjahtelee melkein päälle...

Vierailija
12/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan kiinni siitä millaisen repun ostat. Meillä sopii toppapuvussa hyvin reppuun, mutta la näin just yhden minikokoiseen reppuun tungetun vauvan. Säälitti todella paljon, kun oli aika pieni vauva rintarepussa ja selkä kaarella taaksepäin, jalatkin sojottivat suorina takaviistoon (pitäis olla sammakkoasennossa).

Vierailija
13/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten sen topatun vauvan saisi edes mahtumaan kantoreppuun? Kesätvauva mahtui hyvin kesävaatteissaan kantoreppuun, mutta en tiedä, miten nyt talvella oikein mahtuisi toppauksineen.

Tai siis meillä on kantoliina, joten siinä on enemmin joustun varaa mutta joka tapauksessa ihmettelen että miten vauva sinne mahtuisi...

Vierailija
14/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalat, kädet, pää ja kaula piti suojata hyvin mutta ei tarvinnut vauvalle toppahaalaria, villapuku riitti

Vierailija
15/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona sen sijaan kyllä, kun olen kompastunut esim. esikoisen leluihin vauva sylissä... Minä en ole käyttänyt ulkona edes mitään liukuesteitä, mutta toki liukkaalla kelillä olen ollut normaalia varovaisempi.

Mulla on ollut käytössä kantotakki, jonka alla vauva repussa tai liinassa. Ei ole tarvinnut topata mitenkään ihmeellisemmin, myssy, villapuku, lapaset ja jotkut töppöset/villasukat riittää.

Vierailija
16/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran isän kantavan pientä vauvaa kantorepussa hyytävässä pakkasessa ja viimassa. Vauvalla oli jalassa vain villasukat. :/

vaikka minkälaiset toppaukset siellä villasukkien alla :) itsekin puen vauvalle toppatöppösten sun muiden päälle vielä reilunkokoiset villasukat lämpöä antamaan.

Vierailija
17/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdän päivittäin semmosta 20-30km, vauva nukkuu kivasti siinä päikkärit ja äiti saa liikuntaa! Talvi on hienoa aikaa!!!

Vierailija
18/18 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän