Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotiäidit! kertokaa päivänne kulusta

Vierailija
08.02.2010 |

monelta heräätte, mitä sitten jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:45 herättää kello

7:00 herätän isommat sitten aamupalat ja

8:00 vien heidät eskariin ja päiväkotiin.

noin 9 olen taas kotona tai kaupassa sitten imettelen vauvaa, vaihdan vaippaa, pyykkään, siivoan, leikin vauvan kanssa, syön itse...

12 lähden hakemaan eskarilaista ja päiväkotilaista

13 ollaan kotona. Sitten välipalaa ja yhdessä puuhailua, ulkoilua ja harrastuksia vaihtelevasti.

Vierailija
2/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätään klo.7

aamupalan tekoa, vaatteiden pikemista, hammaspesua, sänkyjen petausta

aamupala klo.8 sitten 8.30 keittiön siistiminen

ulkovaatteiden pukemista ja klo.9 ulos

viedään esikoinen kerhoon ja tullaan kotiin klo. 9.45

kuopuksen kanssa oleilua, tv.n katselua 30min ruuan laittoa, muita kotitöitä kun esikoinen nukkuu 10.30-11

lounas klo. 11.30 ja 12.15 esikoisen hakureissulle

Ollaan ulkona tunnin verran tullaan kotiin ja välipala klo.14 sitten siistin keittiön ja lapset leikkii.. ollaan yhdessä pelaillen,lukien ja leikkien 15-16

16.30 ruoka-aika sitten keittiön siistiminen ja 17.15 lähdetään ulos

19 iltahommia 20 iltapala iltasatu ja esikoinen nukkumaan 21

kukutaan vauvan kanssa pitkin iltaa ja yötä nukutaan 1-2h pätkissä 7h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilainen suostutellaan nousemaan, suihkuun ja pukemaan. Atooppinen iho pitää rasvata. Aamupala hänelle ja itselle. Yksi kirja ehditään lukea ennenkuin kimppakyyti tulee hakemaan 8:45. (Syöminen ON hidasta!) Laitan pyykkikoneen pyörimään ja otan entiset kuivumasta, siistin keittiötä jos siistittävää on, pukeudun.

Kaksi pienempää heräävät, heidän aamupalaansa kuluu puolisen tuntia. Puen heidät. Laitan pyykin kuivumaan (perusohjelma kestää alle tunnin), silitän edellisen päivän koneellisen tai pari.

Petaan sängyt, siistin keittiön, kerään leluja jotka vaeltavat pitkin taloa. Luen ehkä kirjaa tai lehteä. Laitan lounaan. Syömme, menemme ulos.

Jos on kerhopäivä, niin tässä välissä on kerhokuskaus, usein myös kaupassakäynti.

20 vaille 1 valmistaudutaan eskarilaisten hakemiseen, siis oman ja kimppakyytiläisten. Pikkuiset tietenkin otan mukaan. Palaamme kotiin noin 13:25. Syömme välipalaa, siivoamme sotkuja. Pienin pannaan unille. Touhutaan lasten kanssa, valmistellaan päivällistä, kuskataan kavereille ja kavereilta pois.

Kello 16 syödään päivällinen. Isä saattaa tulla kotiin. Vanhemmat harrastavat vuorotellen, siivousta ja lasten kanssa säätämistä riittää loppuiltaan ja iltapäivään. Seitsemän jälkeen aletaan valmistella iltapalaa ja iltatoimia, niihin menee reilu tunti. Lapset nukkuvat noin kello 21, vanhemmille jää hetki "omaa" aikaa jos nuorinkin nukahtaa.

Vierailija
4/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30 kolme koululaista valmiiksi

8.00 vien autolla ekan kouluun

9.00 vien autolla muut kouluun

Tässä välissä petaan, siivoan ja tiskaan.

Puolitoistavuotias kulkee mukana kotitöissä.

Välillä leikin hänen kanssaan.

12.00 poika päikkäreille ja saan surffata netissä,juoruta puhelimessa ja juoda kahvia :)

15.00 lapset joko kävelevät koulusta tai sitten haen ne jos pienin on herännyt.

Joskus mies ottaa kyytiin töistä tullessaan 15.30

Ainii, olen myös aamulla käynyt kaupassa.

Ruoka on valmista kun perhe tulee kotiin.Kaikki katoavat ruuan jälkeen omiin huoneisiinsa, mieskin.

19.30 Salkkarit ja pienin nukkumaan

Miehen kanssa katellaan telkkaria ja jutellaan, muksut touhuu omiaan.

Aika leppoista on meidän elämä.

Mutta pelottaa ajatus töihin paluusta, kuka tätä huushollia sitten pyörittää?

Minä kun teen päivällä kaikki hommat.

Vierailija
5/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö osaa pyöräillä?

Vierailija
6/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joskus 7:00-9:30, sitten kun siltä tuntuu, käyn suihkussa ja juon aamuteen.

Vauva herää siinä noin 10:00 ja leikkii hetken pinniksessä kun siivoan, käynnistän pyykkikoneen tms.

Annan aamupalan siinä 11:00 ja sen jälkeen vauva leikkii mitä nyt sattuu leikkimäänkään noin 12:00-13:00 asti jolloin käy päikkäreille noin tunniksi.

Syön jotain ja juon kahvia ja laittaudun jos siltä tuntuu sillä aikaa kun vauva nukkuu tunnin päikkäreitään.

14:00-15:00 annan ruuan vauvalle. Siivoilen/ripustan pyykkiä/olen tietokoneella/tms ja vauva leikkii/tai roikkuu puntissa.

Tai sitten lähdetään jollekin sukulaiselle/kaverille kahville.

16:00-17:00 annan toisen ruuan.

Samalla syödään miehen kanssa.

(käyn kaupassa/kaverilla kahvilla/omilla menoilla jos tarvetta)

19:00 Vaihdan yöpuvun vauvalle ja annan puuron ja laitan nukkumaan.

Teen mitä huvittaa tai olen tekemättä, katselen telkkaria, olen tietokoneella, pyydän siskoa/kaveria kylään, melkein mitä vain.

Vierailija
7/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätys 5.30, minkä jälkeen on suurin osa päivittäisestä nettiajastani, kunnes kuopus herää n.6.30-7.00

sitten hoidellaan vanhimmat koulu- ja eskaritielle (taksi hakee n.7.40)

Syödään nuorimmaisen kanssa aamupalaa, toiseksi nuorin herää yleensä n.8.00-8.30, minkä jälkeen luetaan aamusatua, leikitään, pelaillaan ja toiseksi nuorimmainen syö aamiaisensa, jatketaan leikkimistä ja siinä sivussa mahd. kotihommia

n.10.30 nuorimmaiselle ruoka ja painutaan pihalle, nuorimmainen nukkuu ja puuhaillaan toiseksi nuorimman kanssa kaikenlaisia ulkohommia

n.12.00 haetaan posti ja sisälle syömään toiseksi nuorimman kanssa, myös isä tulee syömään

n.13.00 kakkonen kotiutuu eskarista ja syö välipalaa, minkä jälkeen yleensä alkaa touhuta pikkusiskon kanssa ja minä luen lehteä, ja laitan kahvin tippumaan,

kuopus herää päiväuniltaan n.13.30, minkä jälkeen syö välipalaa ja minä hörpin kahviani (olen hidas juomaan, yleensä menee puolesta tunnista tuntiin)

n.14.30-15.00 patistan kolmikon pihalle, kakkonen ja kolmonen jäävät usein pihalle keskenään tai menevät kaverin kanssa naapurin pihaan, kuopuksen kanssa käytän mummon koiran lenkillä

16.00 sisälle ruoan laittoon, koko perhe pöydän ääreen noin klo 17

Illalla keittiön järjestelyä, siivoilua, pyykin pesua,

n.19.00 lasten ja oma iltapala, iltapesut, iltasadut

lapset nukahtavat n.klo 20.30-21.00, minkä jälkeen itse joko sammun kuin lyhty tai lueskelen kirjaa korkeintaan klo 22 asti

Esikoinen kotiutuu koulusta päivästä riippuen klo13-16, siksi tuon välipalaa ei ole mainittu

Maanantai on aina poikkeuspäivä, meillä on perhekerho aamupäivällä ja minulla aina ylimääräinen nettituokio kerhosta kotiuduttua (eli nyt), nimittäin tämä on myös tytön (toiseksi nuorin, 5v, pleikkapelailu päivä -> pelaa Buzz-monsterimaniaa nytkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän