Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraali kasvatus on epäluonnollinen.

Vierailija
28.01.2010 |

Kyllä tyttöjen tulee olla tyttöjä ja poikien poikia. En näe mitään syytä olla opettamatta tytöille naisten töitä, jotta osaavat isona pitää huolta perheistään.

Pojasta toivon kasvavan miehisen miehen, että osaa puolustaa perhettään ja menestyy työelämässään, jotta perhe saa rahaa ja voi hyvin.

Mikä näissä tavotteissa on niin suunnattoman väärää, että tytöistä pitää saada poikia ja toisinpäin keinolla millä hyvänsä?

Tämän sukupuolineutraalin kasvatuksen tuloksen näkee jo nykyään nuorissa äideissä. Viinaa ja tupakkaa vedetään kuin miehet ja raskaana vain vähennetään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei toi viina ja tupakka tähän liity...

Vierailija
2/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, en aio nyt provosoitua tästä : ) Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi se perhe, jossa lapsen sukupuolta ei kerrottu kellekään ja tuskin lapselle itselleenkään.

Eikö se kerro, että sukupuoli on suunnilleen jokin tabu ja hävetty asia?

Ja äideilläkin on nykyään oikeus juosta baariin vaikka suoraan synnäriltä ja lapset pitää pistää heti vuoden täytettyään päiväkotiin, että perheessä varmasti tienataan sentilleen saman verran, että voidaan puhua tasa-arvosta. Tämän "tasa-arvon" vuoksi perheissä voidaan todella huonosti!!

Jos toinen on luonnostaan parempi jossain, niin miksi väkisin täytyy tehdä väärin päin? Vaikka lapset kärsisi, niin kaikki puoliksi!

ap

Vierailija
4/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole varaa jäädä kotia. Itselläkin pitää lähteä töihin heti kun äitiysloma päättyy, vaikka ei yhtään haluttais.. mutta minkäs yksinhuoltajana voi..

Vierailija
5/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä väkisin väärinpäin, jos toinen osaa luonnostaan jotakin paremmin kuin toinen?

Meistä toinen on todella kärsivällinen, rauhallinen, hyvä siivoamaan ja laittamaan ruokaa, lisäksi vielä nauttiikin vaikkapa ruuanlaitosta. Hänelle on varsin luontevaa viettää päivänsä hiekkalaatikon reunalla, pesemässä kakkapyllyjä, kuorimassa pottuja ja keittämässä kasvissosekeittoa. Viihtyy kyllä töissäkin, mutta työ ei ole kovin olennainen osa identiteettiä, ts. ei koe jäävänsä mistään paitsi, vaikka onkin poissa ansiotyöstä. Häntä ei hetkauta, mistä raha tulee, onko se itse ansaittua vai puolison ansaitsemaa, kunhan pöytään saa ruokaa ja muut elämän perusasiat maksettua.

Toinen meistä taas on kärsimättömämpi ja impulsiivisempi, ja tykkää käydä lasten kanssa esim. lenkillä tai uimassa, tai muuten urheilemassa. Ruuanlaitossa hän on tosi onneton, vedenkin keittää pohjaan, hiekkalaatikon reunalla istuskelu on tylsää, kakkapyllyjen pesu ällöttävää, kuorimaveitset suunniteltu väärin kun eivät pysy kädessä ja parhaiten onnistuva keittiöpuuha on pakastepizzan lämmitys. Työ on tärkeää myös identiteetin osana, työttömyys, sairastelu tai muusta syystä töistä poissa olo on rankkaa, koska "ei ole kukaan ilman työtä", niin ainakin kokee. Puolison rahoilla eläminen ärsyttää, koska hän haluaa tienata itse omat rahansa, joskin mielellään myös elättää muunkin perheen, kunhan ei itse ole "elättinä".

Arvatkaas, kumpi on kumpi? Ensimmäinen kuvaus on miehestäni, jälkimmäinen minusta. Silti se olen minä, joka saa vihaiset katseet, kun isä on hoitovapaalla ja minä käyn töissä ja elätän perheen. Mieheni taas on naisten silmissä pyhimys, miesten silmissä "tossu". Mutta ihan sama, näin on meille luontevinta, joten näin tehdään.

Vierailija
6/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö! Miksi esikoispoikaamme olisi erityisesti ns. poikajuttuihin pitänyt kannustaa, kun hän on ihan selvästi (kenenkään siihen kannustamatta) tykästynyt ns. tyttö-juttuihin, esim. My Little Ponyt ovat olleet hänen suosikkejaan taaperosta kouluikäiseen saakka (itse en tosin pidä niitä tyttöjuttuina, sillä tiesitkö ap, että -70 luvun alussa oltiin ihan yleisesti huolestuneita siitä, että tytöt olivat kiinnostuneet niinkin poikamaisesta jutusta kuin ratsastuksesta!).

Meillä on muutkin lapset saaneet olle ihan sitä, mitä luonnostaan ovat näyttäneet olevan.

Ihanko totta uskotte sosiaalisen sukupuolen olevan jotain luonnollista malliin tytöt ovat ns. tyttömäisiä, pojat ns. poikamaisia. Ok, ehkä suurin osa on sitä jopa luonnostaan (vanhempien siihen kannustamatta), mutta aina on iso osa lapsia, jotka haluavat, ja saavat olla omia itsiään sukupuolista riippumatta!

Vierailija
7/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

baarissa juoksemisen kanssa? Onko susta siis toivottava tilanne, että pojat, miehet ja tuoreet isät juoksee baareissa ja kännää kuin viimeistä päivää?

Vierailija
8/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko parempi että naisilla ei mitään oikeuksia ku ennen vanhaan?

mies saa hakata jne... oot ihan pimee! sori että sulla on tylsä elämä, ei kaikki halua sellaista ja mä olen iloinen että nykyään kaikki on tasa-arvoisia!(siis ainakin mekein, joo on niitä maita missä naisilla ei ole oikeuksia!)

Vierailija
9/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatettu erityisen sukupuolineutraalisti. Silti mä tykkäsin lapsena autoista, juoksin poikien kanssa metsässä ja nyt aikuisenakin olen miesvaltaisella alalla.

Mulla on miehenä miehinen mies, joka tekee ruokaa ja siivoaa erittäin hyvin ja tykkäsi lapsena kutoa sukkia.

Pitäisikö valittaa jonnekin, kun meitä ei väkisin estetty tekemästä noita "väärän" sukupuolen juttuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä