Mielipiteitä vuorokuukausi asumisesta (erosta kyse)
Muutamme tulevan ex-mieheni kanssa erilleen n. 2kk päästä. Olemme eläneet ns. kulissiliitossa nuorimman lapsen takia (tiedän, ei järkevää), mutta on todettu, ettei tämä toimi näin.
Harkitsimme vuoroviikkosysteemiä, mutta se olisi aika hankalaa töidemme takia. Sen sijaan vuorokuukausisysteemi sopis meille parhaiten, tosin niin, että yhden viikonlopun olisivat kuukaudesta äidillä tai isällä, riippuen kumman kuukausi kyseessä.
Vanhempien lasten kanssa on tästä alustavasti keskusteltu ja heille tämä sopisi. Ainoastaan nuorimman (3,5v) lapsen kohdalla tämä systeemi mietityttää sen suhteen, että sopeutuuko
Tulemme jatkossakin asumaan lähekkäin ja lapsilla on minun ja isänsä luona vaatteet ym. eli niitä ei tarvitse kuljettaa paikasta toiseen. Tämä mahdollistaa myös sen, että halutessaan lapset voivat yöpyä satunnaisesti esim. minun luona, vaikka olisikin isän kuukausi.
Kommentit (27)
vanhemmat asuu vuorotellen lasten kanssa tässä LASTEN kodissa ja sitten se toinen vanhempi asuu muualla aina kun ei ole hänen vuoronsa olla lasten kanssa.
Toimii näin, vaikka onkin raskasta joskus. Parempi kuitenkin, että raskasta meille vanhemmille kuin raskasta lapsille!
Ydinperheessä jossa vanhemmilla ei ole seksiä toistensa kanssa mutta käyttäytyvät asiallisesti ja ystävällisesti toisiaan kohtaan eli ns kulissiliitossa lapsi ei kyllä kärsi millään tavalla.
Täytyy olla kyllä TODELLA surkeilla seksihaluilla varustettu pariskunta, jos voi elää loppuelämänsä ilman seksiä! Seksi on ihmisen perustarve siinä missä ruoka ja unikin.
Ja kyllä, jos joku näin merkittävä perustarve jää saamatta, niin kyllä se näkyy jollakin tavalla ja heijastuu perhe-elämään. Aivan paskapuhetta väittää mitään muuta.
Lapsille ei todellakaan ole hyväksi elää tunteettomassa kodissa, jossa vanhemmat eivät halaile tai osoita tunteitaan toisiaan kohtaan.
En ole moisesta typeryydestä ennen kuullutkaan. Kysyhän joltain lapsipsykologilta, mitä se tekee lapsen kehitykselle...
heiltä puuttuu se ominaisuus. Nämä kulissiliittojen lapset ovat tulevaisuudessa suorittajia ja kylmiä puolisoja. Minä tiedän sillä olen yrittänyt elää ja ymmärtää tälläistä naista.
t: mies
On aivan liian rankkaa lapsille. Sopikaa vuoroviikot ja sitten joustatte kumpikin toisen työmatkojen mukaan, jos matkat eivät osu toisen viikolle.
riippuu kulissiliitosta. Meillä ei ole enää seksiä eikä romanttisia tunteita toisiamme kohtaan, mutta emme kaipaa niitä muiltakaan. Juttelemme kun olemme yhtä aikaa kotona, nauramme toistemme vitseille, käymme lomilla yhdessä. Toki molemmilla on omia menoja ja melkein viikossa 3-4- iltana kotona on vain toien vanhempi. Emme kumpikaa halua erota, koska käytännön elämä ja lasten asioiden selvittely (toinen on erityislapsi), on näin paljon helpompaa. En usko että lapsetkaan olisi onnellisempia jos eroaisimme.
heiltä puuttuu se ominaisuus. Nämä kulissiliittojen lapset ovat tulevaisuudessa suorittajia ja kylmiä puolisoja. Minä tiedän sillä olen yrittänyt elää ja ymmärtää tälläistä naista.
t: mies
Ensin ajattelimme elää kulissiliitossa, mutta se ei toimi niin meistä on parempi erota kun jäädä vain lasten takia suhteeseen ja jättää oma elämä elämättä lasten takia.
Tuota tapaamisasiaa pohdimme vielä uudelleen ja harkitsemme mm. sitä, että lapset asuisivat pääsääntöisesti toisella vanhemmalla ja toinen näkisi heitä usein. Meidän tapauksessa varmaankin asuisivat sitten isällään, koska minä olen enemmän poissa, mutta toisaalta minulla on myös vapaata välillä kuukausikin.
ap