Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko kuulustelet 3-4 luokkalaiseltasi kun lukee englannnin kokeisiin?

Vierailija
08.02.2010 |

paljonko sinä näet vaivaa asian suhteen vai jätätkö asian lapsen vastuulle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän keskustelua kielioppi-, ääntämis- ja lauseasioista.

Vierailija
2/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella kuulustelin kokeisiin ja auttoi selvästi. Lapsen suostumuksella luonnollisesti.

Tuon ikäiset lukevat helposti "hauki on kala"-mentaliteetilla, elikkä luettu on, mutta kun kuulustelee, tuntuu, ettei ole tajuttu, mitä on luettu.

Myöhemmin (ylä-asteella) pyysivät kuulustelemaan, kun itsekin huomasivat, että siitä oli hyötyä. 2 poikaa.

Rankkaahan se on välillä (olin töissä), mutta kannatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ollenkaan, kuulustelen kyllä esim. luonnontietestä johon lukaisee. Enlannista saanut koko ajan 10 joten ei tarvitse, katsotaan sitten ens vuonna.

Vierailija
4/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis 4.-luokkalaiselta pojalta. Kutosella oleva tyttö ei enää halua, että kuulustelen, enkä viitsi tehdä asiasta ongelmaa, koska hän saa kokeista ysejä. Jos koulu ei sujuisi, kuulustelisin väkisin.

Vierailija
5/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lapsille koko käsiteltävästä aineistosta harjoituskokeita, toimii. Lapset itsekin pyytävät sitä kun huomaa että siitä on apua, huomaa tärkeät asiat.

Vierailija
6/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin käymme kaikki yhdessä läpi, myös kirjoittamalla.

Kahdesta syystä:

ensinnäkin englanti on ensimmäinen aine, jota on pitänyt lukea ulkoa. Ennen tätä ei ole tarvinnut opiskella mitään, mutta nyt pitää.

Toiseksi sen takia, että haluan antaa lapselleni viestin, että kokeisiin kuuluu lukea. Ajattelen, että tässä luodaan se pohja, joka hänen tulee itse omaksua itselleen sitten myöhemmin.

3 lk on siis kyse.

Vierailija
7/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jättänyt koulunkäynnin lapsen vastuulle. ja hyvin on vastuunsa kantanut. En odotakaan mitään 10 tuloksia.Seiskasta ylöspäin kaikki on hyvää ja läksyt luettu riittävän hyvin. Itse olin 10 oppilas ja 6 laudaturin ylioppilas, mutta ei niistä oikeasti mitään hyötyä ole elämässä.

Eri asia tietysti jos on oppimisvaikeuksia tai muita rajoitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän