Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen anorexiadokkarista

Vierailija
07.02.2010 |

Kyllä on sairasta, että nainen ei saanut kelan kuntoutustukea. Koska sen antaminen ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Nyt tämä ehkä päätyy hautaan. Ja samaan aikaan minulle on myönnetty samainen terapia täysimääräisenä. Kyllä mä mielelläni antaisin oman terapiani tuolle naiselle :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivottaman väsynyt tuon naisen äitikin oli, ja tunsi olevansa yksin vastuussa aikuisen lapsensa hengissä pitämisestä.

Mikähän siinä oli, miksei Lapinlahdestakaan ollut saanut apua?

Vierailija
2/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivottaman väsynyt tuon naisen äitikin oli, ja tunsi olevansa yksin vastuussa aikuisen lapsensa hengissä pitämisestä.

Mikähän siinä oli, miksei Lapinlahdestakaan ollut saanut apua?

sellainen käsitys, että Lapinlahdessa ei välttämättä saa kunnon hoitoa, jos ei sovi siihen tiettyyn malliin, joka hyötyy juuri sen kaltaisesta hoidosta, jota Lapinlahdesta saa. Dokumentin tyttöhän sanoi, että Lappari voi olla oikein syömishäiriöisten korkeakoulu, ja oikeastaan tekee jopa hallaa parantumiselle. Varmasti heillä (kuten joka paikassa) on myös puutteelliset resurssit, varsinkin kun syömishäiriöt ovat aivan hirvittävästi yleistyneet viime aikoina.

Mulla on ainakin sellainen käsitys, että syömishäiriöön on todella vaikeaa saada asiantuntevaa hoitoa Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa?

se on aika harvoin anoreksian syynä. Joskus voi tietty olla.

Vierailija
4/16 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikin vaikutti jotenkin pliisulta. Nainen oli aivan selvästi hoidon tarpeessa eikä sitä ainakaan tuossa mikä lie käpykylässä tuntunut saavan ollenkaan.

Vierailija
5/16 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa jostain?

Vierailija
6/16 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittas sitä ja tätä ja "sitten pitäisi aamullakin alkaa syödä" kun tyttö sanoi syövänsä aina illalla klo 22 ensimmäisen kerran... Lääkäri oli kyllä nuori ja täysin osaamaton. Ei sanallakaan kysynyt kuulumisia, voimia tms. Oikein pahaa teki katsoa.

Vierailija
7/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli kyllä nuori ja täysin osaamaton. Ei sanallakaan kysynyt kuulumisia, voimia tms. Oikein pahaa teki katsoa.

Se terapeutti oli kyllä aivan uskomaton terapeutin prototyyppi, lässyääni ja kaikki.

Vierailija
8/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Kelan perusteluhan oli, ettei anneta tätä kuntoutusta kun se kestää "vain" kolme vuotta ja se ei riitä vaan tarvittaisiin pidempiaikaista kuntoutusta. Mun mielestä kolmekin vuotta olisi ihan kiva alku, voihan sitten kai hakea uudestaan kolme vuotta, vai mitä?

Kolme vuotta lisää elinaikaa on ihan kivasti.

Vierailija
9/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kiitos 90-luvun leikkausten.

Vierailija
10/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Kelan perusteluhan oli, ettei anneta tätä kuntoutusta kun se kestää "vain" kolme vuotta ja se ei riitä vaan tarvittaisiin pidempiaikaista kuntoutusta. Mun mielestä kolmekin vuotta olisi ihan kiva alku, voihan sitten kai hakea uudestaan kolme vuotta, vai mitä?

Kolme vuotta lisää elinaikaa on ihan kivasti.

Kun itse hain tukea psykoterapiaan, psykiatri puhui juuri tästä, että lausuntoon ei saa liioitella sairautta, vaan pitää korostaa sitä, miten motivoitunut on parantumaan.

Kyllä tuntui aika karulta, kun yksi tuttu nuori nainen, vieläpä äiti, ei saanut tukea juuri sen takia, että on liian sairas! Miettikää! Tuollainenhan vaikuttaa lapseenkin suoraan.

Mutta Kelahan toimii niin, että heillä on vuodessa antaa tukia tiettyihin asioihin (esim. työkyvyttömyyseläke, terapiatuki jne) määrä x, ja jos satut jäämään tuon luvun ulkopuolelle, tukea ei myönnetä, vaikka olisitkin sairas. Ja kuten tiedätte, Kelan lääkärithän pystyvät diagnosoimaan potilaan paremmin kuin muut lääkärit tapaamatta koko potilasta... Esim. eräällä sukulaisellani oli kolme puoltavaa lääkärinlausuntoa työkyvyttömyyseläkettä varten, mutta Kelan lääkäri tiesi paremmin...

Vierailija
11/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni tämä dokkari oli ykkösdokumentti, eli jos haet areenasta nimellä ykkösdokumentti, löydät varmaan kyseisen ohjelman. Itsekään en ole sitä vielä katsonut.

Vierailija
13/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omena

päärynä

leipä ja aina sama leivänpäällysleikkele

kesäkurpitsa

kukkakaali

ja suuri määrä light limppareita

eipä tainnut muuta olla

Vierailija
14/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi anorexia

potilaalle ja hänen läheisilleen.

Vierailija
15/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sairasta, että nainen ei saanut kelan kuntoutustukea. Koska sen antaminen ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Nyt tämä ehkä päätyy hautaan. Ja samaan aikaan minulle on myönnetty samainen terapia täysimääräisenä. Kyllä mä mielelläni antaisin oman terapiani tuolle naiselle :(

MIELENTERVEYSPALVELUIDEN ANTAMINEN ON ENSISIJAISESTI KUNNAN TEHTÄVÄ!!!!!

En ole katsonut ohjelmaa, mutta miten tytön kotikunta oli hoitanut velvollisuutensa antaa mielenterveyspalveluita? Kelan terapia on harkinnanvaraista eikä sillä voi koskaan korvata oman kotikunnan antamaan hoitoa.

Vierailija
16/16 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaili naiselle kehoterapiaa. Jossa siis opetellaan tunnistamaan ja ilmaisemaan tunteita ja kehon tiloja. Niin samaa mieltä...

Jos elämä on liian tuskallista (niin kuin se on jos ei tunnista omia tunteitaan), anoreksia on tapa estää joutumasta elämään. Nainen oli kolmekymppinen, mutta kämpän ovessa oli hello kitty -tarra ja kämppä pinkki ja täynnä kitty-tavaroita. Sekin sitä kaipuuta päätä pois lapsuuteen, pois tuskasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan