Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa mennä hermot lapsen kaverin äidin yökyläilykärttämisissä.

Vierailija
07.02.2010 |

Meillä on se tilanne, että meidän 4-henkinen perhe asuu nyt 68-neliön asunnossa. Lapsen kaverin äiti tietää tämän.

Lapsemme on 3 kertaa ollut kaverilla yökylässä ja jo asiasta sopiessa sanoin joka kerta mikä meidän tilanne on ja ettei meille pääse vastavuoroisesti yökylään. Lisäksi minä teen matkatyötä ja näen lapsiani viikolla väliaikaisesti kesäkuuhun asti vain noin tunnin jokaisena arki-iltana. En todellakaan jaksa / halua mitään ilta- tai yökyläilyjä. Haluan viettää aikaa lasteni kanssa enkä kaipaa siihen mitään kavereita notkumaan tai kuskaamisia kavereille.

Tämän yhden äidin mielestä olen epäreilu hänen lastansa kohtaan, kun ei oteta yökylään. Lisäksi hänestä en tue lastemme ystävyyttä. Olenko minä nyt sitten todellakin itsekäs, jos minäkin haluaisin joskus lapsiani nähdä tai en majoita tänne pieneen kämppää muita lapsia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin pakkomielle se on joillekin aikuisille, että lapset ovat vähän väliä yökylässä? Taitaa olla vain tää yökyläily suoraa jatketta pikkulapsivuosien mummolayökylille eli suomeksi lasten yöhoitoon saamiselle.Minusta lähtökohta yökyläilylle on se, ettei homma haittaa tai rasita ko. perhettä. Jos jotain ei kiinnosta, pitää olla aika ihmeellinen vanhempi että haluaa laittaa lapsensa sellaiseen paikkaan yöksi! Ihme porukkaa!

Vierailija
22/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tehdään niin, että pienin lapsista tulee meidän väliin koko yöksi nukkumaan ja yövieras nukkuu vapautuneessa lastensängyssä. Näin ei tarvita mitään tilaa eikä erityisjärjestelyjä. Yhden lisätyynyn etsiminen on riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä ihmeen pakko kenenkään on ottaa ketään yökylään?? Miksi ihmistä syyllistetään siitä, ettei halua pieniä yökyläilijöistä?

Mä en ymmärrä miksi yökyläilystä on tehty joku pakko, ilman sitä ei varmaan lapsista kasva normaaleja ;)

Mä itse en tykkää yökyläilijöistä (lapsista siis), joskus harvoin on joku lasten kaveri ollut yökylässä. Eikä meidän lapsiakaan kaverit ole yökylään pyytäneet, vaikka ovat hyvin käyttäyviä ja hyvin nukkuvia koululaisia. Mun mielestä päivällä voi kyläillä riittävästi.

Muistan kyllä, että itse tykkäsin lapsena yökyläilystä, mutta äitini ei tykännyt eikä juuri kavereidenkaan äidit.

Vierailija
24/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären kaveri oli tosi kiva .Mutta kaverin äiti tuli kyttämään ,että onhan hampaat pesty ja sitten ei saasyödä mitään .Lapset nukkuivat teltassa pihassa ,kummasti lasten tunnelma laski .Olivat mielissään kun,eiolisi nipotusta.Sama äiti teki taas sellaisen jutun ,tyttärensä sai lähteä mukaan kesä mökille.Tulisiinä lähtiessä hius hoito purkin kanssa neuvoja antamaan .miten niitä hiuksia ,sitten hoidetaan .Niin kuin alkeelisellä mökillä olisi muutakin tekemistä,Lapset uivat ja saunoivat vähän väliä .Minun olisi ehken pitänyt olla hoito aine purkki kädessä.Eitodellakaan tehty niin ,JA LAPSILLA OLI HAUSKAA.

Vierailija
25/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti sai tämän lapsen 18 v. Varmalla yritti olla hyvä äiti ja olikin.Asuivat miehen vanhimpien ,tosi pienessä yläkerran huoneistossa ja halusi näin päteä .Oolemme vieläkin välilöissä ,vaikka nämä meidän pienet tytöt ovat itsekin äitejä.

Vierailija
26/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi makuuhuone? Lapsilla oma huone? Patja lattialle ja se on siinä. Voi herranen aika!

Vierailija
27/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollut yökylässä muutaman kerran tytön kavereita,mutta tosi harvoin suostun.Meillä vielä ahtaampaa ku ap:llä ja muutenkin jokainen nukkukoon kotonansa jos vieressä asuu.Enkä tykkää kun vieraita pyörii.Tälläne paska mä oon.

Vierailija
28/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille toiselle ketjulle?

Vierailija
29/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa ihan ääliö porukalta. Tuommoinen kärttäminenen ei ole normaalia käytöstä. Kannattaa varmaan ottaa vähän etäisyyttä tuohon perheeseen ennemminkin kuin vahvistaa jotain "kuvitteellista" ystävyyttä. Jos tuo olisi hyväkin kaveri niin oma lapsesihan kärrttäisi sinulta ystäväänsä kylään eikä tuon toisen äiti. Eikös niin?