Kuinka paljon kerrot ääneen toivomuksiasi ja "ohjaat" miestäsi sängyssä,
jotta seksi olisi sinusta sellaista, mistä pidät? Puhutko aina jotain kesken seksin? Pyydätkö? Annatko palautetta, myönteistä ja negatiivista?
Kysyy eräs, joka vasta opettelee sänkypuheita
Kommentit (23)
kosketus ja kohta tuntuu hyvältä, mikä ei. -ap
Mies ei tajuaisi muuten mitään. Kyllä sitä pitää ohjata ja käskyttää.
kosketus ja kohta tuntuu hyvältä, mikä ei. -ap
voishan tuota kokeilla aina kertoa mikä tuntuu hyvältä...toisaalta olen niin kosketukselle herkkä, että se kutittaa jos vähänkään hivelee:DLiekkö sekin tottumuskysymys:D
ei juurikaan tartte, mies tietää tasan tarkkaan kuinka toimia :) Mutta alkuaikoina kyllä kerroin ihan suoraan mikä tuntui hyvältä tai mistä tykkäisin. En kuitenkaan välttämättä juuri seksin aikana ala neuvomaan, menee helposti fiilis. Yleensä otollisinta on ollut keskustella seksin jälkeen näistä jutuista, sopivan raukea olotila molemmilla. Meillä yhteiseloa takana 15v ja edelleen riittää säpinää makkarissa.
tykkään ja ilmoitan myös jos en jostain pidä. Sekä seksin aikana, että muuten asiasta keskusteltaessa.
Kymmenisen vuotta tässä ollaan yhdessä oltu ja vieläkin keskusteltavaa löytyy. No, lähinnä uusia toiveita ilmenee.
Arvsotelemaan en ala tietenkään, mutta joskun saatan sanoa esim, että vähän alempaa (tai siirrään rauhallisesti miehe kättä) tms. Ja ilmaisen sekä sanallisesti että muuten sen, kun joku tekee erityisen hyvää.
Seksin aikana saatan pyytää lisää vauhtia (jos mies on se, joka liikkuu) tai hidastamaan hetkeksi. Tai ehdottaa asennon vaihtoa, joko sanomalla tai ihan vain vaihtamalla omaa asentoani ja tekemällä muuten selväksi, mitä haluan.
Jos on jotain, mistä en pidä, ehdotan/pyydän/alan tehdä jotain muuta. Jälkeenpäin saatan sanoa, että XX ei oikein toimi ja tuntuu enemmän ikävältä. Pitää olla tosi hankala asia, että alan valittamaan itse tilanteessa.
Jos noita ei ilmaise, niin miten ihmeessä toinen voisi tietää mitä toinen haluaa= Tietysti pitemmässä suhteessa on aika hyvä käsitys, mikä yleensä toimii, mutta silti...
Yleensä jutustelu menee tyyliin "nuole vähän" tai "annas kun imen" tai "nussi takaa päin" tai "käy kontalleen" tai "anna tuun päälle" jne. Ihan mitä nyt sattuu päähän pälkähtämään.
en välttämättä kesken seksin, mutta muuten kerron kyllä mistä pidän. olen myös vaatinut miestäni ohjaamaan itseäni, hänestä se on jostain syystä tuntunut hankalalta, mutta kyllä hän kuitenkin on tähän opetellut.
me tosin saatamme puhella muutenkin seksin aikana paljon. tai voimme olla hiljaa ja pelkästään nauttia tilanteesta.
aika harvoin me mitään järkevää juttelemme. joskus jutut on ihan ääliömäisiä, kerran taisimme jutella mieheni isoisän vintiltä löytyneistä vaatteista seksin aikana. sitä aktia ei loppuun asti vietykään, kun hillitön naurukohtaus vei molemmat. se kerta saatettiin päätökseen vasta tuntia myöhemmin. silloinkin oli hankala pysyä vakavana, kun mietti edellistä kertaa.
ja tykkään myös pikapanoista, saan niissäkin paaljon nopeammin kuin mieheni
Hän osaa hommansa. Minun ei tarvitse sanoa mitään.
Nyt todellakin tarkoitan tätä. Olen lueskellut kyllä muiden miesten kyvyt, mutta oma mieheni on paras, eikä vain minulle vaan myös teille, jos kokeilisitte.
Harmi ettei muiden miehet voi olla kuin minun mieheni. Sillä hän on paras panomies koko maassa.
Hän osaa hommansa. Minun ei tarvitse sanoa mitään.
Nyt todellakin tarkoitan tätä. Olen lueskellut kyllä muiden miesten kyvyt, mutta oma mieheni on paras, eikä vain minulle vaan myös teille, jos kokeilisitte.Harmi ettei muiden miehet voi olla kuin minun mieheni. Sillä hän on paras panomies koko maassa.
naiset tietää sitten hänet
kerron jos sattuu ja jos haluan jotain.puhumme avoimesti asiasta.
Mies osaa lukea mua ja toisaalta, mä en makaa aloillani miehen hyväillessä mua vaan 'tarjoan' niitä herkimpiä (herkuimpia) paikkoja paremmin tarjolle. Ja kun tykkään miehestä, joka ei kysele niin mies saa käännellä mua just niinku tykkää ja yleensä tykkää eniten niistä jutuista mistä itekin tykkään. Näin loppuraskauden aikaan ainoa mikä ei toimi, on lähetyssaarnaaja (en pysty hengittään kunnolla) mut ei siitäkään tullu aktin aikana puhuttua..
Harvemmin tulee oikein suoraan sanottua mitä haluaa, mutta kerron kyllä ääntelyllä tai liikkeilläni mistä pidän ja mistä en. Itse asiassa tätä jossain parisuhdeoppaassa suositeltiinkin ;). Hyvin ainakin tehoaa.
Tietenkin jos toiminta ei ole yhtään oman mielen mukaista, niin sitten tämä ei auta. Meillä onneksi mies jo tietää perusasiat mistä pidän. Varsinaisen seksin ulkopuolella on juteltu mistä kumpikin tykkää. Joskus ehdotan jotain sen seksinkin aikana.
Mieheni on sanonut, että toivoo minun kertovan avoimesti, mitä haluan. Olen kuitenkin ollut tähän asti arka sanomaan, koska pelkään sillä loukkaavani. Hyvä kuulla toisten parien tavoista. (Ilman tätä palstaa se olisikin melkein mahdotonta, kun tutuilta ja työkavereilta en oikein viitsi udella.) Minäkin aion nyt opiskella sänkyliikunnanohjaajaksi enkä ole enää tuppisuuna. -ap
18! Miten ääntelet sen, että et pidä jostain?
Kyllä mieheni varmasti tunnistaa ääntelystäni pidänkö jostain vai en. Jos joku ei tunnu kovin hyvältä olen hiljaa ja paikallani. Mies nopeasti vaihtaa toimintaansa tai sitten itse liikun tekemään jotain muuta. Toki joskus on tullut sanottua "Au!", mutta varsin harvoin (muutaman kerran yli kymmenessä vuodessa). Seksin ulkopuolella on sitten puhuttu "yleisistä linjoista", eli esim. en pidä mistään kakkaleikeistä.
T:18
itsellä ei ole nykyisen miehen kanssa ollut tarvetta kuin siihen toivomukseen, että hieman kevyemmin hyväilee klitoristani suullaan.
Mutta kyllähän noista asioista kannattaisi jotenkin jutella, on ne silti parisuhteessa aika merkittävä tekijä.
18! Miten ääntelet sen, että et pidä jostain?
"yleisistä linjoista", eli esim. en pidä mistään kakkaleikeistä.
T:18
Sana leikki halventaa kakkaseksiä todella paljon.
mikä tuntuu tosi hyvältä. En moiti miestäni mistään.
ei sillä ei mitään erityistä ole kyllä toiveissakaan, varsinkaan nyt näin viimeisillään raskaana:D