Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää yksi kaveri, jolla on niin hyvin asiat

Vierailija
07.02.2010 |

hänellä on perhe, hyvä mies ja kaunis talo. Sitten kun sanon hänelle, kun jutellaan syvällisiä, että kuinka hänellä on hyvin asiat, niin saan vastaukseksi että kyllä hänen elämänsä on ollut kaikkea muuta kuin hyvää, ja kuulemma nytkään asiat eivät hyvin ole, vaikka siltä saattaakin vaikuttaa.

Ihme valittaja, olisi nyt vaan tyytyväinen osaansa ja nauttisi elämästään siellä hienossa kodissaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi näyttää hyvältä muille. Mutta todellisuus voi olla toista. onhan näitä surullisia esimerkkejä vaikka kuinka, joissa niin rauhallinen perheidylli onkin särkynyt toisen vanhemman sekoamiseen.

Vierailija
2/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, mitä se "kaunis koti" taakseen kätkee. Ja se hyvä mieskään ei välttämättä ole sitä, miltä päällisin puolin näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan kerro, että mikä hänen elämässään mättää, tai mikä on menneisyydessä ollut huonosti. Siispä en todellakaan usko että mitään vaikeuksia hänellä on edes ollut, kunhan vaan yrittää muille esittää mukamas kuinka hankalaa hänellä on elämässä ollut.

Se tässä ärsyttää.

ap

Vierailija
4/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oot jo valmiina toinen käsi näppiksellä juoruamaan kaikki eteenpäin.

Varakkaan on vaikeampi luottaa - niin moni on kateellisia "kulisseista."

Vierailija
5/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kateellinen p*ska.

Vierailija
6/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit uskoa, että kaikki kokevat elämässään vastoinkäymisiä, ennemmin tai myöhemmin. Turha olla kade siitä, että toisella ehkä juuri nyt näyttää olevan asiat hyvin.

Vierailija
7/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan kerro, että mikä hänen elämässään mättää, tai mikä on menneisyydessä ollut huonosti. Siispä en todellakaan usko että mitään vaikeuksia hänellä on edes ollut, kunhan vaan yrittää muille esittää mukamas kuinka hankalaa hänellä on elämässä ollut.

Se tässä ärsyttää.

ap

varsinkaan niille, joiden mielestä minun pitäisi vain nauttia elämästäni ja jotka ovat sitä mieltä, että elämässäni on ollut suruja vain, jos kykenen sen heille perustelemaan)

omia vanhoja tai nykyisiä surujani: lapsena koettua raiskausta, vanhemman itsemurhaa, lukuisia keskenmenoja, miehen kuolemaa, nykyisen miehen hedelmättömyyttä, oman vanhemman sairautta, omaa aikoinaan sairastettua masennusta jne.

Todennäköisesti jokainen joutuu elämässään kokemaan surua ja murheita. Vaikutat ap aika yksinkertaiselta, jos et tätä usko ilman että toisen pitäisi ne kertoa.

Vierailija
8/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanoo toisella olevan asiat hyvin? Puhumattakaan kun ei usko kaverin sanoja.

Vierailija
9/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ok,

työpaikat molemmilla vanhemmilla vakituiset- toinen puoliso esimisstehtävissä,

asunto maksettu,

terveet lapset,

mutta parisuhde mättää

Vierailija
10/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap, sinun elämässäsi mättää?

Vierailija
11/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, käyn terapiassa läpi lapsuuden kokemuksia. Elämä ei todellakaan ole ollut minulla helppoa. Sitten tämä sama kaveri sanoi minulle eräänä päivänä, kun taas valittelin sitä kuinka tuntuu ettei mikään tunnu auttavan tähän paskaan oloon, niin tää kaveri totesi vain että mukamas suurin työ onkin siinä, että hyväksyy sen mitä menneisyydessä on tapahtunut, eikä anna sen enää vaikuttaa nykyiseen elämään. Että se mihin voin vaikuttaa on tulevaisuus. Vitsi mua ärsyttää tuollainen lepertely ja mukamas ymmärtäminen.

Siinäkin se yritti olla kuin joku psykologi. Pitäisi sen suunsa kiinni. No noi sen sanat oli mulle liikaa, enkä olekkaan nyt jaksanut puhua sille vähään aikaan. Ottaa niin päähän koko teeskentelijä.

Vierailija
12/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tämän kaikella ystävyydellä: kaverisi on ilmiselvästi vastauksestaan päätellen, käynyt omia (lapsuuden)kokemuksiaan lävitse, koska juuri noin se menee. Että suurin työ on menneisyyden hyväksymisessä ja siinä, että tähän hetkeen ja tulevaan voin tietyissä rajoissa vaikuttaa.

T: Terapiassa puolet elämästään käynyt ja masennuksestaan ja ahdistuksestaan selvinnyt

kaikki, käyn terapiassa läpi lapsuuden kokemuksia. Elämä ei todellakaan ole ollut minulla helppoa. Sitten tämä sama kaveri sanoi minulle eräänä päivänä, kun taas valittelin sitä kuinka tuntuu ettei mikään tunnu auttavan tähän paskaan oloon, niin tää kaveri totesi vain että mukamas suurin työ onkin siinä, että hyväksyy sen mitä menneisyydessä on tapahtunut, eikä anna sen enää vaikuttaa nykyiseen elämään. Että se mihin voin vaikuttaa on tulevaisuus. Vitsi mua ärsyttää tuollainen lepertely ja mukamas ymmärtäminen.

Siinäkin se yritti olla kuin joku psykologi. Pitäisi sen suunsa kiinni. No noi sen sanat oli mulle liikaa, enkä olekkaan nyt jaksanut puhua sille vähään aikaan. Ottaa niin päähän koko teeskentelijä.

Vierailija
13/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kaikki kultaa mitä kiiltää. totuus on ettei menneille voi mitään. asiat on vaan hyväksyttävä ja rakennettava itsensä uudelleen ja keskityttävä itseensä. ei se valittamalla parane. jos oletkin aina kaatanut pahanolosi kaverisi harteille, voi olla ettei jaksa, hänellä voi olla itsellään murheita joilla ei ole halunnut sinua, masentunutta ihmistä, masentaa omilla huolillaan.

Vierailija
14/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan, että mitä sellaista sinulla on/on ollut, mitä kaverillasi ei ole voinut olla.

Vierailija
15/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi elämästä, hän ei itseään suojellakseen halua kertoa sinulle yksityiskohtia. Toisaalta hän saattaa haluta välttää ongelmien vatvomista toisten ihmisten kanssa ja nimenomaan keskittyä siihen, mitä hänellä on hyvin, tai ainakin siihen hetkeen kaverin kanssa. Meilkein kaikilla ihmisillä on omat ongelmansa ja surunsa, kaikki vain eivät ryve niissä julkisesti. Esim. minä olen sellainen.

Vierailija
16/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa?

Vierailija
17/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..."syvällisesti" että hänellä on asiat hyvin? Minullakin on tuttuja, jotka takkuavat oman elämänsä kanssa ja alkavat joskus katkeraan sävyyn kuittailla siitä, miten "hyvin" minulla on asiat. Ei todellakaan huvita niissä tilanteissa lähteä länkytykseen mukaan, alkaa miettiä miksi toisilla asiat on hyvin ja toisilla eivät (oma näkemykseni on, että itse ihminen aika paljon oman elämänsä kulkuun voi vaikuttaa), tai alkaa teennäisesti luetella kaikkea mikä omassakin elämässä on pielessä.

Vituttaa sellaiset uhrimentaliteetilla elämäänsä suhtautuvat valittajat, jotka huokailevat että toisilla menee hyvin ja itsellä vain on vaikeaa. Tehkää sitten jotain elämällenne!!! Aina tuntuu olevan tekosyitä olla tekemässä asioilla mitään: mihin sitä tästä lähtisi, kun tuon miehen kanssa on lapsetkin tehty, tai kun ei ole varaa jäädä opiskelemaan ja hankkia kunnon ammattia. Tekosyitä, tekosyitä. Moni tuntuu salaa nauttivan uhrin roolistaan ja kuvittelevan, että heidän elämänsä kuuluukin olla raskasta ja kärsimyksiä täynnä. Ei kuulu! Elämän kuuluu olla hyvää ja onnellista, ja itse kukin voi omasta elämästään sellaista tehdä.

Vierailija
18/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa?

Vierailija
19/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet tuon henkilön kaveri ja hän sinun kaverisi. Ystävä ei nimittäin koskaan puhuisi toisesta ystävästä noin. Ei edes anonyymisti. Ja sehän selittääkin. Kaveri ei kerro kaverilleen, mikä elämässä mättää. Niistä asioista kun puhutaan ystävien kesken.

Vierailija
20/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti onnellinen näistä kaikista, mutta ei elämä silti ole ruusuilla tanssimista. Harmin määrä on vakio, näin uskon.

Univaikeudet ja lasten valvottaminen on yksi suuri murhe. Perhe-elämän, muun sosiaalisen elämän, oman ajan yhteenliittäminen on suuri kysymys sekin. Sairas anoppi painaa mieltä. Työura on katkennut äitiyden myötä, paluu siihen edessä muttei työtä odottamassa.

Kyllä ulkoisesti hyvinvoivakin voi tuntea kyvyttömyyttä, osaamattomuutta tai yksinäisyyttä. Sitten pitäisi vielä tuntea huonoa omatuntoa noista, kun kuitenkin on "kaikki asiat hyvin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme