Mitä tekisin pummaavan kaveri kanssa?
En kestä tätä tilannetta enää. Kaverini lainaa multa autoa kerran kaksi viikossa. Sanoo tankkaavansa eikä tankkaa, ei anna edes rahaa. Samainen kaveri saattaa soittaa että tule meille käymään, tuo samalla maitoa, leipää, jne jne eikä sitten maksakaan ostoksiaan.
Kaupassa hänen kanssa ei voi käydä koska sitten hän haluaa tuota tuota ja tuota ja tietenkään hänellä ei ole rahaa ja minun pitäisi maksaa ja hän maksaa sitten myöhemmin, eikä maksa, ainakaan kaikkea summaa.
Tämä ihminen myös haluaa viikonloppuisin tulla meille syömään tyyliin tehdään pitsaa ja juodaan ja saunotaan. Sitten hän ilmestyy tänne tyhjin käsin tai jonku pienen salaatin ja kahden kaljan kanssa. Minä maksan sitten kaikki muut syötävät ja lisäksi hän juo mieheni kaljat. =(
Ollaan niin kyllästyneitä tähän. Molemmat ollaan töissä ja mulla on perhe, hänellä ei.
En halua loukata kaveriani mutta joku raja se on minunkin sietokyvylläni. =(
Auttakaa, miten saan tämän kierteen katkeamaan?!
Kommentit (28)
mitä se sua liikuttaa, jos sen tulee vähän paha mieli, eipä sitäkään sureta kun sinä et saa lainojas takaisin ja sulle tulee paha mieli.
ettei varmaan jatkais tota kauan.
oli kaveri, joka oli tosi hanakasti pummaamassa kyytejä yms. mutta ei ikinä osallistunut kustannuksiin. Milloin minkäkin tarjouksen perässä piti lähteä jonnekin jumalan selän taakse, ja minähän maksoin matkat.
Sitten sanoin pari kertaa, että autosta on bensa vähissä eikä ole varaa tankata ennen seuraavaa tilipäivää. Voin lähetä hänen kanssaan käymään, jos käydään ennen lähtöä tankkaamassa ja hän maksaa bensat. Ei maksanut eikä kyllä sen parin kerran jälkeen enää soitellutkaan. Ollenkaan :) Piti siis yhteyttä vain oman hyödyn tavoittelua varten, ja kun etuja ei enää saanut, hävisi taivaanrantaan. Hyvä, että meni.
sinulla ei ole vara nyt lainata yhtään mitään ennen kuin hän on maksanut sen 100 euroa, jonka on sinulle velkaa.
Ja autosta sanot, että teillä on nyt rahat tiukilla, sinulla ei ole varaa lainata sitä, tarvitsette sen omiin ajoihin. Ja kaupasta et tuo hänelle mitään, vaikka pyytäisi, sanot, että sinulla ei nyt ole rahaa muuta kuin omiin ostoksiisi.
Tunnen tyypin, mulla on ollut yksi samanlainen "ystävä". ne osaa tehdä tuon pummaamisen tosi ovelasti ja kiltin ihmisen on viakea kieltäytyä. Mieti etukäteen valmiiksi, miten toimit tietyissä aina toistuvissa tilanteissa ja mitä sanot hänelle.
viimeksi tein niin,etten vastannut puheluun,näppäilin vain tekstarin hänelle,että "mulla ei ole rahaa".
eli tiesin jo ennakkoon,että jos vastaan,se pyytää lainaa:DD
Jos lainaat kaverillesi autoasi ja hän ajaa sillä kolarin, niin tulee teille todella kalliiksi! Vai luuletko hänen todella maksavan omavastuut ja bonusten menetyksenä aiheutuneet vakuutusmaksujen nousut? Minä en ainakaan lainaa autoani yhdellekään kaverilleni.
Sinun on vaan kylmästi sanottava, että sinulla on perhe elätettävänä eikä sinulla ole rahaa tukea kaveriasi. Jos hän tästä loukkaantuu, niin on todellakin omakeskeinen ja itsekäs ihminen, eikä ystävä ollenkaan.
Voithan myös piruuttasi avata pelin soittamalla hänelle ja pyytämällä vastaavanlaisia palveluksia! Tehosta pyyntöjä aloittamalla, että "kun olet minullepäin velkaa muutenkin, niin tuopa tullessasi jne.." Tai pyydät rahaa lainaksi ennen kun hän ehtii pyytää. Kokeile kauanko hän moista sietää.
joo näitä näkyy. olin pubissa espoossa 3 henkilöä pyysi voinko tarjota. kysyin mitä. ovat oppineet tunnistamaan joka tarjoaa. aika törkeetä.
;D