Miksi ette hae yökylässä olevia lapsia ajoissa
kotiin.
Ihmettelen joskus, että miksi jotkut eivät hae ajoissa yökylässä olevia lapsiaan kotiin. Eikö tule mieleen, että sillä perheellä saattaisi olla omiakin suunnitelmia viikonlopuksi. Kaikki kusee kun vieraat lapset lojuvat koko lauantain tai sunnuntain jatkaen yökyläilyä seuraavaksi päiväkyläilyksikin.
Ikävää aina soitella vanhemmille, että viitsisittekö jo hakea mussukkanne pois kun meillä olisi omiakin menoja.
Kommentit (48)
niin mieluummin minä kysyn kuin jään vaan hoomoilasena odottelemaan mitä tuleman pitää.
koska haette lapsenne, eikös se ole vanhempien velvollisuus selvittää, jotka lapsensa sinne kylään vievät? Vanhempien velvollisuus on myös antaa yhteystietonsa, jos jotain sattuu, ei kyläpaikan.Se nyt vain sattuu kuulumaan hyviin tapoihin.
Mutta ap:llähän tämä ei onnistu, koska vanhemmat eivät tiedä toistensa puhelinnumeroita ja hän ei halua kytätä pihalla ja tuovat vanhemmat eivät piipahda sisällä.
Yökylään ennenkuin olen saanut vanhempien puhelinnumeron.
Aina voi lapsille sanoa, että hommaa ko. vanhempien puhelinnumero, niin jatketaan tätä yökyläilyn sopimista vasta sitten.Minä jopa soitan ja selvitän parhaani mukaan millaiseen paikkaan 14-vuotias on yöksi menossa. Onko vanhemmat kotona jne.
Enkä meillekään päästä yhtään lasta yöksi, jos en vähintään puhelinyhteydessä ole vanhempiin ollut.
niin mieluummin minä kysyn kuin jään vaan hoomoilasena odottelemaan mitä tuleman pitää.
koska haette lapsenne, eikös se ole vanhempien velvollisuus selvittää, jotka lapsensa sinne kylään vievät? Vanhempien velvollisuus on myös antaa yhteystietonsa, jos jotain sattuu, ei kyläpaikan.Se nyt vain sattuu kuulumaan hyviin tapoihin.
Ei kukaan ns.normaali äiti/isä vie lastansa yökylään, niin ettei anna yhteystietojaan, ei sitä kuulu kyläpaikan vanhempien jostain onkia. Tiedän äidin, joka antoi tyttärensä(9v) yökylään, kertomatta, että lapsella oli astmalääkitys, keskellä yötä lapsi sai astmakohtauksen ja lääkkeet olivat kotona, ja kun äiti viimein saatiin kiinni, niin lapsi oli viety ambulanssilla sairaalaan, jonne äiti ei humalansa vuoksi tullut. Seuraava yhteydenotto olikin sitten lastensuojelusta.
Huomaan lapseni kaverin äidistä, että ei haluta kommunikoida ollenkaan meidän vanhempien kanssa.
Tuo pihalle jättö kertoo juuri siitä, että ei haluta keskustella asioista.
mutta jos niitä ei ole, niin kyllä minä ne "onkisin" siltä lapselta. E se nyt niin iso vaiva olisi.
Ei kukaan ns.normaali äiti/isä vie lastansa yökylään, niin ettei anna yhteystietojaan, ei sitä kuulu kyläpaikan vanhempien jostain onkia.
sinä ap otat näitä yökylään???
Mulla on vasta pikkukoululaisia, mutta en ikipäivänä ottaisi ketään yökylään ellen olisi vanhempien kanssa sitä sopinut saati että ottaisin jonkun ilman vanhempien yhteystietoja. Mitä jos jotain sattuu???
En aio antaa poikaani yökylään, kun hyvään ja vastuuntuntoseen perheeseen.
Varsinkin jos lapselleni ei anneta ruokaa, niin en päästä.
Otan mielummin meille, mutta jos numeroa ei tipu, niin ei ole tulemista.
Lapseni siis täyttää vasta 6v. ja ei olle yökyläilyjä vielä harratettu.
Kerran pyydetty, mutta en päästänyt, koska en usko että olisi siellä ruokaa saanut.
Itse olen vieraanvarainen, mutta mies tehnyt siitä stopin, kun sitä vastavuoroisuutta ei ole koskaan.
T.48
Tuo heti aamulla hakeminen tuntuu vähän hassulta, että kun lapset alkavat heräilemään, niin haetaan suunnilleen suoraan sängystä kotiin.