Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette hae yökylässä olevia lapsia ajoissa

Vierailija
07.02.2010 |

kotiin.

Ihmettelen joskus, että miksi jotkut eivät hae ajoissa yökylässä olevia lapsiaan kotiin. Eikö tule mieleen, että sillä perheellä saattaisi olla omiakin suunnitelmia viikonlopuksi. Kaikki kusee kun vieraat lapset lojuvat koko lauantain tai sunnuntain jatkaen yökyläilyä seuraavaksi päiväkyläilyksikin.

Ikävää aina soitella vanhemmille, että viitsisittekö jo hakea mussukkanne pois kun meillä olisi omiakin menoja.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kannattaisi jo etukäteen sopia, mihin aikaan kyläilevä lapsi haetaan? Samalla kun sovitte yökyläilystä, niin sanot että meillä on menoa silloin ja silloin, eli jos voisitte hakea lapsenne kotiin klo xx. Miten tästäkin saa kehitettyä itselleen ongelman?

Vierailija
2/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lähetät ne lapset kotiin, jos ovat isompia ja osaavat jo itse kulkea. Tai sitten soitat ja pyydät, että hakevat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut.

Luulin, että ihan yleisesti kaikki ovat oppineet sen kirjoittamattomän säännön, että yökylästä kotiudutaan siinä aamiaisen ja lounaan välissä, jollei muuta ole sovittu. Mutta ilmeisesti ei, jatkossa täytyy varata seuraavan päivän iltapalatarpeetkin varmaan, kun vieraat eivät oma-aloitteisesti nykyään poistu kotiinsa.

Vierailija
4/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin aikaisin. Toinen juttu vois olla, että on koko yö aamuun asti rakasteltu intohimoisesti ja yksin kertaisesti nukutaan sitten....

Meillä tuo jälkimmäinen vastaavassa tilanteessa syynä yleensä.. (ne 2 kertaa vuodessa, kun kaikki muksut on yötä poissa)

Vierailija
5/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarvitse keskustella. Näin olen päätellyt. Tuovat vain autolla pihalle, eivätkä käy sisällä.

Itse olen aina vienyt ovelle ja kysynyt, että monen aikaan haen. Tämä ei nähtävästi toimi toisin päin.

Kyllä siitä saa ongelman itselleen kun eilen oli yövieras klo 18 asti ja sitten sain vasta hänet pois. Toisen lapsen vieras tuli klo 18 ja ei mitään hajuakaan, että tyttö olisi lähdössä johonkin aikaan kotiin.

Jotenkin tylyltä tuntuu taas mennä sanomaan, että voisitko soittaa äidilles, että hakee sut jo viimein kotiin kun meillä olisi tässä vähän suunnitelmia.

eikö kannattaisi jo etukäteen sopia, mihin aikaan kyläilevä lapsi haetaan? Samalla kun sovitte yökyläilystä, niin sanot että meillä on menoa silloin ja silloin, eli jos voisitte hakea lapsenne kotiin klo xx. Miten tästäkin saa kehitettyä itselleen ongelman?

Vierailija
6/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiaa mietin tarkemmin.

Ehkä alan itsekin tästä lähtien nakkaamaan koululaiset vain kyläpaikan pihalle ja haen seuraavana iltana klo 20.00 jos ei satu kyläpaikasta soittoa kuulumaan.

Olen vain kuvitellut, että olisi lapsen vanhempien asia hoitaa se asia, että hakevat ajoissa.

Vierailija
7/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut. Luulin, että ihan yleisesti kaikki ovat oppineet sen kirjoittamattomän säännön, että yökylästä kotiudutaan siinä aamiaisen ja lounaan välissä, jollei muuta ole sovittu. Mutta ilmeisesti ei, jatkossa täytyy varata seuraavan päivän iltapalatarpeetkin varmaan, kun vieraat eivät oma-aloitteisesti nykyään poistu kotiinsa.

Ei sellaista yleistä sääntöä ole. Eli turhaan nuriset jos et ole sopinut asiasta! Avaapa siis suusi ensi kerralla yökyläilyistä sopiessa.

Meillä kuljetettavan lapsen kohdalla sovitaan vanhempien kanssa etukäteen mihin aikaan haetaan. Ei kuljetettavien kohdalla laitetaan lapset kotiin jos on tarve.

Yleensä meidän menot eivät ole sellaisia etteikö lapset voisi jäädä meille keskenään tai vieraatkin lapset lähteä mukaan.

Vierailija
8/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat kersat mummoloihin matkaan tai uimaan ja maksatte heille uimapuvut ja sisäänpääsymaksut. Tai pizzalle yms.

Yleensä meidän menot eivät ole sellaisia etteikö lapset voisi jäädä meille keskenään tai vieraatkin lapset lähteä mukaan.

Vierailija
9/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarvitse keskustella. Näin olen päätellyt. Tuovat vain autolla pihalle, eivätkä käy sisällä. Itse olen aina vienyt ovelle ja kysynyt, että monen aikaan haen. Tämä ei nähtävästi toimi toisin päin. Kyllä siitä saa ongelman itselleen kun eilen oli yövieras klo 18 asti ja sitten sain vasta hänet pois. Toisen lapsen vieras tuli klo 18 ja ei mitään hajuakaan, että tyttö olisi lähdössä johonkin aikaan kotiin. Jotenkin tylyltä tuntuu taas mennä sanomaan, että voisitko soittaa äidilles, että hakee sut jo viimein kotiin kun meillä olisi tässä vähän suunnitelmia.

Miten nuo lapset osaavat tulla teille yökylään sopimatta? Oletan että siis lapsesi on sopinut yökyläilyt? Tällöin kerrot lapsellesi myös teidän seuraavan päivän menoista, jotta lapsesi voi sopia myös milloin kyläily loppuu!

Eli nyt jos vanhempien kesken ei sovita mitään, vaan on lasten keskinäistä sopimista, niin opeta lapsellesi teidän säännöt! Ei ole toisten vanhempien vika, jos lapsesi ei osaa sopia yökyläilyjä.

Kyllä tuo yökyläilyn loppumisen vastuu on teidän perheellänne, turha syyttää siitä muita. Eivät ne muut ajatusten lukijoita ole...

Vierailija
10/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset taitaa luulla, että niiden kullanmurut ovat lahja kyläpaikalle. Ja, miksi se äiti istuu siellä autossa, eikä vaivaudu tuomaan lastaan sisälle, tai hakemaan? Ja miksi se kyläily on eräillä AINA yksipuolista, lapseni koulukaveri sanoi, että heille ei voi mennä, kun äiti ei halua, että tulee sotkua...tyttö on siis itse jatkuvasti meillä, mutta heille ei voi mennä koskaan.

Vierailija
11/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisissakin. Tullaan kylään ja oletetaan, että saa ilmaisen majoituksen moneksi päiväksi.

Vieraat ja kala alkaa haista kolmantena päivänä, on jo vanha sanonta.

Näiden lapset sitten ovat samaa maata. Ollaan vain tyytyväisiä kun päästään omista kakaroista eroon viikonlopuksi.

Vierailija
12/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat kersat mummoloihin matkaan tai uimaan ja maksatte heille uimapuvut ja sisäänpääsymaksut. Tai pizzalle yms.

Mummolassakin lapset saattavat käydä kavereidensa kanssa. Luistelemaan kavereita otetaan mukaan. Laskettelemaan yleensä ei, koska eivät osaa lasketella. Kyläilemään ei tietenkään oteta mukaan, eikä lasten harrastustreeneihin tai peleihin.

Mutta erona tässä onkin että tarvittaessa meillä minä ja lapseni osaavat sopia milloin yökyläily loppuu! Meillä ei ole tuollaista ongelmaa kuin sinulla...

Vierailija
13/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarvitse keskustella. Näin olen päätellyt. Tuovat vain autolla pihalle, eivätkä käy sisällä. Itse olen aina vienyt ovelle ja kysynyt, että monen aikaan haen. Tämä ei nähtävästi toimi toisin päin. Kyllä siitä saa ongelman itselleen kun eilen oli yövieras klo 18 asti ja sitten sain vasta hänet pois. Toisen lapsen vieras tuli klo 18 ja ei mitään hajuakaan, että tyttö olisi lähdössä johonkin aikaan kotiin. Jotenkin tylyltä tuntuu taas mennä sanomaan, että voisitko soittaa äidilles, että hakee sut jo viimein kotiin kun meillä olisi tässä vähän suunnitelmia.

Miten nuo lapset osaavat tulla teille yökylään sopimatta? Oletan että siis lapsesi on sopinut yökyläilyt? Tällöin kerrot lapsellesi myös teidän seuraavan päivän menoista, jotta lapsesi voi sopia myös milloin kyläily loppuu! Eli nyt jos vanhempien kesken ei sovita mitään, vaan on lasten keskinäistä sopimista, niin opeta lapsellesi teidän säännöt! Ei ole toisten vanhempien vika, jos lapsesi ei osaa sopia yökyläilyjä. Kyllä tuo yökyläilyn loppumisen vastuu on teidän perheellänne, turha syyttää siitä muita. Eivät ne muut ajatusten lukijoita ole...

yökylään, sopimatta koska haet LAPSESI pois?

Vierailija
14/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tullaan mielellään, mutta näiden yövieraiden kotiin ei pääse kun heillä on aina menoa tai äiti väsynyt tai muuta ja blaa blaa...

Lapsi tuodaan autolla pihaan ja äiti tai isä ei persettä nosta penkistä. Jos haluaa kommunikaatiota, pitää ehtiä juosta pihalle ja saada vanhemmat kiinni.

Sama homma hakiessa. Soitetaan illalla lapselle klo 20.00, että nyt tullaan hakemaan ja odotetaan pihalla.

Jotenkin nää on vain niin outoja juttuja minulle kun totuin lapsuudessani toisenlaisiin systeemeihin.

Koululaiset sopii kyläilyistään keskenään ja kun lupa tulee niin sitä luulee, että se äiti tai isä kävisi ovella ja haluaisi nähdä minut, kenen luo lapsensa tulee kylään. Mutta eipä heitä näy kiinnostavan.

Nää lapset minä tunnen, koska ovat paljon olleet meillä, mutta vanhempia en tosiaan ole kovin usein nähnyt. Vain sen auton perävalot pihalta kun äkkiä kaahaavat pois kun ovat lapsen jättäneet pihalle.

ap

Toiset taitaa luulla, että niiden kullanmurut ovat lahja kyläpaikalle. Ja, miksi se äiti istuu siellä autossa, eikä vaivaudu tuomaan lastaan sisälle, tai hakemaan? Ja miksi se kyläily on eräillä AINA yksipuolista, lapseni koulukaveri sanoi, että heille ei voi mennä, kun äiti ei halua, että tulee sotkua...tyttö on siis itse jatkuvasti meillä, mutta heille ei voi mennä koskaan.

Vierailija
15/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tuntea tunkeutuvansa sinun kotiisi kutsumatta tai olla vähemmän sosiaalinen ja istua siksi autossa. Jos toinen ei ymmärrä sieltä nousta, niin voithan sinä kävellä autolle. Tai sitten soitat jo kaverin vanhemmille etukäteen.

Siis oikeastiko te aikuiset ihmiset ette saa sovittua asioita? Ei meillä ole ikinä ollut tässä mitään ongelmia.

Ja toisaalta meillä on opetettu myös lapset sopimaan. Kyllä kouluikäiset meillä osaavat kellon, kuten kaverinsakin. Ei tuota hirveästi ongelmia kun kaikki tietävät jos on jokin meno ja kyläily ei onnistu.

Vierailija
16/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tullaan mielellään, mutta näiden yövieraiden kotiin ei pääse kun heillä on aina menoa tai äiti väsynyt tai muuta ja blaa blaa... Lapsi tuodaan autolla pihaan ja äiti tai isä ei persettä nosta penkistä. Jos haluaa kommunikaatiota, pitää ehtiä juosta pihalle ja saada vanhemmat kiinni. Sama homma hakiessa. Soitetaan illalla lapselle klo 20.00, että nyt tullaan hakemaan ja odotetaan pihalla. Jotenkin nää on vain niin outoja juttuja minulle kun totuin lapsuudessani toisenlaisiin systeemeihin. Koululaiset sopii kyläilyistään keskenään ja kun lupa tulee niin sitä luulee, että se äiti tai isä kävisi ovella ja haluaisi nähdä minut, kenen luo lapsensa tulee kylään. Mutta eipä heitä näy kiinnostavan. Nää lapset minä tunnen, koska ovat paljon olleet meillä, mutta vanhempia en tosiaan ole kovin usein nähnyt. Vain sen auton perävalot pihalta kun äkkiä kaahaavat pois kun ovat lapsen jättäneet pihalle. ap

Ei ehkä parasta mahdollista käytöstä niiltä toisilta vanhemmilta. Mutta jos koet sen itse ongelmaksi että eivät hae aikaisemmin lapsiaan, niin opetat sen oman lapsesi sopimaan milloin teille saa tulla ja milloin pitää lähteä. -Yksinkertainen ratkaisu ongelmaan.

Vierailija
17/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan 150km päässä olevaan mummolaan jos yökyläläistä ei ole haettu. Tuosta noin vain nappaat autoon ja lähdette ajelemaan mummolaan.

Ja todella hienoa, että sinä maksat lasketteluvehkeet ja muut tällaiselle yllätyslojujalle sopimatta lapsen vanhempien kanssa, että me viedään nyt sun JesseJannica laskettelemaan. Voi kun sillä on vain farkut ja pikkutakki päällä. Mepä ostetaan sille vaatteet ja maksetaan muutkin menot kun nyt sattui unohtumaan meille.

Mummolassakin lapset saattavat käydä kavereidensa kanssa. Luistelemaan kavereita otetaan mukaan. Laskettelemaan yleensä ei, koska eivät osaa lasketella. Kyläilemään ei tietenkään oteta mukaan, eikä lasten harrastustreeneihin tai peleihin.

Mutta erona tässä onkin että tarvittaessa meillä minä ja lapseni osaavat sopia milloin yökyläily loppuu! Meillä ei ole tuollaista ongelmaa kuin sinulla...

Vierailija
18/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tullaan mielellään, mutta näiden yövieraiden kotiin ei pääse kun heillä on aina menoa tai äiti väsynyt tai muuta ja blaa blaa... Lapsi tuodaan autolla pihaan ja äiti tai isä ei persettä nosta penkistä. Jos haluaa kommunikaatiota, pitää ehtiä juosta pihalle ja saada vanhemmat kiinni. Sama homma hakiessa. Soitetaan illalla lapselle klo 20.00, että nyt tullaan hakemaan ja odotetaan pihalla. Jotenkin nää on vain niin outoja juttuja minulle kun totuin lapsuudessani toisenlaisiin systeemeihin. Koululaiset sopii kyläilyistään keskenään ja kun lupa tulee niin sitä luulee, että se äiti tai isä kävisi ovella ja haluaisi nähdä minut, kenen luo lapsensa tulee kylään. Mutta eipä heitä näy kiinnostavan. Nää lapset minä tunnen, koska ovat paljon olleet meillä, mutta vanhempia en tosiaan ole kovin usein nähnyt. Vain sen auton perävalot pihalta kun äkkiä kaahaavat pois kun ovat lapsen jättäneet pihalle. ap

eikö vanhempia kiinnosta, millaiseen paikkaan lapset menevät yöksi? Taitaa olla vain helpotus, kun pääsee lapsestaan, edes hetkeksi... Eikä muuten ole kyläilypaikan velvollisuus, iskeä vierasta pihalle, vaan vanhempien.Minua ärsyttää pojan koulukaveri, joka tulee jatkuvasti meille ja viettää pyhinäkin koko päivän meillä. Sitten kun joskus olisi poika menossa heille, niin äiti pitää pihalla leikkimässä, vaikka tulisi kaatamalla vettä.

Vierailija
19/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse vastuuta kantaa ja huolehtia tällaisista asioista.

Kunhan vain nakataan lapsi pihalle ja suhaistaan äkkiä pois. Jos itse haluan jotain kommunikaatiota vanhemman kanssa niin minä kyttään ikkunassa ja juoksen pihalle. Vanhempien numeroita minulla ei ole.

Lapselle ei tarvitse omien vanhempien sanoa, että haen sinut sitten pois klo 13, koska perheellä saattaa olla jotain suunnitelmia. Vaan se jää isännän ja emännän vastuulle. Tai sitten sen 8 vuotiaan ja 10 vuotiaan lapsen vastuulle sopia, että teillä varmaan on menoa, minäpä soitan äidille, että hakee minut kotiin.

Omien vanhempien ei tarvitse siis vastata mistään.

Kiitos ja kumarrus. Tulinpa taas yhtä asiaa viisaammaksi. Taidan minäkin tästä lähtien olla niin väsynyt viikonloput, ettei meille taida yökyläläisiä enää mahtua.

Kiitos kaikille t. ap

Vierailija
20/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta kun sanoa että seuraavan kerran meidän lapsi tulee teille. JA jo siinä vaiheessa kun kyläilyä edes joku ehdottaa voi sanoa että ensin täytyy puhua vanhempien kanssa. TAi näin me tehdään eikä ole ollut ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan