Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette hae yökylässä olevia lapsia ajoissa

Vierailija
07.02.2010 |

kotiin.

Ihmettelen joskus, että miksi jotkut eivät hae ajoissa yökylässä olevia lapsiaan kotiin. Eikö tule mieleen, että sillä perheellä saattaisi olla omiakin suunnitelmia viikonlopuksi. Kaikki kusee kun vieraat lapset lojuvat koko lauantain tai sunnuntain jatkaen yökyläilyä seuraavaksi päiväkyläilyksikin.

Ikävää aina soitella vanhemmille, että viitsisittekö jo hakea mussukkanne pois kun meillä olisi omiakin menoja.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimista? Eivätkö ihmiset enää kehtaa asioida henkilökohtaisesti? Kyllä minä olen vienyt tytön yökylään ja olen ihan sopinut kaverin äidin kanssa, milloin seuraavana päivänä haetaan. Onko kyse laiskuudesta vai ujoudesta, jos ei tällaista perusjuttua hoideta?

Vierailija
22/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en tietäisi heidän vanhempiensa puhelinnumeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en tietäisi heidän vanhempiensa puhelinnumeroa.

yökylään, ellen antaisi omaa numeroani.

Vierailija
24/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ollut vain yhdessä paikassa yökylässä ja sieltä aina soitetaan seuraavana päivänä ja kysytään, voisiko olla iltaan asti ja sitten illalla, että sopiiko seuraava yö myös ja sitten taas aamulla, että käykö iltaan asti.

Lapseni siis helpottaa yksilapsisen perheen eloa ja sama on meilläkin.

Vierailija
25/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarvitse keskustella. Näin olen päätellyt. Tuovat vain autolla pihalle, eivätkä käy sisällä. Itse olen aina vienyt ovelle ja kysynyt, että monen aikaan haen. Tämä ei nähtävästi toimi toisin päin. Kyllä siitä saa ongelman itselleen kun eilen oli yövieras klo 18 asti ja sitten sain vasta hänet pois. Toisen lapsen vieras tuli klo 18 ja ei mitään hajuakaan, että tyttö olisi lähdössä johonkin aikaan kotiin. Jotenkin tylyltä tuntuu taas mennä sanomaan, että voisitko soittaa äidilles, että hakee sut jo viimein kotiin kun meillä olisi tässä vähän suunnitelmia.

eikö kannattaisi jo etukäteen sopia, mihin aikaan kyläilevä lapsi haetaan? Samalla kun sovitte yökyläilystä, niin sanot että meillä on menoa silloin ja silloin, eli jos voisitte hakea lapsenne kotiin klo xx. Miten tästäkin saa kehitettyä itselleen ongelman?

Miten nuo lapset osaavat tulla teille yökylään sopimatta? Oletan että siis lapsesi on sopinut yökyläilyt? Tällöin kerrot lapsellesi myös teidän seuraavan päivän menoista, jotta lapsesi voi sopia myös milloin kyläily loppuu! Eli nyt jos vanhempien kesken ei sovita mitään, vaan on lasten keskinäistä sopimista, niin opeta lapsellesi teidän säännöt! Ei ole toisten vanhempien vika, jos lapsesi ei osaa sopia yökyläilyjä. Kyllä tuo yökyläilyn loppumisen vastuu on teidän perheellänne, turha syyttää siitä muita. Eivät ne muut ajatusten lukijoita ole...

yökylään, sopimatta koska haet LAPSESI pois?

Mutta meillä ei olekaan ongelmia. Mutta vastaus oli näille joille lapset tulee yökylään sopimatta vanhempien kanssa!

Vierailija
26/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sulla ei ole lasten kavereiden vanhempien numeroita, tuohan on jo vastuutonta. Entäs jos jotain sattuisi vieraalle? Ei meillä ole mitään kirjoittamatonta sääntöä kotiin lähdöstä ja ei mua haittaa jos lapsen kaverit on vaikka koko viikonlopun. Kivahan se on jos mennään pizzalle tai uimaan, leffaan tms. että kaverikin on mukana. Meillä muutenkin lasten kaverit saavat olla kuin kotonaan. Ja jos on jotain tiettyä menoa niin toki osaan suuni avata ja sanoa lapsen vanhemmille jo etukäteen siitä, ei ole koskaan olut ongelmaa yökyläilystä.

Vierailija
27/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse vastuuta kantaa ja huolehtia tällaisista asioista. Kunhan vain nakataan lapsi pihalle ja suhaistaan äkkiä pois. Jos itse haluan jotain kommunikaatiota vanhemman kanssa niin minä kyttään ikkunassa ja juoksen pihalle. Vanhempien numeroita minulla ei ole. Lapselle ei tarvitse omien vanhempien sanoa, että haen sinut sitten pois klo 13, koska perheellä saattaa olla jotain suunnitelmia. Vaan se jää isännän ja emännän vastuulle. Tai sitten sen 8 vuotiaan ja 10 vuotiaan lapsen vastuulle sopia, että teillä varmaan on menoa, minäpä soitan äidille, että hakee minut kotiin. Omien vanhempien ei tarvitse siis vastata mistään. Kiitos ja kumarrus. Tulinpa taas yhtä asiaa viisaammaksi. Taidan minäkin tästä lähtien olla niin väsynyt viikonloput, ettei meille taida yökyläläisiä enää mahtua. Kiitos kaikille t. ap

Siis oikeastiko sinulla ei ole kaverien vanhempien puhelinnumeroa edes varalla? Tottakai olisi kaverin vanhempienkin fiksua olla sinuun yhteydessä, mutta kun eivät ole, niin vaihtoehdot ovat kerrotut.

Ajatuksen voimalla ja täällä kirjoittamalla asiat ei muutu. Jos asia sinua vaivaa, niin sinun pitää tehdä asiaan joku muutos. Ehdotetut toimenpiteet/vaihtoehdot eivät sinulle kelpaa. Keskustelu ei onnistu sinun yhteydenotostasi tai lapsiesi aloitteesta. Lastesi kaverit ja heidän vanhempansa eivät asiaa tajua.

Vaihtoehdot sinulla ovat siis vähäiset. Jäljellä on siis vain se vaihtoehto että kestät tai ettet ota niitä kavereita yökylään.

Minä olen edelleen se jolla ei tälläisiä kaverien vanhempien kanssa sopimisongelmia ole ja yökyläilyt ja sieltä hakemiset toimivat hyvin. Toisaalta jos ongelmia on, niin osaan ne myös selvittää:)

Vierailija
28/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimista? Eivätkö ihmiset enää kehtaa asioida henkilökohtaisesti? Kyllä minä olen vienyt tytön yökylään ja olen ihan sopinut kaverin äidin kanssa, milloin seuraavana päivänä haetaan. Onko kyse laiskuudesta vai ujoudesta, jos ei tällaista perusjuttua hoideta?

Olen ihan samaa mieltä että perusjuttu on sopia vanhempien kesken. Mutta ap:llähän tämä ei onnistu, koska vanhemmat eivät tiedä toistensa puhelinnumeroita ja hän ei halua kytätä pihalla ja tuovat vanhemmat eivät piipahda sisällä. Eli aika hankala tuossa yhtälössä on sopia vanhempien kesken. Outoa vain että lapset tulevat yökylään vanhempien sopimatta, mutta kun näin on, niin poislähdössä luulisi että voisi noudattaa tuota samaa linjaa että lapset sopivat keskenään...

En tosin ymmärrä ap:tä, mutta ehdotin vain vaihtoehtoa hänen ongelmaansa, koska ei saa sitä itse aikuisten kesken sovittua.

Vierailija
29/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sukulaisten kanssa, itse siis olen tottunut siihen että yökyläily käsittää esim. perjantai-illan, ja kyläily loppuu siinä alkuiltapivästä lauantaina, joskus 13-15 aikoihin.

Tapoja on siis erilaisia, ei ole olemassa mitään yhtenäistä kirjoittamatponta sääntöä etenkään yhden yön kyläilyjen suhteen.

Vierailija
30/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarvitse keskustella. Näin olen päätellyt. Tuovat vain autolla pihalle, eivätkä käy sisällä. Itse olen aina vienyt ovelle ja kysynyt, että monen aikaan haen. Tämä ei nähtävästi toimi toisin päin. Kyllä siitä saa ongelman itselleen kun eilen oli yövieras klo 18 asti ja sitten sain vasta hänet pois. Toisen lapsen vieras tuli klo 18 ja ei mitään hajuakaan, että tyttö olisi lähdössä johonkin aikaan kotiin. Jotenkin tylyltä tuntuu taas mennä sanomaan, että voisitko soittaa äidilles, että hakee sut jo viimein kotiin kun meillä olisi tässä vähän suunnitelmia.

eikö kannattaisi jo etukäteen sopia, mihin aikaan kyläilevä lapsi haetaan? Samalla kun sovitte yökyläilystä, niin sanot että meillä on menoa silloin ja silloin, eli jos voisitte hakea lapsenne kotiin klo xx. Miten tästäkin saa kehitettyä itselleen ongelman?

Vierailija
31/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä lapsen vanhempien puhelinnumeroa, niin kysy siltä lapselta!

Vierailija
32/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman velvollisuus kysyä, onko perheellä jotain suunnitelmia tai ainakin käydä esittäytymässä ja katsomassa, minne lapsi menee yökyään?

Meillä ei ole koskaan ollut tällaisia ongelmia. Mutta meillä tuntuukin vanhemmat välittävän lapsistaan.

Jos et tiedä lapsen vanhempien puhelinnumeroa, niin kysy siltä lapselta!

Vierailija
33/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanonut että saa tulla yöksi kyllän, mutta seuraavana päivänä on menoa klo XX. Pitääkö kaikki erikseen kysyä, miksei voi sanoa itse?

Välillä ihmettelen miten niin monen suomalaisen tuntuu olevan ihan ylettömän vaikea saada suutaan auki. Ei voi kertoa jos on menoa ellei kysytä, bussissa ei voi sanoa jos haluaa istua tai nousta pois jne jne.

vanhemman velvollisuus kysyä, onko perheellä jotain suunnitelmia tai ainakin käydä esittäytymässä ja katsomassa, minne lapsi menee yökyään?

Vierailija
34/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen huoltaja on velvollinen katsomaan, millaiseen paikkaan lapsensa yökylään vie ja velvollinen ilmoittamaan, mistä hänet saa kiinni, jos HÄNEN lapselleen jotain sattuu. Onneksi meillä yökyläilijöiden vanhemmat ovat aina tuoneet lapsen ulko-ovelle ja sitten on yhdessä sovittu, seuraavan päivän ohjelmasta ja sama toisinpäin.

Vierailija
35/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva saada ilmainen lapsenvahti ja lähteä bilettämään ja viettää vapaata viikonloppua.

Tässä yksi syy, miksi emme hae lasta kovin aikaisin yökylästä.

Jos hätä tulee niin tytöllä on oma kännykkä matkassa. Voivat soittaa siitä.

Vierailija
36/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan viemässä lastasi "hoitoon", jolloin on sinun velvollisuutesi ilmoittaa, koska lapsesi haet. Vai, eikö sinua kiinnosta minne lapsesi menee ja mitä hän mahdollisesti siellä tekee?

Vierailija
37/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä kyllä sovin koska lapsi haetaan seuraavana päivänä, ekalla kerralla olen käynyt esitätytymäsäs ovella, sen jälkeen en aina (jos on ollut kiire). Mutta silloin kun lapsia on tullut meille yökylään, olen myös ilmoittanut ilman kysymistä jos meillä on seuraavana päivänä menoa. Ei minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia lasten yökyläilyn kanssa, ei puolin eikä toisin.

Tuntuu vaan että tässäkkin ongelmaia tehdään tekemällä.

-Jos ei ole lapsen vanhempien numeroa, niin kysyy sen lapselta

-Kun sen numeron on saanut, niin voi ottaa vanhempiin yhteyttä ja kysyä että koskas haette lapsenne, jos vanhemmat kerran eivät ole mitään sopineet.

-Jos on menoa seuraavana päivänä, sen voi sanoa kysymättäkin

tavallaan viemässä lastasi "hoitoon", jolloin on sinun velvollisuutesi ilmoittaa, koska lapsesi haet. Vai, eikö sinua kiinnosta minne lapsesi menee ja mitä hän mahdollisesti siellä tekee?

Vierailija
38/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haette lapsenne, eikös se ole vanhempien velvollisuus selvittää, jotka lapsensa sinne kylään vievät? Vanhempien velvollisuus on myös antaa yhteystietonsa, jos jotain sattuu, ei kyläpaikan.Se nyt vain sattuu kuulumaan hyviin tapoihin.

Vierailija
39/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on mun mielestäni perseestä! Sovitaan siis, että kaveri haetaan kahdentoista maissa. Kello kahdelta ei ole vielä hakijoita näkynyt :(.

Vierailija
40/48 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoidattavat lapsensa jatkuvasti naapureilla/kavereilla, surullista lapselle. Ja sitten kun siitä sanoo, tyyliin meille ei nyt sovi, niin ollaan naama norsun v-lla monta viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi