Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huomenna aloitan painon pudotuksen!

Vierailija
06.02.2010 |

mitat 166cm ja 85.6kg tavoitteena aluksi nyt 70kg ja ei mnt aika rajaa,mieluiten kesään mennessä,onko mahdollista?

Voin harrastaa vaunujen kanssa kävelyä,muuhun ei mahkuja.

mikä paras keino? ajattelin itse painonvartijoita taikka karppausta jossain muodossa,en kuitenkaan tahdo kokonaan hyvlätä ruisleipää,tummaa pastaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä kesään mennessä pystyt tuon laihduttamaan jos haluat. Jokaiselle tietysti sopii oma laihdutustapansa. Jos karppausta ajattelit, hyvä-karppihan syö jonkin verran ruisleipää tai tummaa/kokojyväpastaa. Mieti mikä sopii sulle. Se on tärkeää, koska laihdutus voi kaatua siihen kun on huono olla syömisen kanssa. Mulle karppaus sopii tosi hyvin. Aloittelija vielä olen, mutta kuitenkin.

Tee ne vaunulenkin ripeästi, että pieni hiki pääsee tulemaan, niin hyödyt niistä parhaiten.

mitat 166cm ja 85.6kg tavoitteena aluksi nyt 70kg ja ei mnt aika rajaa,mieluiten kesään mennessä,onko mahdollista?

Voin harrastaa vaunujen kanssa kävelyä,muuhun ei mahkuja.

mikä paras keino? ajattelin itse painonvartijoita taikka karppausta jossain muodossa,en kuitenkaan tahdo kokonaan hyvlätä ruisleipää,tummaa pastaa?

Vierailija
2/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kiitollinen,netissä kovin monimutkaisesti ja liiiiiikaaa tietoa kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita uusi elämä. Lautasmalli käyttöön ja eläinrasvat mahdollisimman minimiin. Ei se vaadi sen kummempaa.

Vierailija
4/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelyille lähteminen jotenkin niin työlästä (mukamas) aina,lapelle päälle,itselle päälle,ulos...minkä pituiset kävelyt riittävät,siis ihan ripeä lenkki,30-40 min onko sopiva aika. mites tuon ruuan kanssa. millanen määrä lämmintä ruokaa on hyvä? 1peruna 1dl pastaa ja kastiketta kauhallinen tms? entäs herkut,ajattelin kerran viikossa syödä ihan mitä herkkua haluan,millainen määrä,onko 100g irtokarkkeja paha? entäs tuutti jäätelöä?suklaapatukka?

Vierailija
5/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla joulun jälkeen lähtenyt painosta 5kiloa. suklaan jätin pois ja herkuttelut vähemmälle, en kokonaan lopettanut, vaunuja työntelen paljon ja syön enemmän kasviksia kuin ennen. aloitin juuri tuon terveemmät elämäntavat! mun mitat: pituus 160 ja painoa nyt 77. tulin tulokseen, että jos kiellän itseltäni kaiken, pystyn viikon-kaksi olemaan sillä ruokavaliolla ja sitten repsahdan ja taas ollaan alkuvaiheessa. pieniä muutoksia, jotka pystyy pitämään - niillä saadaan pysyviä tuloksiakin!

Vierailija
6/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskea kalorilaskurin avulla päivän syömiset. Yksi painonvartija Points-piste on 60 kaloria.

Vierailija
7/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle menisi liian vaikeaksi ja tympääntyisin koko hommaan. Ideana mun mielestä on että joskus voi leivän pari täysjyväistä tummaa (mieluiten hiivatonta) leipää ottaa tai tummaa/täysjyväpastaa VÄHÄN. auttaisiko tuo linkki yhtään. http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

ja tuossa on pikaohje. http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Pikaohje

Jos kiinnostaa, etsi kirjastosta joku Antti Heikkilän kirja koskien tätä aihetta esim. Hyvän olon keittokirja 1 ja 2. Noissa paljon teoriaa, mutta hyvin tietoa tästä ruokavaliosta ja nimenomaan terveellisyydestä.

Vierailija
8/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 300g:n karkkipussit on vaihtuneet niihin pikkupusseihin, mitä on taas tullut valikoimiin! hyvin riittää makeannälän tyydyttämiseen!

ruokaa syön normaalisti, nyt lautasmallin mukaan - noin puolet annoksesta kasviksia. kaksi lämmintä ruokaa päivittäin, samaan aikaan kuin lapsetkin syövät.

vettä pyrin juomaan vähintään litran päivässä.

Vierailija
9/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuukaudenkin saattaa mennä hyvin,mutta sitten tulee joku ja saattaa mennä viikko että syön hirveästi herkkuja ja en jotenkin välitä..sitten taas kurjan olon kanssa uudestaan skarpaan.aina tälläistä jojottelua!!!en jaksa enää

Vierailija
10/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kuinka teen kastikkeen karppaus ohjeiden mukaan jos valkoinen vehnäjauho kielletty? mites kaurapuuro,onko sopivaa?

Vierailija
11/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienennä annoskokoa ja vältä liikaa mässäilyä. Aloita puolen tunnin vaunulenkeillä ja pidennä koko ajan. Ole iloinen, että voit vaunuilla, (kahden ei vaunuikäisen, mutta alle kouluikäisen kanssa se ei ole niin helppoa)

Jos karppaat, niin joudut kieltäytymään jostain ruuista ja sehän ei loppuelämäksi kuitenkaan sovi. Ja jos karppaus repsahtaa, niin koko laihdutus repsahtaa. Eli kuten joku muukin jo sanoi, tee elämäntaparemontti, älä mitään laihutus/karppaus tms.projektia. Painonvartijoista voinet saada vähän osviittaa kuin oikeasti kannattaa syödä kaikkea mitä maailmassa on tarjolla, mutta vähentämällä normiruokaa, siinä onnistuu ilman mitään klubeja.

Tsemppia!!!

Vierailija
12/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tomaattimurskaa sekaan. Tuolla ateriamatriisissa sanotaan, etä hiutalepuurot ovat esimerkkejä aamiaisesta. mulla se vaan pidä nälkää, pitää ottaa vaikka keitetty muna lisäksi että pysyy nälkä loitolla (siis proteiinia lisäksi.) Muista ne rasvat ruuassa oliiviöljy salaatin päälle yms. ne pitää nälkää. lyhyesti sanottuna kun jätät sokerin ja valkoiset jauhot kokonaan (ainakin aluksi), olet jo hyvin päässyt alkuun.

Vierailija
13/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en kyllä tajua vieläkään miten pelkästä kermasta saa kastikkeen :D

Vierailija
14/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos laitat pelkkää kermaa esim. paistat jauhelihan, maustat, heität kerman sekaan ja annat kiehua. kunnon kerma kiehuessaan menee kokoon ja ei ole kuin vettä niin kuin nuo ligh-tuotteet. Itse teen sen, että paistan jauhelihan, maustan, laitan tomaattimurskaa + vähän kermaa annan kiehua jonkun aikaa. kyllä sä opit kun vähän viitit paneutua. Jokaisella on mennyt osa ajasta siihen, että on saanut aivot käännettyä tiettyyn juttuun. Ja kuten sanottu, en ole mikään pro itsekään, joskus tulee mokattua, mutta en ota siitä stressiä. Olen alkanut tehdä "leipää" karppityyliin ja eilen tein suklaakakun myös. Nämäkin ovat kokeiluluontoisia juttuja, pitää kokeilla, että tietää mikä on hyvää. Kokeile muuten sitä pizzapohjaa, se on ihan hyvää. Muista vaan esipaistaa se. Löytyy sieltä resepti osiosta http://karppaus.info/resepti/ Mulla on mennyt monet illat kun olet tahkonnut noita sivuja läpi ja etsinyt reseptejä valmiiksi. tuota "suosituimmat reseptit" olen käynyt ahkeraan.

Vierailija
15/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuo toimii nimenomaan sen takia, että mun verensokeri pysyy tasaisena tämän ruokavalion takia, joten ei tule ahmimisreaktiota eikä hirveää nälkääkään yhtäkkiä. mutta kuten sanottu jokaiselle toimii jokin tietty juttu, toiset vannoo painonvartijoitten nimeen ja toiset karppaukseen yms.

Vierailija
16/33 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaisia muutoksia jotka pystyt pitään jatkossakin. Puoli kiloa viikossa on optimaalinen tahti eli kesään mennessä n. 2 kg kuussa/8 kg pois.

Vierailija
17/33 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaisia muutoksia jotka pystyt pitään jatkossakin. Puoli kiloa viikossa on optimaalinen tahti eli kesään mennessä n. 2 kg kuussa/8 kg pois.

Vierailija
18/33 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapas kuulostaako hyvältä,ajattelin muuttaa syömistäni tälläiseksi:

eli aamulla puuroa 1-2dl taikka joku hedelmä

päivälliseksi lämmin ruoka,lihaa,kalaa,kanaa,kastiketta jos on niin 1 peruna taikka 1dl riisä taikka täysjyvä pastaa paljon salaattia,

välipalaksi ruisleipä pala tai kaksi,päälle rasvaa,juustoa tai kinkkua ja kasviksia

lounaaksi ehkä munakas

ilatapala,hedelmää,jugurttia tms välipalan tyyppistä

onko paha? ongelmana minulle nuo lämpimät ruuat ja se etten ahmi herkkuja

Vierailija
19/33 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatin päälle yms. muista pähkinät ja siemenet. niistä voi laittaa puuron sekaan, jogurtin sekaan, sellaisenaan välipalana. kun syöt tarpeeksi usein ja pidät ruokavalion avulla verensokerit tasaisena, ei tule mielihaluja. osta sitten jogurtti jotain muuta kuin lightia esim. turkkilaista jogurttia.

Vierailija
20/33 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desi riisiä, makaronia, peruna(muusia) tms, on hyvä määrä, puolet lautasesta salaattia. Kannattaa pienentää annoskokoa, sillä olen itse saanut nyt kuussa 3 kiloa pois, lisäämättä liikuntaa. Ruokavalion osuus laihtumisesta on 80%, liikunnan 20%. Eli pitää vähentää ja muuttaa syödyn ruuan laatua vähempi energiseksi.

Minusta joka ruokailun yhteydessä olisi fiksua syödä niin hiilihydraattia, proteiinia kuin rasvaa. Pelkkä hiilihydraatti ei pidä nälkää, mutta ei rasvakaan. Kuitu tuo kylläisyyttä, sitä saa täsyjyväviljasta ja kasviksista, eikä siinä ole lainkaan kaloreita (viljassa ja kasviksissa toki on muuten). Proteiinilla taas on paras nälkää pitävä vaikutus noista kolmesta ravintoaineesta.

Aamupalalla söisin vaikka kaurapuuroa (superruokaa - alentaa kolesterolia sitomalla itseensä kovia rasvahappoja sekä tasaa verensokeria, mikä auttaa haimaa ja ehkäiseen osaltaan metabolisen oireyhtymän kehittymistä ja kakkostyypin diabetesta, hieman jotain proteiinia, kuten vaihtelevasti munaa/kalkkunaa/pähkinäitä ja siemeniä tms sekä vähän jotain rasvatonta maitotuotetta. Sen lisäksi söisin hieman jotain kasviksia tai

hedelmiä.

Sama juttu kaikilla aterioilla.

Rasvan määrään kannattaa kiinnittää huomiota, suositus on naisella noin 60g vrk, sen elimistö tarvitsee, mutta ei enempää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi