Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin keskenmenon jälkitarkastus? Mielialamuutokset?

Vierailija
06.02.2010 |

Sain vähän aikaa sitten keskenmenon eikä ollut puhetta sen kummemmista jälkitarkastuksista. Itse kuitenkin haluan mennä, jotta tiedän kaiken olevan taas kunnossa eikä mitään ole jäänyt kohtuun.. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Koska olis hyvä mennä?

Entä toinen mieltäni askarruttava kysymys.. Mulla on ollut ihan hirveitä mielialamuutoksia! En tiedä johtuuko hormoneista? Onko muilla ollut? Välillä naurattaa, sitten taas itkettää ja raivostuttaa kaikki pikkuasiatkin. Eikä nämä tunteet edes liity sinänsä keskenmenoon vaan olo kuin pahimman luokan pms-vaivaisella...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään jälkitarkastusta ollut. Kaavinta tosin tehtiin, vuotoa oli sen verran runsaasti. mitä tarkalleen ottaen haluaisit varmistaa?

Vierailija
2/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että on tärkeää, että tehdään jälkitarkastus ultralla ja varmistetaan, että kohtu on tyhjä. Jorvissa tosin, kun sinne soittelin vuodon alettua ja kyselin toimintaohjeita, sanottiin, että riittä, että tekee raskaustestin 1 kk vuodon loputtua.

No, toimin oman lääkärini ohjeen mukaan ja kävin ultrattavana hänellä runsaan kaksi viikkoa sen jälkeen, kun km-vuoto oli loppunut.

Itse en muista, että pahoja mielialan muutoksia olisi ollut, mutta fyysisesti huomasin kyllä, että hormonit olivat ihan sekaisin. Alavatsa oli todella turvoksissa; aika ikävää, kun km:n jälkeen ihmiset alkoivat kysellä, olenko raskaana... Turvotus selittyi ultrassa sillä, että toisessa munasarjassa oli iso kysta. Kuulemma tavallista ja sinänsä harmitonta km:n jälkeen. Olo tosin tukalan turvonnut ja nuo kyselyt vähän tympivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jälkitarkastuksessa varmistetaan, ettei kohuun ole jäänyt raskausmateriaalia (jäänee helpommin spontaanin km:n tai lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen kuin kaavinnan). Se voi estää/keskeyttää uuden raskauden tai aiheuttaa tulehduksen.t.3

Vierailija
4/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkään minulle ei tehty jälkitarkastusta eikä sitä myöskään suositeltu. Paikkana TAYS.

-2

Vierailija
5/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa varsinaisen keskenmenopäivän jälkeen nyt neljäs päivä. Vuoto on melko niukkaa. Pärjään oikeastaan pikkuhousunsuojalla, jota kyllä vaihtelen n. 5 kertaa päivässä. Lähinnä siis hygieniasyistä vaikkei muuten olisi niin tarvetta. Pyyhkiessä tulee punaruskeaa vuotoa. Vatsassa tuntuu välillä kramppi, muuten kivutkin hieman hellittäneet. Mistä nuo krampit johtuu? Ja kauanko niitä voi olla? Hirveän huonot ohjeet sain...

ap

Vierailija
6/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin Jorviin lääkettä hakemaan. Tämä ehkä pitkitti vuodon kestoa.

Krampit joutuvat kohtulihaksen supistelusta (vrt. synnytys) ja ovat siis hyvästä. Edesauttavat kohdun tyhjenemistä.

t. 3/4

Vierailija
7/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kipu on sellaista vihlaisevaa. Vihloo munasarjasta tai kohdusta. En osaa tarkemmin sanoa. Onko mulle kasvamassa nyt joku kysta tai tuleeko tulehdus? Kaikkea tässä ehtii miettimään... Miksi vihloo? sorry kun olen näin epävarma kaikesta, mutta vastaukset kyllä auttaa, kiitos niistä.

ap

Vierailija
8/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistelutyyppistä kipua. Kystakin oireili pääosin turvotuksella ja paineentunteella, pientä kipua ehkä oli. Käy ihmeessä ultrattavana niin saat varmuuden asiasta. Itse olen saanut huomata, että kun ikää tulee (nyt jo huikeat 36v), niin näitä "naistenvaivoja" tulee ihan urakalla; on ollut kystia, polyyppi kohdussa ja tuo keskenmenokin. Älä siis liikaa huolehdi, mahdollisia vaivan aiheuttajia on monenlaisia, mutta vain harvat ovat vakavia. Useimmat vain epämiellyttäviä, mutta paranevat itsekseen ilman hoitotoimenpiteitä.

Vierailija
9/10 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto on jo tummanruskeaa ja vähäistä. Pikkuhousunsuojalla mennään. Voiko olla et menee näin helposti? Edelleen kyllä ajoittain vihlaisee ja pää särkee kai hormoneiden vuoksi... Missä ajassa hormoneiden PITÄISI laskea nollaan? Viikkoja piti olla 11+0, mutta alkio vastasi kokoa 8 ja jotain.

ap

Vierailija
10/10 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta soitin yksityiselle ja varasin sellaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi