Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiudesta

06.02.2010 |

Osaisko joku neuvoa, kun en googlettamalla löytänyt :) Elikkä ollaan valittu kummisedäksi ja kummitädiksi kesällä syntyvälle lapsellemme sellaiset henkilöt, jotka eivät tällä hetkellä kuulu kirkkoon (ev.lut). Molemmat ovat käyneet rippukoulun ja ovat lupautuneet liittymään kirkkoon ainakin siksi aikaa, että lapsi kastetaan. Mutta onko joku tietty aikaraja, jonka ajan täytyy olla kirkon jäsen, että voi ryhtyä kummiksi? Tarvitseeko siis heidän liittyä kirkkoon jonkun tietyn aikaa ennen kastetilaisuutta?

Kiitoksia vastauksista!

Fanni rv18+2

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa oudolle, ettei sinun vakaumuksellasi ole merkitystä kummiksi pyytäjille.

Terveisin

kummi ja lapsensa kastettaviksi halunnut äiti

Itse en kuulu kirkkoon, koska en usko Kaverini tietävät sen, mutta ajoittain tulee pyyntöjä alkaa kummiksi. Tottakai kieltäydyn, koska en siis usko asiaan. Yhden kaverinolen tämän takia menettänytkin, kun en viitsi heidän puolesta uhrautumaan eli siin liittymään kirkkoon ja sitten taas eroamaan. Kummallista, että ihmisen vakaumusta ei voida kunnioittaa.

Vierailija
22/23 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin mun äiti alkaa näin selittää:

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/884A722A85BFF899C2256FEA003B7DE8?Open…

meillä siis kastetaan kun se on perinne. itse saa sitten päättää eroaako vai ei. me ollaan kirkossa koska olemme kummeja. ja riparikin käyty että saa naimaluvan. (älä vedä henkeen tätä viimeistä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, kun olet kirkon jäsen ja lapsesi kastetaan!

Ei perinteen jatkaminen ja perinteen sisällön ymmärtäminen ole toisiaan poissulkevia. Ev.lut. kirkon nettisivuilta kannattaa tosiaan käydä kurkistamassa asioita, jos ei jotain muista ja sanottaa niitä lapselle omaan suuhun sopivalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä