Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emättimen etuseinämä

Vierailija
06.02.2010 |

Mulla on kahden synnytyksen jälkeen emmättimen etuseinämä jotenkin "veltostunut" eli tunnen sen emättimen suulla lähes koko ajan. Saan "vedettyä" sen paikoilleen lantiopohjan lihaksilla. Edellisestä synnytyksetä on 9 kk. Onko jollain sama "ongelma"? Onko sille jouduttu tekee jotain vai oletteko saaneet sen lantiopohjan lihaksia treenaamalla kuntoon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vastaavaa, mutta sympatiseeraan sinua. OOtko puhunut lääkärille asiasta? Vaikuttaako yhdyntään. Varmaan lantionpohjan lihasten jumpasta ei ainakaa haittaa ole. Toivottavsti asia korjaantuu.

Vierailija
2/6 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille, mut en muista mitä sanoi, siis voiko operoida jos alkaa kiusaamaan. Ei onneksi vaikuta yhdyntöihin mitenkään. Asun tällä hetkellä ulkomailla ja tääl ei voi mennä suoraan gynelle enkä jaksaisi mennä miesyleislääkärille selvitää eka.. Ehkä odotan kesälomaa.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli cystocele. Cystocelessä rakko painuu emättimeen ja voi pullistua emättimen suuaukolta uloskin. Mulla oli sellanen n. tennispallon kokoinen pullistuma emättimessä. Korjattiin verkolla, sairaslomaa työn raskaudesta johtuen 8 vk

Vierailija
4/6 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle puhuttiin kans tosta virtsarakon verkottamisesta, mikäli ongelmia tulee. Ei kyllä ole virtsankarkailuongelmaa. Oliko paha toimitus, onko siitä ollut kunnolla apua? Siis johtuuko toi ongelmani juuri virtsarakon laskeutumisesta tms.

ap

eli cystocele. Cystocelessä rakko painuu emättimeen ja voi pullistua emättimen suuaukolta uloskin. Mulla oli sellanen n. tennispallon kokoinen pullistuma emättimessä. Korjattiin verkolla, sairaslomaa työn raskaudesta johtuen 8 vk

Vierailija
5/6 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aleta leikkaamaan, ennen kuin aiheuttavat oireita (esim jäännösvirtsaa) tai on toisen asteen laskeuma. Paras hoito on ennaltaehkäisy lihasten jumppaamisella ja ylipainon välttäminen.

Vierailija
6/6 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Method putkisto syvävenyttely tai pilates, ratsastus, hula-vanne (tätä saa tehdä vain vähän aikaa kerrallaan). Itselläni pilates auttoi paremmin kuin puolenvuoden kallis fysioterapia. Olin jo varma, että leikkaus on ainoa mahdollisuus, mutta sitten tuo pilates auttoi todella hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän