Miksi kysyä lahjaehdotusta ja sitten toteuttaa se mahdollisimman huonosti ja halvalla
Joku kysyi, että mitä haluat lahjaksi. Sanoin kynttelikön. Lahjaksi tuli sitten mahdollisimman halpa minikokoinen paristoilla toimiva kynttelikkö. Ja vastaavaa on tapahtunut monta kertaa. Miksi kysyä lahjaehdotusta ja sitten toteuttaa se niin huonosti, että ostan loppujen lopuksi tavaran itse. Sekin kävisi, ettei mitään lahjoja vaihdettaisi. En vaan ymmärrä mikä tuollaisen käytöksen takana on. Aidostiko kuvittelee, että tuollainen lahja sitten miellyttää?
Kommentit (10)
Et sitten kertonut tarkemmin, millaisen tai minkä kynttelikön haluat. Kynttelikkö kuin kynttelikkö.
Aika arvoton olo tulee. En voisi kuvitella antavani kenellekään jotain sinne päin olevaa lahjaa. Onko tarkoitus vaan pyrkiä antamaan lahja ja päästä halvalla, sitten itsellä on hyvä mieli. Viis siitä onko lahjan saaja tyytyväinen vai ei. Se on vaan outoa, että omasta aloitteesta kysyy lahjaehdotusta, vaikken mitään lahjoja edes kaipaa. Voisi vaikka rahana antaa jos on aivan pakko. Ja sitten lahjehdotuksen saatuaan toteuttaa sen päin mäntyä. Miten pitäisi siihen suhtautua. Teeskennellä vai sanoa suoraan.
-ap
Mä sanon aina etten halua mitään tai etten juhli synttäreitäni tms
Ostan itse mitä tarvitsen kun ei muut osaisi kuitenkaan valita juuri sitä oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten kertonut tarkemmin, millaisen tai minkä kynttelikön haluat. Kynttelikkö kuin kynttelikkö.
Sellainen perus adventtikynttelikkö. Mitä iloa kenellekään on jostain minikyntteliköstä, joka on varmaan autoon tarkoitettu. Kun en sitä mihinkään autoon ollut toivomassa, vaan kotiin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon aina etten halua mitään tai etten juhli synttäreitäni tms
Ostan itse mitä tarvitsen kun ei muut osaisi kuitenkaan valita juuri sitä oikeaa.
Entä jos on lapsia ja joku kysyy heille lahjaehdotuksia?
Ostaisko ap tutulleen kalliin lahjan jos sitä pyytää jos ei ole rahaa tuhlata???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen perus adventtikynttelikkö. Mitä iloa kenellekään on jostain minikyntteliköstä, joka on varmaan autoon tarkoitettu. Kun en sitä mihinkään autoon ollut toivomassa, vaan kotiin.
-ap
Niin. Mitä tarkasti ottaen pyysit? Kynttelikköä vai adventtikynttelikköä?
Siis tää on niin naisten tapaista. Miten joku voi olla noin tyhmä. Jos AP oisit sanonut tarkemmin, minkälaista tarkoitat tai sanonut edes vähän lisäosviittaa, niin ymmärtäisin sun loukkaantumisen. Toivoit kynttelikkö, sait kynttelikön. Aikuinen ihminen ei itke lahjasta, että on vähän sinnepäin, jos ei oo tarkkaan määritelty mitä...🤬
Mä en pyydä lahjaksi mitään, minkä kanssa voi tulla noita tilanteita. Jos minulta kysytään lahjatoivetta, joko pyydän jotain sellaista, minkä suhteen on melkolailla sama, millainen se tuote on (tyyliin "joku ei kirjava pussilakanasetti") tai sitten pyydän jotain tiettyä (uusi muumimuki). Aina lahjan antajan budjetti huomioiden, tietysti.
Yrittää varmaan parhaansa. Sähän voit sanoa, että ei tarvi, ei vaihdeta lahjoja tänä vuonna ollenkaan.