Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: uskaltaisitko valita lapsen sukupuolen?

Vierailija
06.02.2010 |

Erityisesti te, joilla pelkästään usemapi tyttö tai poika perheessä, uskaltaisitteko mennä koeputkihedelmöitykseen ja "valita" sen toisen sukupuolen?

Itseäni kiehtoo poikien äitinä tuo valintamahdollisuus (joka esim. USAssa on mahdollista), mutta epäilen, mitä riskejä se toisi tullessaan? Jotenkin tuntuu myös luonnonvastaiselta käydä "tilaamassa" tyttö itselle jos sitä ei luonnostaan tule. Olemmeko me suomalaiset vaan niin luonnomukaisuuteen taipuvia? Olisiko siitä sukupuolen valinnasta välttämättä haittaa? Taitavat äidit kuitenkin aika 50-50 toivoa niitä tyttöjä ja poikia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärihän sen siittiön on jo valinnut laittaessaan sen munasoluun. Sillon ei rytmityksellä ole vaikutusta asiaan.

Ei ole todellista, toivottavasti et lauo noita viisauksiasi suuressa joukossa =D

Vierailija
2/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tyttöä ja poika ,Tytöt tulivat naimisissa olon alkuaikoina .Seksielämä oli kiihkeämpää .Kierron alkupuolellan7vuorokauden jälkeen kk.Poika tulikin sitten vanhempana ,seksi ei ollut enää niin vilkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otapa selvää miten koeputkihedelmöitys tehdään.

Yleensä astiaan alitetaan suuri määrä siittiöitä ja annetaan hedelmöittymisen tapahtua. Joskus harvoin turvaudutaan yksittäisen siittiön valintaan, silloin siittiöissä on yleensä joku selvä vika.

Lääkärihän sen siittiön on jo valinnut laittaessaan sen munasoluun. Sillon ei rytmityksellä ole vaikutusta asiaan.

Ei ole todellista, toivottavasti et lauo noita viisauksiasi suuressa joukossa =D

Vierailija
4/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tai ei, se valitsee ne solut ennalta...

Ei ole ovulaation kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
6/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisihan sitä tosiaan ajatella, että poika tulisi helpommin, jos ovat nopeampia.

Se nopeusero on kuitenkin häviävän pieni.

Vierailija
7/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku puhui rytmityksestä, en minä.

Minä puhuin siitä voiko rytmittämällä ylipäätään valitan sukupuolen.

ap

Vierailija
8/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä ap aloit puhumaan ihan eri asiaa.

On ihan eri asia onko ne siittiöt jossakin spectrimaljassa tai emättimessä maratonjuoksussa.

Vierailija
9/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisihan sitä tosiaan ajatella, että poika tulisi helpommin, jos ovat nopeampia.

Se nopeusero on kuitenkin häviävän pieni.

Sitkeys palkitaan emättimestä lähteissä!

Vierailija
10/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeputkisiittiö viedään ovulaation aikana naiseen. Eikö silloin pitäisi aika paljon tulla koeputkiPOIKIA? Eikä siis tyttöjä, jos kerran siittiön pitäisi olla odottamassa ovulaatiota.

Ei siis huumoria.

Siis miten ihmeessä rytmität niin että voit vaikuttaa tulevaan sukupuoleen? Väännätkö rautalangasta, jos kerran uskot tuollaiseen?

Itse oon vakavasti harkinnut menoa esim. amerikkalaiselle klinikalle, jolloin voisin valita tyttösiittiön. PIkkaisen silti epäilyttää jostain syystä, mutten tiedä miksi.

ap

ovulaation ajankohtaan. Vai oliko se olevinaan hirtehishuumoria?

Kaikilla miehillä ei ole siittiöitä 50/50, sillon tietysti luonnonmukainen rytmitys on heikompi.

Mut jos vähääkään omaa kehoaan tuntee, se onnistuu kyllä.

Sekoitat kaksi eri hoitomuotoa, koeputkihedelmöityksen ja oliko se nyt inseminaation. Inseminaatiossa naisen kohtuun viedään otollisena ajankohtana miehen siittiöitä. Koeputkihedelmöityksessä naisen munasarjoissa kypsytetään hormonien avulla useita munasoluja, poimitaa ne talteen, hedelmöitetään siittiöillä ja näin toivottavasti saatuja alkioita siirretään 1-2 kohtuun. Eli ei ole olemassa koeputkisiittiöitä :-)

Vierailija
11/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alkuperäinen kysymys oli se haluaisiko joku vaikuttaa lapsensa sukupuoleen jos voisi (niinkuin voikin, mutta Suomessa ei mielellään tehdä, vaikka lääketieteellisesti voikin)?

Joku täällä sitten pisti kehiin tuon oman rytmityksen, johon en kovin usko ja johon pyysin perusteita. Mielellään tieteellisiä.

ap

Koeputkisiittiö viedään ovulaation aikana naiseen. Eikö silloin pitäisi aika paljon tulla koeputkiPOIKIA? Eikä siis tyttöjä, jos kerran siittiön pitäisi olla odottamassa ovulaatiota. Ei siis huumoria. Siis miten ihmeessä rytmität niin että voit vaikuttaa tulevaan sukupuoleen? Väännätkö rautalangasta, jos kerran uskot tuollaiseen? Itse oon vakavasti harkinnut menoa esim. amerikkalaiselle klinikalle, jolloin voisin valita tyttösiittiön. PIkkaisen silti epäilyttää jostain syystä, mutten tiedä miksi. ap

ovulaation ajankohtaan. Vai oliko se olevinaan hirtehishuumoria? Kaikilla miehillä ei ole siittiöitä 50/50, sillon tietysti luonnonmukainen rytmitys on heikompi. Mut jos vähääkään omaa kehoaan tuntee, se onnistuu kyllä.

Sekoitat kaksi eri hoitomuotoa, koeputkihedelmöityksen ja oliko se nyt inseminaation. Inseminaatiossa naisen kohtuun viedään otollisena ajankohtana miehen siittiöitä. Koeputkihedelmöityksessä naisen munasarjoissa kypsytetään hormonien avulla useita munasoluja, poimitaa ne talteen, hedelmöitetään siittiöillä ja näin toivottavasti saatuja alkioita siirretään 1-2 kohtuun. Eli ei ole olemassa koeputkisiittiöitä :-)

Vierailija
12/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeputkihedelmöitys on lapsettemuuden hoitokeino, ei mikään "valintamyymälä". Itse olen koeputkihedelmöityksen kokenut ja mielestäni hormonihoidot ja punktiot ovat niin hankalia, että en ymmärrä, miksi kukaan sellaiseen huvikseen lähtee? Enkä usko, että Suomesta tähän suostuvaista lääkäriäkään löytyy.

On kuitenkin joitakin sairauksia, jotka siirtyvät perinnöllisesti vain toiselle sukupuolelle ja mikäli sairaus on vakava, tämän takia alkio tahdotaan tarkkaan valita.

Meille ainakin lääkäri sanoi, että parhaimman näköinen alkio laitettiin, täydellinen (säännöllinen?) rakenteeltaan. Terve ja todella hyvin fyysisesti kehittynyt poika saatiin. Alkioista loput (3) pakastettiin, mutta yksikään ei selvinnyt sulatuksesta. Olen miettinyt, joskus olivatko ne "heikkoja tyttöjä" ja siksi eivät selvinneet. Mieheltäni saatiin vain muutama kelvollinen siittiö ja ne laitettiin suoraan munasoluihin.

Koeputkihedelmöitykseen liittyy niin paljon luonnotonta, että sukupuoliasia on mielestäni hyvä säilyttää luonnon käsissä. Enkä todellakaan usko, että alkioita tutkitaan tavallisesti muuten kuin elinkelpoisuuden osalta. En haluaisi vastuuta asiasta, josta ei pitäisi vastuuta joutua miettimään. Esim. jos tulisikin vammainen tyttö, olisiko sittenkin pitänyt valita poika.

Vierailija
13/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sopii niille, joiden mielissä sukupuoli edustaa vahvasti jotain.

Itse en ole toivonut tyttöä tai poikaa. Olen toivonut kilttejä, rauhallisia ja "helppoja" persoonia (niin kuin minä itse..), mutta olen saanut hyvin temperamenttisia ja voimakastahtoisia ;)

Vierailija
14/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen!

Vierailija
15/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat sitä että ajoittaa ennen ovulaatiota tai ovulaatioon niin sitä on ihan turha yrittää. Täällä joku joskus kysyi koeputkihedelmöityksen kokeneilta, kumpi tuli. Oletus varmaankin, että kun ovulaation aikaan hedelmöitetään niin tulisi enemmän poikia. No, tulos oli yllättäen yhtä paljon tyttöjä ja poikia :)

Vai mitä luonnonmukaista rytmiä suosittelet joka on "varma"?

Vierailija
16/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku joskus kysyi koeputkihedelmöityksen kokeneilta, kumpi tuli. Oletus varmaankin, että kun ovulaation aikaan hedelmöitetään niin tulisi enemmän poikia.

Eikös siinä lääkäri valkkaa siittiön? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

Vierailija
17/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomen lainsäädäntö kieltää sukupuolen valitsemisen. En usko että lääkärit uskaltavat tehdä virkavirheitä, ainakaan kovinkaan moni.

Täällä joku joskus kysyi koeputkihedelmöityksen kokeneilta, kumpi tuli. Oletus varmaankin, että kun ovulaation aikaan hedelmöitetään niin tulisi enemmän poikia.

Eikös siinä lääkäri valkkaa siittiön? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

Vierailija
18/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla miehillä ei ole siittiöitä 50/50, sillon tietysti luonnonmukainen rytmitys on heikompi.

Vierailija
19/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeputkisiittiö viedään ovulaation aikana naiseen. Eikö silloin pitäisi aika paljon tulla koeputkiPOIKIA? Eikä siis tyttöjä, jos kerran siittiön pitäisi olla odottamassa ovulaatiota.

Ei siis huumoria.

Siis miten ihmeessä rytmität niin että voit vaikuttaa tulevaan sukupuoleen? Väännätkö rautalangasta, jos kerran uskot tuollaiseen?

Itse oon vakavasti harkinnut menoa esim. amerikkalaiselle klinikalle, jolloin voisin valita tyttösiittiön. PIkkaisen silti epäilyttää jostain syystä, mutten tiedä miksi.

ap

Vierailija
20/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tulossa ku oltiin yhdynnässä kp 12/28.Mies lähti sen jälkeen reissuun viikoksi ja oviksen mittasin olevan 14/28. Ton rytmityksen mukaan kumpi pitäisi olla tulossa jos pojat tehdään oviksen aikaan ja tytöt monta päivää ennen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme