Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et huolehdi itsestäsi odottaessa?

Vierailija
06.02.2010 |

Kyllä kaupungilla näkee sellaisia kuvatuksia, että yksinhuoltajia niistä tulee ennen pitkä. Hyi. Hoitamaton tukka, ei meikkiä ja naama muutenkin kuin petolinnun perse. Kaiken huippuna näköjään joka paikkaan käyvät lökotuulihousut.

Jos olisin mies, en katsoisi tuollaista kauaa.

Minä hehkuin odotusaikana ja palasin timmeihin mittoihin parin kuukauden sisällä, ihan helposti. Täällä akat kyselee laihdutusvinkkejä ja samaan aikaan kiskotaan suuhun kaikki mitä jääkaapissa on.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisessa neljässä raskaudessa oli sen verran ongelmia, että miehen kanssa keskityimme siihen, että lapset saatiin suht täysiaikaisina maailmaan.

Avioliittoa on takana 16 vuotta. Mutta ap.n mielestä se varmaan on liian vähän ja mies taatusti kohta jättää minut jonkun timmin mimmin vuoksi.

Kilot on laihdutettu sitten kun lapset olivat syntyneet. Mutta meikkaamaan en ole opetellut kun en sitä tehnyt ennen raskauksiakaan. Miksi olisi pitänyt opetella odotusaikana.

Toivottavasti ap.n mies ei odota vaimoltaan ja perheeltään muuta kuin, että ap säilyy timminä ja hyvännäköisenä. Jos se on pelkästään parisuhteen perusta joillekin niin sehän on ihan ok.

Meillä onneksi on toisin.

Jokainen tulkoot onnellisiksi tavallaan.

Vierailija
2/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on sen verran älliä ja itsetuntoa päässä, että osaan ihan rauhassa valita joko tälläytymisen tai tälläytymättömyyden. Tällä hetkellä valitsen tietoisesti jälkimmäisen. Ihanaa kun ei ole pakko tunkea itseään johonkin muottiin vain satunnaisia pikkusieluja miellyttääkseen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä meikkaamista tarkoitetaan.... Nuoresta pitäen olen kulkenut verkkareissa joko koirien kanssa tai myöhemmin lasten kanssa. Ja joo, mies on samanlainen........ hyvin kelvataan toisillemme tällaisina vaikka sivistyneet ja itsestään huolehtivat av-mammat meitä säälivätkin.

Vierailija
4/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo naama näyttää siltä kun perkuleen raskaushormonit laittaa naaman kukkimaan ja sillehän en voi mitään, vaikka kuinka puhdistan.Jos taas viittasit petolinnun perseellä naaman ilmeeseen,niin yleeensä ottaen olen iloinen ihminen.

Vierailija
5/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies edelleen sitä mieltä, että "eiks nyt ilman meikkiä voi ees kauppaan lähtee". Kaikki miehet ei halua, että niitten naiset on pyntättyjä :) Joten mukavaa saada viettää myös verkkaripäiviä tukka sekasin... ja tietää, että se on miehestä aitoa ja kodikasta.

Vierailija
6/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies oikeasti jättäisi vaimonsa raskausajan meikkaamattomuuden takia, niin eiköhän useimpien naisten mielestä moinen "mies" saisi mennäkin. :)

Vierailija
7/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies oikeasti jättäisi vaimonsa raskausajan meikkaamattomuuden takia, niin eiköhän useimpien naisten mielestä moinen "mies" saisi mennäkin. :)

Minä kyllä olen huolehtinut itsestäni ja meikannutkin raskausaikana ihan samalla tavoin kuin muuten. Mikä syy raskaus olisi siihen, ettei voi olla kaunis?

Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa.

Vierailija
8/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa hieukset hyvin ja pukeutua hyvin, olinpa minne tahansa menossa. Myöskin kropastani olen aina halunnut pitää hyvää huolta. Nautin siis ehostamisesta ym.

Molempien raskauksien aikana voin alusta loppuun niin huonosti, että meikkaaminen oli mahdotonta. Kaiken energiani pistin siihen, että pääsin työpaikalleni oksentamatta matkalla (pari km) ja heti töissä pöntön reunalle. Kotiin päästyäni makasin sängyssä ja oksensin. Kaikki meikkaaminen ja laittautuminen oksetti- jo ajatuskin.

Nytt olem maailman onnelisin kun ei tarvitse olla enää raskaan (tuskin siihen enää koskaan ryhdyn) ja raskausilotkin ovat karisseet, nuorimmainen nyt 10kk. Ja harva päivä enää ilman meikkiä kuljen. IHANAA olla oma itsensä.

Ap älä "tuomitse" kaikkia pahalta näyttäviä. Ehkä hekin haluaisivat näyttää hyvältä. Aina ei kykene!!

Vierailija
9/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 1 500 euroa kuussa ansaitsevat lähiömuijat. Kyllä normaali ja fiksu nainen pitää itsensä kauniina raskaanakin.

Vierailija
10/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä olen huolehtinut itsestäni ja meikannutkin raskausaikana ihan samalla tavoin kuin muuten. Mikä syy raskaus olisi siihen, ettei voi olla kaunis? Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa.

Enhän väittänytkään, ettei raskausaikana voi olla kaunis. Totta kai voi ja saa. Mutta jos ei jostain syystä halua tai jaksa olla, niin ei se ole miehelle mikään syy jättää vaimoaan.

Vierailija
11/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun vuoden päästä naamasi on kuin petolinnun peppu!.

Me jotka emme meikkaa niin iho on kaunis ja sileä kun vältämme turhaa meikkausta.

Äitini on 70-vuotias ja kun ei ole meikannut niin iho on kuin 50-vuotiaalla ja ei pahemmin ole ryppyjä.

Vierailija
12/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt enkä raskaana ollessani (3 kertaa), hyvältä olen silti näyttänyt, tukkaa laitan, koska se minusta kivaa =) mies ei mitään muuta inhoa niin paljon kuin noita tekopyhiä akkoja korkkareissaan ja haisevissa hajuvesissään, lähetti terkkuja sulle tuolta sohvalta ;)

Yksinhuoltajuutta odottessa..

Vierailija
13/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset todellakin hehkuu ja ovat elämänsä kunnossa, jaksavat joka päivä laittautua ja olla kauniin näköisiä.

Sitten on taas niitä joilla kaikki ei mene ihan odotetusti. Itse nimittäin oksensin ensimmäiset 5kk ja huono-olo oli muutenkin 24/7. Ei saanut nukuttua sen takia. Siinä ei kuule hirveästi jaksa laittautua.

On myös niitä perheitä joissa todellakin mennään päivä kerrallaan ja yritetään pitää lapsi mukana täysille viikoille asti.

Joillain hormonit heittelee niin että naama kukkii vaikka tekisi mitä, vaikka kuinka hoitaisi.

Joillekin sitä painoa tulee 30kg vaikka söisi kuinka terveellisesti. Tiedän erään joka söi kaikkien suositusten mukaan ja ravitsemusterapeutti oli tyytyväinen syömisiin ja kaikki verikoe arvot yms tutkimukset oli ok, painoa vain tuli. Kukaan ei osannut selittää sitä.

Kaikki ei aina mene niinkuin suunnittelee...

Vierailija
14/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vuositulot melkeen sata tonnia, omakotitalo, hyvät työpaikat ja autot ja vielä se koirakin ;) Ja silti voi kulkea joskus verkkareissa ihan luomuna kun huvittaa. Oli raskaana tai ei. Voi sitä sitten tilaisuuden mukaan näyttää vaikka prinsessalta, jos tilanne vaatii, mutta miks pitäs vaikka kaupoille mennessä pyntätä kauheesti? Ei minun ainakaan tartte aina näyttää siltä, kun oottas epätoivosena, että kykyjen etsijä tulee kysymään malliksi kesken kauppareissun...

Vierailija
15/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perusoikeus olla näyttämättä hyvältä. Oikeasti, miksi ihmeessä aina pitäisi tälläytyä? :)

Minä olen kaunis, normaalisti ulkonäöstäni huolehtiva, meikkaava ja hoikka nainen. Mutta onneksi en ole pelkästään kaunis vaan myös ÄLYKÄS, eli ymmärrän elämässä olevan muitakin ulottuvuuksia kuin ulkonäkö.

Nykyistä raskauttani on varjostanut keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen uhka. Olen ollut viikkoja vuodelevossa. Eipä tällaisten huolten keskellä jaksa ensimmäisenä aamulla miettiä, vetääkö silmäkulmaan mustaa vai ruskeaa kajalia.

Joudan kyllä tälläytyä taas sitten, kun todellisia ongelmia on vähemmän ja viitsin kantaa huolta otsatukkani sojotuksesta väärään suuntaan. Onneksi älykkäällä ihmisellä on varaa valita. :)

Vierailija
16/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki ei aiheuta ryppyjä eikä muitakaan iho-ongelmia. päinvastoin meikki suojaa ihoa esim kaupungin saasteilta. Meikkien pesemättömyys aiheuttaakin sitten niitä ongelmia, eli menet nukkumaan meikit päällä.

t:kosmeotologi

Vierailija
17/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä joskus ollut joku "täydellisen äidin" harkitty karikatyyri kirjoittelemassa just tommosia alkuperäisen kaltaisia viestejä? Onkohan hän tullut takaisin...mä vaan en jaksais tuota samaa toistoa.

Vierailija
18/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virikemammojen sun muiden rinnalla, mutta joo.. Eipä siinä mitään, provonsa kullakin ;)

Vierailija
19/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eipä tarvitse miehiä miellyttää, ihanaa :) Ei kaikilla ole muutenkaan tarvetta mielistellä miehiään ulkonäöllä. Toisilla on muitakin avuja kuin ulkonäkö. Perussiisteys ja hygienisyys tietysti kunniaan, mutta ainakin omasta mielestä meikit on jotenkin likaisia. Mieluummin suihkunraikkaana.

Vierailija
20/28 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamista en jaksa enkä voi edes ajatella koska kovat pakkaset ja raskaus ovat vain pahentaneet atopiaani ja kasvojen iho on kutiava ja kipeä. Tämä loppuraskaus on ollut todella rankka ja raskausmyrkytys yrittää pukata päälle. Siksi koitan levätä niin paljon kuin ehdin kahden nuoremman lapsen hoitamiselta.

Mutta vaikka näytänkin kamalalta ja silmäpusseissani voisi kantaa ruokaostokset kotiin, huolehdin mielestäni itsestäni riittävästi ja oikealla tavalla: katson että syön kunnolla ja muistan ottaa rautalisän, peseydyn ja hoidan kuivaa ihoani.

Tärkeintä on että masuasukki ja odottava äiti ovat kunnossa ja voivat olosuhteisiin nähden hyvin. Kyllä sitä sitten ehtii taas meikkailemaan ja keikaroimaan kun vauva onturvallisesti maailmassa ja voin paremmin.