Pahin mokasi töissä?
Kommentit (23)
mutta mun pahin moka oli jokseenkin vakava:
Olen eräässä lehdessä töissä. n. 5 vuotta sitten oli murhaajaepäily, jonka kasvoja ei saanut näyttää. Unohdin sitten "blurrata" henkilön kasvot ja pääsi sitten tarkastukset läpi ja meni kuin menikin painoon.
Siinä sitten vähän hävetti. En tiedä mitä sanktiota tuli, mutta murhaajaepäily ei osottautunutkaan vain epäilyksi joten vähän helpotti omatuntoa.
Pahin mokasi töissä? Ajelin pellolla äkeen (muokkauslaite jolla keväällä saadaan pelto kylvökuntoon) kanssa kahden ison kiven välistä eikä siitä sitten mahtunutkaan.
Mikä ammatti? maanviljelijä
Mitä tapahtui? monta äkeen piikkiä lenteli pusikkoon, mies se sitten pääsi taas sanomaan jotain naisten tavasta arvioida etäisyyksiä.
Milloin tapahtui? muutama vuosi sitten , ja moka on paha koska kiireisin aika eikä ehtisi koneita silloin korjailemaan ja varaosia tilaileen.
Olin töisää sairaalalabrassa, ja teho-osastolta tuli verinäyte ruiskussa. Yritin sitä näytettä syöttää analysaattoriin, mutta siinä oli joku hyytymä tms. tukos, jota sitten yritin saada pois sieltä ruiskusta. Ihan vähän painoin sitä ruiskua että olisi tullut ulos, no ei tullut, painoin vähän lujempaa. Sittenhän se hyytymä tietysti antoi periksi, ja lävähti koko näyte seinille ja kattoon ja hyllyille ja ihan joka paikkaan. Jo muutama millilitra punaista verta valkoisilla seinillä näyttää varsin ronskilta...
Loppujen lopuksi tämä ei ollut kovi paha moka, lähinnä huvittava, kun siitä teurastajaefektistä oli selvitty. Näytettäkin jäi ruiskuun onneksi vielä sen verran, että potilas sai tuloksensa :)
Jätin palauttamatta loppuraportin projektista. Projekti oli lyhyt ja täysin epäonnistunut (itsestäni riippumattomista syistä), ja jotenkin mä vaan vetkuttelin liian kauan sen raportin kanssa kunnes oli taas tuhoton kiire uuden työn kanssa. Tämä oli tosi noloa, ja mulla varmasti meni maine noiden yhteistyötahojen kanssa. Se harmittaa vieläkin, vaikkei se n perään kukaan ole kysellyt. En mä sitten tiedä, kuinka iso moka tämä isommassa mittakaavassa on, mut oman tulevan työllistymise kannalta huono juttu.
Mutta..
Joskus ekana vuonna, kun olin just valmistunut jäin iltavuoroon ja aamuvuorolainen oli ilmoittanut, että yhden lapsen hakeekin poikkeuksellisti sinä päivänä äiti tai isä (en muista kumpi) ja lapsi menee hänen luokseen. Ihmettelin vähän asiaa, mutta en miettinyt sitä sen kummempaa, koska päivä oli kiireinen.
Noh, hakija tuli ja "annoin" lapsen. Meni ehkä tunti, kun toinen hakija tuli ja alkoi meuhkamaan mulle, että mitäs sä nyt menit antamaan lapsen sille????? Ei nyt ole hänen hakupäivä tms. Ja minä siinä sitten änkkäsin naama punaisena ja itkuun purskahtamaisillani, että mulle sanottiin näin aamulla!! Kyse oli siis eroperheestä.
olen viestintävastaava ja oltuani töissä vain muutaman viikon aloin yhdessä mediatilaisuudessa esittelemään meidän paikalla olevaa johtoa - neljästä nimestä vain kaksi meni oikein :-) Yksi väärinmenneistä nimestä oli meidän toimitusjohtaja, joka huumorimiehenä tuli tilaisuuden jälkeen mulle sanomaan että "mikäs ihmes muka-ammattilainen me tänne kovalla rahalla hankittiin kun ei suomalaisia nimiä osaa edes sanoa". Joo, edelleen hävettää, mutta onneksi tapahtuneesta on jo aikaa :-)
ei ole selvinnyt miksi, mutta työhön se liittyi, mutta ei tule koskaan selviämäänkään mitä tein, koska tutkinta on lopetettu. mutta jotain tein, en vaan tiedä mitään koska kukaan ei kerro. kokemus sekin, joskaan ei parhaasta päästä.
yksi työnhakija näki toisen hakijan tiedot minun mokani vuoksi. en kyllä vieläkään tajua miten onnistuin mokaamaan niin. se oli puhdas vahinko.
firmassa näkyivät ihan kaikille :S Onneksi kukaan ei sattunut lähettämään mitään kovin henkilökohtaista tms. meiliä kenellekään silloin!
näkyi kaikille vaikka ei missään tapauksessa olisi saanut näkyä. ilmoitin lähettäjälle, että nyt taisit mokata pahasti.
sairaanhoitaja siis olen.
Päivystävälääkäri määräsi lihakseen pistettävää kipulääkettä eräälle potilaalle. Huusin potilsta paikalle vain sukunimellä ja pistin lääkkeen. Kohta selvisi, että olin pistänyt lääkkeen väärälle potilaalle, joka ei ollut käynyt edes vielä lääkärin vastaanotolla. Mutta koska hän oli "höppänä", niin hän ei millään tavalla ihmetellyt, että aion antaa hänelle lääkettä pistoksena.
Onneksi kysymyksessä oli vain tavallinen kipulääke, eikä kys. väärä potilas ollut onneksi allerginen sille lääkkeelle. Mutta opiksi otin ja aina varmistan kunnolla potilaan henkilöllisyyden.
sairaanhoitaja siis olen. Päivystävälääkäri määräsi lihakseen pistettävää kipulääkettä eräälle potilaalle. Huusin potilsta paikalle vain sukunimellä ja pistin lääkkeen. Kohta selvisi, että olin pistänyt lääkkeen väärälle potilaalle, joka ei ollut käynyt edes vielä lääkärin vastaanotolla. Mutta koska hän oli "höppänä", niin hän ei millään tavalla ihmetellyt, että aion antaa hänelle lääkettä pistoksena. Onneksi kysymyksessä oli vain tavallinen kipulääke, eikä kys. väärä potilas ollut onneksi allerginen sille lääkkeelle. Mutta opiksi otin ja aina varmistan kunnolla potilaan henkilöllisyyden.
että odotusaulassa oli siis kaksi saman sukunimistä potilasta, jotka olivat jopa sukua toisilleen.
kun jokunen vuosi takaperin onnistuin lukitsemaan itseni vessaan. Olen siis perhepäivähoitaja, ja hoidossani oli melkoisen pientä porukkaa. Menin vessaan, enkä edes laittanut ovea lukkoon mennessäni, vaan lukko hajosi vanhuuttaan ja jätti minut sinne nalkkiin.
Suureksi onneksi oma ekaluokkalainen esikoiseni oli paikalla ja soitti sinne isoisänsä apuun. Lasten ei tarvinnut olla keskenään kuin joitain minuutteja, mutta voi hyvä tavaton mitä olisi voinut tapahtua jos sama olisi tapahtunut päivällä, kun oma lapseni oli koulussa.
sairaanhoitaja siis olen. Päivystävälääkäri määräsi lihakseen pistettävää kipulääkettä eräälle potilaalle. Huusin potilsta paikalle vain sukunimellä ja pistin lääkkeen. Kohta selvisi, että olin pistänyt lääkkeen väärälle potilaalle, joka ei ollut käynyt edes vielä lääkärin vastaanotolla. Mutta koska hän oli "höppänä", niin hän ei millään tavalla ihmetellyt, että aion antaa hänelle lääkettä pistoksena. Onneksi kysymyksessä oli vain tavallinen kipulääke, eikä kys. väärä potilas ollut onneksi allerginen sille lääkkeelle. Mutta opiksi otin ja aina varmistan kunnolla potilaan henkilöllisyyden.
koska mitään haitallista vahinkoa ei käynyt. Vähän niin kuin olisi antanut buranaa väärälle potilaalle.
Tietysti kerroin heti työtovereilleni ja päivystävälle lääkärille mokastani. Sekä tietysti potilaan lähiomaiselle. Mutta kuten kerroin, kun ei tapahtunut mitään pahempia seurauksia potilaalle, niin ei siitä tullut minullekaan sen kummempia seurauksia.
Minun oli tarkoitus pitää esitelmä eräässä konferenssissa, jossa oli paikalla arvovaltaisia tyyppejä. Tämä oli ensimmäinen vieraskielinen esitelmäni. Pidin esitelmän ja olin nähnyt sen eteen vaivaa. Samana päivänä pomoni tuli illanvietossa haukkumaan esitelmäni lyttyyn muiden pöytäseurueessa istuvien kuullen. Mielestäni olin kuitenkin puhunut ihan hyvin esitelmässä. Olihan tekniikassa (powerpointissa) parantamisen varaa, sen myönnän. Mutta pahaltahan tuo kuitenkin tuntuu. Eihän tämä pahimmasta päästä moka varmaankaan ole, mutta kirpaisee kun osuu kohdalle.
Minulle kävi myös nimien kanssa sekoilu. Kahdella asiakkaalla oli melkein identtiset nimet, yhden kirjaimen erolla (ulkomaalaiset nimet). Vastasin väärän asiakkaan sähköpostiin. Veret seisauttava kokemus, pomo haukkui lyttyyn ja nosti asian esille vielä kuukausien kuluttuakin.
Olin huoltamolla iltavuorossa ja menin itse aamuvuoroon töihin. Todetakseni vaan, että pääovi oli jäänyt lukitsematta. Poistuin takaovesta niinkuin aina.
Tapahtui joskus 80-luvun alussa eikä mitään ovihälyjä siellä ollut
Ei onneksi kukaan ollut käynyt ovella.
Jyrsinkoneessa sahausterä meni palasiksi, kun tein vääränlaisen pikaliikkeen vuosi sitten.
Metalli-ala.
... lainasin kasan kirjoja eräälle asiakkaalle ja sotkin jotenkin lainauksen tietokoneelle niin ettei se rekisteröitynyt lainkaan. Asiakas luuli lainanneensa kirjat normaalisti. Seuraavana päivänä asiakas tuli takaisin ja kertoi kirjojen tuhoutuneen jossain onnettomuudessa (en nyt muista) ja hän haluaisi ne korvata. No mitään tietoa ei lainoista ollut joten kirjat sitten vain katosivat sen sielän tien. Asiakas oli iloinen :D