Mitä mieltä olet median ja Lipposen ja kumppaneiden Keskustapuolue vihasta?
Kannatatko sitä, että maaseudut tyhjennetään ja väki pakkautuu kaupunkeihin? kannatatko sitä, että Suomessa ei olisi maataloutta ollenkaan ja kaikki ruoka tuotaisiin ulkomailta?
Kommentit (12)
että maatalous pitäisi ajaa alas ja sitä myöten keskustapuolue ja alkaa tuomaan ruokaa muualta, esim. Kiinasta.
Päinvastoin, kyselyjen mukaan ihmiset haluaisivat ostaa kotimaista ruokaa periaatteessa. Käytännössä ostopäätöksessä vaikuttaa kuitenkin hinta enemmän, ja kun ulkomaalainen ruoka on usein halvempaa, niin sitä sitten päädytään ostamaan.
Mutta kyllä kulutustottumuksista huolimatta yleinen mielipide on, että Suomessa pitää tuottaa ruokaa.
En usko, että väen pakkamisella kaupunkeihin saavutetaan sitä, mitä sillä on tarkoitus saavuttaa. (Mitä sillä tavoitellaan, on minulle melkoisen epäselvää.)
Kun kaupungit kasvavat, niin ihmiset sitten kuitenkin tavoittelevat pääsyä maaseudulle, ajavat mökille viikonloppuisin, ja lopulta aiheuttavat ympäristölle enemmän haittaa kuin oikeasti maalla asuvat.
aika huono provo tämä on. Kokoomus on eniten maataloustukia hankkinut EUlta, ne menneet suurviljelijöille. Ruuan hinnan pitävät Suomessa korkeana kauppaketjut. Ja Lipposen, sen vanhan patun mielipiteistä ei kannata välittää, onko se edes enää politiikassakaan?
Katsokaa itse, ketkä on Suomen hyväosaisia:
http://www.tilastokeskus.fi/til/tjt/2007/tjt_2007_2009-05-20_kat_003_fi…
Missään muussa EU-maassa maatalousväestö ei ole noin hyvätuloista. Eipä ole ihme että maanviljelijöillä komeat maasturit, hulppeat talot ym.
tuskin se maanviljelijäkään on innostunut ajamaan pienipalkkaisen tehdastyöläisen etuja. Siksi tarvitsemme eri puolueita. Jokainen äänestää sitä puoluetta minkä näkee parhaaksi. Se että "vihataan" muka jotain toista puoluetta, ei läheskään aina pidä paikkaansa. päällimmäisenä on omien etujen tavoittelu. Nyt en viittaa mihinkään tiettyihin henkilöihin, vaan yleensä poliittiseen järjestelmään.
metsänomistus veroalennuksia ja EU rahaa..
Ja ap selkeästi on maalla asuva Keskustapuolueen kannattaja.
Vastaan itse kysymykseen: Mielestäni maassa ei ole mitään salaliittoa Keskustaa vastaan. Puolue on itse kaikenmaailman vilunkipeleillä aiheuttanut itselleen epäluotettavan maineen. Puolueessa on joitain henkilöitä, jotka vaikuttavat asiantuntevilta ja sympaattisilta, en kuitenkaan voisi äänestää puoluetta, johon kuuluu niin monta kieroilijaa ja tupajäärää.
Olen kyllä sitä mieltä, että Suomen maaseutua tulee tukea, mutta järkevästi ei hinnalla millä hyvänsä. Kannatan myös maatalouden tukemista, toki maailma muuttuu ja maatalous sen mukana, innovatiivisuus on pelastanut monta muutakin yrittäjää. Kannattavuus tulisi ensisijaisesti tulla työnteosta ei erilaisten tukiaislappujen täyttelystä.
maatalous on ilmaston vuoksi aika järjetöntä ja periaatteessa kannattamatonta, maanviljelijät käärivät todella hyvät tulot. Sen sijaan Etelä-Euroopan maanviljelijät on yleensä alimmissa tuloryhmissä.
Maataloustuet on syvältä...
kuitenkaan eivät suostu ottamaan yrittäjien riskiä...
on satotappiokorvaukset, ylituotantotuet, kesannointituet, teet tai olet tekemättä, raha tulee.
sinulla. Kyllä se on kookoomus joka tuota maataloutta ajaa lyttyyn, vaikka muka yrittäjien puolella ovat. Maanvilejelijä luetaan enemmän duunareihin eli ei demarit niitä niin lynttää.