Kuukupista
Voiko synnyttänyt käyttää 1-kokoa? Hirvittää tuo 2-koko ja on vielä jäykkää paksua muovia. Yritin asettaa sitä pitkään, mutta käsi väsyi ja hermot meni. Onko muilla ollut ongelmia alkuvaiheessa ja kauanko meni opettelussa?
Kommentit (8)
Tuli vain mieleen, itse en saa sitä paikalleen, jos en ole kastellut kuppia. (ja käyttänyt olen kuitenkin jo 4v)
Kuten edellä, minäkin taitan sen vain kerran, painan siis lyttyyn ja taitan yhteen.
Onhan niissä kupeissakin kaiketi eroja? Itse olen käyttänyt aina vain Lunettea.
ja kastelin ennen yritystä. Kiitos vinkeistä, taidan koittaa ensi kerralla taittamista vain yhden kerran. Käsi tosiaan väsyi yrittäessä kun sitä joutuu täysillä painamaan että saa sen pysymään nelinkerroin.
AP
mun kuppi pehmeni keittämällä, ja oli sitten helpompi käyttää. On siis lunette. keitin muutaman kerran peräjälkeen, annoin vaan jäähtyä välillä (tai kraanan allakin voi varmaan jäähdyttää). Se on uutena jäykempi kuin sitten jonkun ajan kuluttua. Luneten pikkukuppi on tosi pieni.
mä oon saanut hyviä ohjeita tuolta sivustolta.
http://www.kuukuppikunta.net/
kts. esim. käytännön kikat ja pulmakulma
ja semmoiseksi teräväksi kärjeksi, eli en suoraan puoliksi
ostin ensimmäisen kuukupin silloin kun en ollut synnyttänyt. en tiedä mitä nuo sinun mainitsemat kokonumerot nyt tässä tarkoittaa, mutta jo silloin ostin jonkun kakkoskoon tms. apteekissa täti selitti, että pienin koko on tarkoitettu nuorille tytöille joiden paikkoja kukaan ei ole vielä käynyt revittelemässä.
kuukupin voi taittaa sisään laittaessaan myös muuten kuin mukana tulevassa ohjeessa. Hyviä ohjeita kuvien kanssa täällä:
http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=kikat#paikalleen4
mutta kyllä siinä parit menkat meni, ennen kuin täysin luotin kuppiin. Kandee kokeilla eri asentoja, mulla menee parhaiten kun laitan sen pöntöllä istuen, kaverilla kuulema seisaaleen.
Käy www.kuukuppi.fi sivuilla ni siellä on paljon neuvoja, mäkin opiskelin sieltä.
Sen verran kyllä erilailla teen kuin jotkut opastukset, että en laita sitä kuppia ns. neljään osaan, vaan taitan vain pituussuunnassa puoliksi.