Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko elää avoimessa suhteessa?

Vierailija
05.02.2010 |

”Rakkautta ei voi rajoittaa vain yhteen ihmiseen. Avoin suhde antaa mahdollisuuden henkiseen kasvuun. Se lisää myös rakkautta alkuperäisessä parisuhteessa."

Näin toteaa jooga- ja tantraopettaja Cristian Hallivuori.

Kuuntele juttu:

http://areena.yle.fi/audio/730959

Kommentoi aihetta:

http://ylex.yle.fi/radio/ohjelmat/ylex-tanaan/mielipidevanki/voisitko-e…

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elän.

Vierailija
2/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se oikeesti hieno asia?mä olen miettinyt paljon tätä asiaa mut jotenki tullut aina siihen tulokseen et musta ei olis siihen...olen aika mustasukkanen ja tämmöses elämäs ei vois olla kyl mustasukkanen..kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin aika lailla saisi henkistä kasvua tapahtua...

Vierailija
4/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suhteessa on aina enemmän tai vähemmän tunteita ja silloin en pysty "jakamaan" kumppania. En todellakaan ole mikään mustasukkainen kyttääjä ja en muista esimerkiksi ikinä saaneeni minkäänlaista mustiskohtausta tai edes huomautellut mustasukkaisesti nykyiselle miehelle, mutta en nyt sitä kestäisi, että miehellä olisi oikeasti joku toinen.

Vierailija
5/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauteen kuuluu olennaisena osana uskollisuus.

Vierailija
6/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä on ollut selvää suhteemme alusta asti, eli 13 vuotta. Ja hyvin menee.

Vierailija
7/10 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan voisi, sillä hän pystyy erottamaan seksin ja tunteet toisistaan. Mulle seksi on kahden ihmisen intiimi asia, jossa on tunteet koko ajan mukana ja ollaan niin läheisessä yhteydessä toiseen kuin vain on ikinä mahdollista päästä.

Mä en tahdo jakaa miestäni muiden kanssa, enkä halua olla muiden kanssa itsekään.

Pidän sitäpaitsi erittäin riskialttiina avointa suhdetta, varsinkin jos parilla on lapsia.

Vaikka periaatteista ja rajoista olisi sovittu on aina olemassa riski, että ruoho on jossain muualla vihreämpää, ihastumisia ja rakastumisia voi tulla, ja toisaalta pettymisiä, syyttelyitä, mustasukkaisuutta ja sydänsuruja.

Olen nähnyt läheltä muutaman avoimen suhteen ja aina ovat päättyneet ikävästi, eroon tai isoon kriisiin.

Ehkä voi joillakin harvoilla erittäin vahvoilla ja tasavertaisilla pareilla toimia, tai sitten niillä, jotka eivät sitoudukaan niin vahvasti tai kykenekään solmimaan kovin pitkäikäisiä, kiinteitä tunnesuhteita toisiin.

Vierailija
8/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumisia ja rakastumisia voi tapahtua myös yksiavioisissa suhteissa.

Meillä siis seksin suhteen avointa, muita tyttö/poikaystäviä ei saa olla. Seksi seksinä.

Tämä ei siis tarkoita että joka viikko ollaan etsimässä seksiseuraa, vaan lähinnä sitä että jos toinen on tylsistynyt arkeen / kaipaa vähän seikkailua niin se pettäminen on ihan ok.

nro 2

Vierailija
9/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarvetta se "suhde" oikein täyttää?

Vierailija
10/10 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin tasolla ymmarran vapaita suheita, joissa seksia saa harrastaa muiden kanssa. mutta toisaalta sitten taas en.

Fantasiat muista partnereisra tuovat meille kovasti vauhtia seksielamaan, mutta en usko etta oikeasti pystyisin elamaan suhteessa jossa molemmilla olisi muita seksikumppaneita.

Mutta uskon, etta on ihmisia joile tallaine suhde on hyva ja oikea, Ja heille sanin , etta - siita vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan