Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän hävettää - soitin eilen 112..

Vierailija
05.02.2010 |

Pieni, kohta 1,5 vuotias poikamme oli ollut kuumeessa 4 vrk:ta ja eilen alkoi ihan yhtäkkiä (iltapalapöydässä) täristä/vapista. Iho meni valkoiseksi (ihan oudon väriseksi) ja sitten kohta sellaiseksi kirjavaksi. Kohta lapsi alkoi huutaa ja tärisi/vapisi ja me emme saaneet häntä rauhoittumaan. Minä menin ihan paniikkiin ja soitin 112:een.. Nyt sitten jotenkin hävettää oma paniikkini. Ei sieltä onneksi mitään ambulanssia lähetetty, vaan ystävällinen rouva rauhoitteli minua ja antoi ohjeeksi mennä päivystykseen. Lapsi kuitenkin oli tajuissaan jne. Mutta kyllä pitäisi varmaan jonnekin paniikin hallinta kurssille suunnata.. :/

Käytiin sitten päivystyksessä ja matkalla sinne rauhoittui lapsikin. Mitään ei missään ollut vikana ja lääkäri ajatteli, että voisi olla, että kuume olisi rajusti alkanut nousemaan tai jotain. Mutta kyllä säikäytti. Ja nolottaa..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni, kohta 1,5 vuotias poikamme oli ollut kuumeessa 4 vrk:ta ja eilen alkoi ihan yhtäkkiä (iltapalapöydässä) täristä/vapista. Iho meni valkoiseksi (ihan oudon väriseksi) ja sitten kohta sellaiseksi kirjavaksi. Kohta lapsi alkoi huutaa ja tärisi/vapisi ja me emme saaneet häntä rauhoittumaan. Minä menin ihan paniikkiin ja soitin 112:een.. Nyt sitten jotenkin hävettää oma paniikkini. Ei sieltä onneksi mitään ambulanssia lähetetty, vaan ystävällinen rouva rauhoitteli minua ja antoi ohjeeksi mennä päivystykseen. Lapsi kuitenkin oli tajuissaan jne. Mutta kyllä pitäisi varmaan jonnekin paniikin hallinta kurssille suunnata.. :/

Käytiin sitten päivystyksessä ja matkalla sinne rauhoittui lapsikin. Mitään ei missään ollut vikana ja lääkäri ajatteli, että voisi olla, että kuume olisi rajusti alkanut nousemaan tai jotain. Mutta kyllä säikäytti. Ja nolottaa..

tuo kuulostaa sellaiselta, että minäkin olisin säikähtänyt. Ei tarvitse hävetä!

Vierailija
2/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne soitellaan oikeesti turhista tyhmistä asioista, kuten mikä bussi menee minnekin, niitten pitäisi hävetä. Sinä soitit aiheesta, onneksi ei ollut vakavaa, mutta sitähän sinä et voinut tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta soittamisessa ei ollut mitään noloa. Saitte hyvät ja rauhoittelevat ohjeet puhelimessa. Kyllä kuule PALJON turhempia puheluita 112 vastaanottaa.

Vierailija
4/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeseesi soitit, unohda koko juttu. Hyvä, että kaikki on ok.

Vierailija
5/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitit. Niin pitikin! Älä yhtään jatkossakaan mieti liikaa tuollaisessa tilanteessa!

Vierailija
6/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse soitin joskus humalassa 112 kun en päässyt baariin ja halusin poliisin todistamaan että paperini olivat aidot...mitähän päässäni mahtoi liikkua. kävelin jopa leiheiselle poliisi asemmalle tästä vaahtoamaan...kröhöm :DD

Vierailija
7/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii kuule hävetä! Hyvä vaan,että sait sinne soitettua, toisilta ei nimittäin tosi tilanteessa paniikissa se edes onnistu!

Ja sinne tulee kun ihan oikeesti turhiakin soittoja, läähätyksiä ym.

Parempi soittaa, kuin että olisit tuossa hukannut aikaa jos olisikin ollut tosi kyseessä, tai että olisit mennyt niin paniikkiin ettet olisikaan saanut enää soitettua.

Vierailija
8/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäkeskus saa paljon typerimmistäkin aiheista puheluita. Tuohan oli ihan asiallinen puhelu ja soitit koska olit hädissäsi. Älä nyt tuon takia ruoski itseäsi hyvä ihminen.

t. hätäkeskuspäivystäjä

Vierailija
9/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kuumekouristelukin voi alkaa noin ja se on ensimmäistä kertaa kamalaa katsottavaa. Tietenkin säikähtää. Onneksi sait hätänumerosta apua/rauhoittelua eikä varmaan olisi ollut pahaksi vaikka sairaankuljetus olisi käynyt teillä tarkistamassa tilanteen. Joskus vanhemmat niin paniikissa että kuulostaa että olisi vakavampikin tapaus.

Onneksi kaikki kunnossa!

Vierailija
10/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tossa olis voinut käydä heikostikin, jos lapselle ois tullut nopeasti esimerkiksi hengitysvaikeuksia. Ei ne siellä hätäkeskuksessa ajatelleet, että soitit turhaan, sinne tulee tosiaan niin ihmeellisiä puheluita. Mä olen joutunut soittamaan sinne irtokoirasta, koska poliisiasemalta ohjeistettiin niin, sillä poliisille ei ole enää suoraa numeroa. Se se vasta hävettikin, mut eipä ollut vaihtoehtoa.

Vierailija
11/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekin oli niiden asia, vaikka olivat alkuun vinoilleetkin. Palomiehet tulivat ja saalistivat liskon talteen! =D Joten älä huoli, ap!

Vierailija
12/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne soitetaan kaikenlaisissa asioissa. Hyvät ohjeet sait kuitenkin. Onhan tuollainen tilanne kovin pelottava.

Vierailija
13/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin täällä vuosi sitten kun soitin 112.een 14v poikani vuoksi jonka luulin saaneen epilepsia kohtauksen ja silloin sain paskaa niskaan,ei olisi saanut soittaa vaan kantaa (70kg/185cm) poika päivystykseen! siis av raati totesi niin..

Vierailija
14/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästiin ambulanssilla sairaalaankin, kun lapsella tuli ekat kuumekouristukset (toinen pitkittyi). Sairaalassa sanoivat, että mielellään ottavatkin sisään, jotta varmistavat onko jotain muuta vikaa. Älä häpeile yhtään.

Vierailija
15/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran että onko mun miestä viety poliisiasemalle tai onko sairaankuljetus hakenut kun miestä ei yöllä kuulunut kotiin. poliisille kun ei voi yöllä soittaa niin piti soittaa hätäkeskukseen, ei ollut vaihtoehtoja. (oli muuten putkassa...)

Vierailija
16/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt muutenkin on soittaa heti, kun jäädä ihmettelemään, että onko noloa... saattahan sitä olla tosiaan jotain vakavaakin kyseessä.

Vierailija
17/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monet on menneet liian myöhän.

Vierailija
18/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hävettävää. Itsekin soitin kerran, kun alle vuoden ikäinen sais lattialta jotain kurkkuunsa ja lkoi yökkimään ja säikähdin, että tukehtuu. Meni ohi heti, kun 112 vastasi. Ystävällinen nainen sanoi, että aivan oikein tein. Pitääkin heti soittaa, jos tilanne vaikuttaa pahalta.

Vierailija
19/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisille liittyvät asiat pitää soittaa hätänumeroon jos ennen aamukasia kiireellistä asiaa. usein olen joutunut soittamaan vaikkei kellään hengenhätää olekaan. ne on yhdistetty joten eivät oletakaan saavansa vain hengenhätäpuheluita.

Vierailija
20/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuttiin kaupungissa, jos soitti päivystykseen (automaattivastaaja) viikonloppuyönä sai odottaa jopa reilun tunnin ennen kuin kukaan soitti takaisin! Silloin tuli parikin kertaa soitettua 112:een, että sai ohjeita, mitä tehdä. En tosiaankaan olisi jäänyt odottelemaan tuntia, kun taapero saa hengenahdistuskohtauksen. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan