Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän hävettää - soitin eilen 112..

Vierailija
05.02.2010 |

Pieni, kohta 1,5 vuotias poikamme oli ollut kuumeessa 4 vrk:ta ja eilen alkoi ihan yhtäkkiä (iltapalapöydässä) täristä/vapista. Iho meni valkoiseksi (ihan oudon väriseksi) ja sitten kohta sellaiseksi kirjavaksi. Kohta lapsi alkoi huutaa ja tärisi/vapisi ja me emme saaneet häntä rauhoittumaan. Minä menin ihan paniikkiin ja soitin 112:een.. Nyt sitten jotenkin hävettää oma paniikkini. Ei sieltä onneksi mitään ambulanssia lähetetty, vaan ystävällinen rouva rauhoitteli minua ja antoi ohjeeksi mennä päivystykseen. Lapsi kuitenkin oli tajuissaan jne. Mutta kyllä pitäisi varmaan jonnekin paniikin hallinta kurssille suunnata.. :/

Käytiin sitten päivystyksessä ja matkalla sinne rauhoittui lapsikin. Mitään ei missään ollut vikana ja lääkäri ajatteli, että voisi olla, että kuume olisi rajusti alkanut nousemaan tai jotain. Mutta kyllä säikäytti. Ja nolottaa..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään hävettävää!

Vierailija
22/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äidin huoli ei ole ikinä turha (vaikka ei mitään "vikaa" löytyisikään). Aina voi ja pitääkin soittaa lääkärille tms. jos siltä tuntuu.

Meillä on esikoispojan kanssa ollut paljon onglmia kuumeiden kanssa ja ambulanssia on jouduttu soittamaan useamman kerran. Välillä on ollut aiheellista ja välillä ei. Ensimmäinen kuume vuoden ikäisenä aiheutti kuitenkin kahden tunnin tajuttomuuden ja hengityksen pysähdyksen (helikopterilla yliopistolliseen sairaalaan), joten olen ajatellut, että mieluummin soitan ambulanssin turhaan kun jätän soittamatta. Tämä pätee varmasti myös muidenkin äitien huoleen.

Eli älä ole yhtään noloissasi! Teit aivan oikein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi