Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toisen lasta komentaa?

05.02.2010 |

Miten suhtaudut jo vieras ihminen ojentaa lastasi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten moni muukin täällä on sanonut, niin asiallisella tyylillä. Eikä pelkästä komentamisen ilosta, vaan aiheesta.

vähän juuri sellainen "koko kylä kasvattaa" -mentaliteetti on tervetullutta, siis kun se pysyy terveellä pohjalla eikä tule mitään "meidän lapset ja naapurin penikat" -asennetta.

Vierailija
22/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa,varsinkin jos turvallisuudesta on kyse. Mut täytyy muistaa, että äidit reagoi usein tunteella siihen että hänen lastaan komennetaan, ja sitten vasta järjellä kun ensimmäinen tunnemylläkkä on laimentunut. Mä nappasin naapurin pikkupojan hyppimästä kahden varaston katolta toiselle. Kerroin hänelle, et miten käy jos hän sieltä tippuu, tai vaurioittaa kattorakenteita niin että kymmenien ihmisten omaisuus saa varastoissa vesivahinkoja. No, kohta pirisee puhelin ja toisessa päässä on kiukkuinen äiti, jolle lapsi oli sanonut ettei ollut ikinä katolla ollut. Tuolloin en ollut äiti vielä itse, ja ihmettelin syvästi tuollaista aikuisen lapsellisuutta ja silkkaa sokeaa uskoa omaan, valehtelevaan lapseen. Nyt olen äiti itsekin ja ymmärrän tuota primitiivireaktiota paremmin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta saa vieras ihminen komentaa jos en ole itse komentamassa.

Jos taas olen paikalla, niin en pidä siitä, että vieras komentaa lapsiani. Tällöin vieras ihminen tavallaan astuu yläpuolelleni lapsiini nähden. Toki minulle voi huomauttaa jos en älyä komentaa lapsiani.

Vierailija
24/26 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea kommenteja, SILLÄ komensin naapurin lasta kun potki palloa naapurista siis omalta pihaltaa naapuriin eli minun pihalleni ja yrittäen osua pallolla piha lamppuuni. Sanoin, ettei saa potkia koska lamppu menee rikki (no-sehän oli tarkoituskin). No naapurista lapsen äiti 37v. tuli ovelleni ja kysyi:"Onko minulla jotakin hänen lapsiaan vastaan"? Niin koska hänen lapsiaan ei saa komentaa eihän hänkään pidä heistä huolta vaan kiroilee ja huutaa että koko kylä raikuu. On se niin vaikeeta olla äiti-vaimo-rakastaja-siivooja yhtäaikaa. Heh-heh, nyt olen ojennellut heidän vanhempia siis 35-40v koska heissähän tuo kasvattamisen ongelma onkin. Lapset eivä tiedä mitä saa ja mitä voi tehdä, mikä on leikkiä ja mikä pahan tekoa.

Olette hyvin kasvaneet aikuisuuteen KUN hyväksytte, että lapsia ohjaa aina joku aikuinen ei vain äiti tai isä :)) Upeeta vanhemmuus kun sen osaa !!

Vierailija
25/26 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraat puuttuisivat jos näkisivät lapseni tekevän jotain hölmöä.

Komentaminen on aika vahva sana. En itsekään juurikaan komentele lapsiani, kerron oikeasta ja väärästä. Ohjaan tekemään fiksusti ja pois huonosta käytöksestä.

Vierailija
26/26 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli talonmiehet jotka komensivat talon kakaroita jos ne käyttäytyivat huonosti. Tai rikkoivat talon omaisuutta. Pihalla kakaralaumat leikki ja vanhemmat tiesivät hyvin  että talkkari komensi. Itsekin Helsingissä lapsuuden asuneena oli meidänkin taloyhtiössä talonmies siivosi pihat putsasi rappukäytävät, hoiti saunat yms. Ja piti järjestystä yllä. Voi kun vieläkin olisi talonmiehia tai naisia. Nyt ne on huolto yhtiöitä. Talonmies oli meille lapsille tuki ja turva kun vanhemmat oli töissä. Välillä vähä keksittiin jekkuja mutta kyllä hän ymmärsi nauroi meidän kepposille. Ihania muistoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi