Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toisen lasta komentaa?

05.02.2010 |

Miten suhtaudut jo vieras ihminen ojentaa lastasi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en itse huomaa tai ole paikalla, saa komentaa

Vierailija
2/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti toki pitää sanoa, mutta jos itse en jotain tilannetta näe niin todella toivon, että joku muu komentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tuttavaperhe joiden lapsia on pakko ojentaa ja komentaa, kun itse eivät uskalla. Tai oikeastaan äiti ei, mutta isä kyllä, mutta usein tavataan vaan äitien ja lasten kesken. En ole vielä kehdannut kysyä, eikö ole itse huomannut pelkäävänsä lastensa reaktioita. Muut sen huomaa selvästi. Joka tuhmistelusta saa pillimehua tai karkkia palkkioksi. Voitte vaan kuvitella millaista se meno on...

Vierailija
4/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden lapsille ei saa huutaa eikä kirota eikä haukkua, vaikka joku omille kakaroilleen niin tekisikin. Mutta näitäkin on nähty...

Vierailija
5/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse saan yleensä haukut äideiltä siitä hyvästä...

(Kerran esim. kielsin pikkupoikia tuulipuvuissa ja lenkkareissa hyppimästä juhannuskokon henkuvien hiilloksenjämien päällä syistä jonka jokainen järkevä ihminen kai ymmärtää, ja sain sellaiset haukut että korvissa soi... Oh well...)

Vierailija
6/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä anna vieraiden lasten meillä kyläillessä riekkua ihan miten sattuu, kun en omienkaan kerran anna esim. hyppiä sohvilla tms.

Enkä pahastu, jos joku ojentaa minun lapsiani - asiasta. Mutta jos olen IC-junan lapsille tarkoitetussa leikkivaunussa, en suvaitse, että sinne eksynyt liikemies tulee valittamaan normaaleista leikin äänistä, ettei voi niiden takia tehdä töitä. Joku muu oli tuossa tapauksessa väärässä paikassa kuin leikkivät lapset.

Vierailija
7/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki asiallisesti.

Itsekin kyllä puutun, jos näen jotain älyttömyyksiä / oikeasti vaarallisia puuhia.

Vierailija
8/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitää. Mutta asiallisesti ja tasapuolisesti.

Vierailija
9/26 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tasapuolisesti pitää komentaa sitä omaakin eikä pistää kaikkea vaan sen "vieraan" lapsen piikkiin.

Vierailija
10/26 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minä ainakin komentanut kaverin tyttöä joka on melkein samanikäinen kun omanikin. ei oo kaveri laittanut pahakseen.

Sen sijaan olen aläyttömän tarkka ettei kukaan muu kuin minä tai mieheni komenna koiraamme(ei sen puoleen ei se muita kuuntelekaan), mutta se nyt ei taas liity tähän mitenkään

Vierailija
11/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä kasvattaa lapsen. on ihana,jos joku näkee ja puuttuu se tekee maailmasta hellemmän.

Vierailija
12/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei omat vanhemmat ole paikalla, on jokaisen aikuisen velvollisuus silloin puuttua asioihin, jos lapset on kyseessä.

Vierailija
13/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsia saa aiheesta komentaa, mutta tottakai asiallisesti.

Itse olen aika arka komentamaan muiden lapsia, enemmän pitäisi puuttua.

Vierailija
14/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse komennan vieraita lapsia, jos tilanne vaatii, eikä lapsen omat vanhemmat huomaa tai jostain syystä itse puutu asiaan. Olen kyllä ruukannut sanoa että saa mulle sanoa jos ei halua että komennan. Mun lapsia saa myös komentaa, mutta sitä inhoan jos joku toinen komentaa vielä siihen päälle, eli jos olen juuri omiani komentanut, niin toinen alkaa siitä vielä jatkamaan. Kerran eräs äiti piti puhuttelun käytöstavoista lapselleni heti kun pääsimme kyläpaikkaan sisälle (eikä ollut edes tämän äidin koti). Siitä en pitänyt, koska mitään ei ollut tapahtunut, eikä lapseni muutenkaan ole paikkoja hajoittavaa tyyppiä joten en ymmärtänyt mistä puhuttelu johtui.

Vierailija
15/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 6v. lapsi on meillä, niin kuka sitä komentaa, kun omat vanhemmat ei ole paikalla, samoin toisinpäin.

Mikäli lapseni tekee jotain pahaa ulkona, niin toivon aikuisen puuttuvan siihen.

Vierailija
16/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yksi hailee mitä vanhemmat ajattelevat. Jos eivät itse uskalla komentaa niin jonkun se on tehtävä. Samoin toivon että omiani komennetaan jos itse en ole komentamassa.

Vierailija
17/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, jos liittyy esim. turvallisuuteen ja en ole itse asiaa huomannut tai ehtinyt puuttua.

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
18/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten moni muukin täällä on sanonut, niin asiallisella tyylillä. Eikä pelkästä komentamisen ilosta, vaan aiheesta.

Vierailija
19/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi sietää että lastani ojennetaan. Minua inhottaa lukea opettajan huomautuksia lapseni käytöksestä. Tulee vain vaistomaisesti tunne että lastani kohtaan hyökätään ja menen puolustus modelle.

Yleisesti vastaan siis hyväksyn.

Vierailija
20/26 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin komennan vieraita lapsia jos on aihetta, mutta todella harvoin jos lapsen omat vanhemmat ovat paikalla. Eli periaatteeni on että jokainen vahtii ja komentaa omat lapsensa, mutta jos vanhemmat eivät näe tai kuule niin silloin puutun itse asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme