Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pohdiskelua rahasta jne..

Vierailija
05.02.2010 |

tajusin just että mun ja miehen tulot on tosi pienet.. mies tienaa n. 1500€ ja minä tunneista riippuen 900-1300€ nettona. niin ja olen osa-aikainen, meillä on yksi lapsi jota hoidetaan kotosalla. eli noiden tulojen lisäksi saan kelalta tukia n. 400€

laskuihin+lainaan menee kuussa rahaa 900€ ruokaan varmaan 400€. auton tankkiin menee 50€ joka kuukausi. tulemme siis toimeen hyvin!! ja laitamme joka kuu sivuun hieman rahaa.

meillä on vanha omakotitalo jota remppaamme hissukseen töiden ohella. kaikki liikenevä raha laitetaan siihen. tässä kuussa on tiukkaa kun ostin uuden lattian, remppamiehet teki yhden päivän töitä ja ostin kaapiston. noihin irtosi rahaa yht. 1000€ käyttötililtä.

pohdiskelen nyt tässä, että vaikka meidän tulot on aika minimaaliset, emme silti joudu paljoa tinkimään mistään. toki säästetään fiksusti sieltä mistä voidaan, mutta eikös tuo ole normaalia toimintaa? ja tunnen silti eläväni täyttä ja rikasta elämää.. ajatus siitä että joku tienaa yksin saman verran kuussa kuin miedän pesue yhteensä tuntuu oudolta. ja valittaa rahan vähyyttä!!!

minusta alkaa yhä enemmän tuntua siltä, että olemme eläneet kulutusjuhlaa jo kauan aikaa, ja nyt ne jotka olivat ennen parempiosaisia ovat tippuneet maan pinnalle. itse olen oppinut jo kotona nuukailemaan joten tämä on minulle normaali tapa elää.. en tiedä.. pakko kai jossain purkaa näitä ajatuksia :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi perhe ei millään pärjää 400 euron kauppakustannuksilla, lapsille tarvitaan vaatteita ja etenkin isommille urheiluvälineitä yms. Sitäpaitsi kaikista ei ole "elämäntapa remontoijiksi" eikä kaikilla ole taitoa tehdä itse. Teillä on lisäksi aika pieni asuntolaina ilmeisesti.

Vierailija
2/3 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on kuukauden nettotulot noin 3000. Ei ne mitenkään huonot tulot ole, ihan hyvät mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin 3000€ nettotulot on hyvät, mutta nyt olen tullut kuitenkin siihen tulokseen, että kaikki tienaavat meitä enemmän. ja tuntuu siltä ettei ihmisille mikään riitä.. itse viihdyn työssäni ja se on etusijalla, en edes muista tuntipalkkaani, minua ei kiinnosta palkkani niin paljoa että ottaisin selville :D nuukailen kuitenkin sama minkä verran tienaan.

toki käsitän myös sen, että isompi harrastava perhe kuluttaa enemmän rahaa. lapsuudessani harrastin vaikka ja mitä, mutta minun harrastukseni eivät maksaneet juuri mitään.. viljelin omaa pikku kasvimaata, sienestin, kuljin tenavaporukan kanssa luistelemassa ja uimassa ulkona jne. hieman olen köyhistä oloista kotoisin, kyllä! :) en koe silti jääneeni mistään paitsi. musiikkiharrastuksen aloitin aikuisena kun oli varaa itsellä siihen.

mieheni kokee myös elävänsä täyttä elämää kanssani. emme ole ehkä elämäntaparemontoijia, vaan halusimme meidän näköisen, persoonallisen talon. maksoimme tästä talosta (omalla tontilla) 90 000€ ja aloimme nikerrellä rauhassa. en pidä uusista taloista kun jokaisella on samanlainen.. enkä halunnuut muuttaa kaupungin keskustaan betonimökkiin.