Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin adressi annetaan?

Vierailija
04.02.2010 |

Annetaanko se silloin kun vieraillaan surutalossa (ennen hautajaisia) vaiko vasta hautajaisissa? Onko tähän olemassa joku "sääntö"?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surunvalittelukortin ja/tai kukat lähetetään yleensä surutaloon heti, jos näin haluaa tehdä.

Jos itse pääsee hautajaisiin, niin sinne viedään yleensä kukkalaite; hautavihko tai-kimppu ja siihen kiinitetään joko nauhat (tekstataan kukkakaupassa) tai kortti joka on muovitaskussa.

Minua on joskus ihmetyttänyt kun mieheni sukulaisilla on tapana tuoda adressi mukanaan hautajaisiin..tämä ei ole mielestäni tapana noin yleisesti. Hautavihko riittää kun kerta paikalle pääsee.

Vierailija
2/5 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille niitä tuotiin ihan milloin vain ennen hautajaisia ja vielä hautajaispäivänäkin. Osa tuli postin kautta ja osa kävi tuomassa suoraan kotiin. Ne mitä tuotiin kotiin oli usein isommalta porukalta joista joku sen sitten toi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adressin voi ainakin täällä toimittaa myös kappelille, josta hautajaisväki ottaa ne sitten mukaan ja ne luetaan yleensä muistotilaisuudesta. Minustakin vaikuttaa kummalliselta viedä adressi, jos on itse hautajaisissa läsnä.

Vierailija
4/5 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vien muistolahjan mukana vain osanotto-kortin vieraillessani ja hautajaisiin sitten kukkalaite johon kiinnitetään se muistovärssy-kortti.

ap

Vierailija
5/5 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan googlettamalla löytyy etikettiohjeet.