Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurista kuuluu joka päivä kamalaa huutoa

Vierailija
04.02.2010 |

ja meteliä. Heillä on kehitysvammainen tytär ja tuo huuto on aivan järkyttävää, kuin sikaa teurastettaisiin. Joka päivä sama juttu. En ole aikaisemmin sen kummemmin ajatellut asiaa, mutta tuli vaan mieleen että MITÄ JOS lasta vaikka pahoinpidellään? No tuskin sentään, mutta kyllähän sellaisia tapauksia on paljon, ja saattaa olla jopa tuossa oman seinäni takana. Mistäs sitä tietää? Pitääkö asiaan jotenkin puuttua, vai antaa olla vaan? Omat lapsenikin pelkäävät tuota melua kun niin selkeästi kuuluu tänne.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uhmaikäinen 2 v ja niinikään omaa itsenäistymisen vahvatahtoista aikaa elävä 6 v. Meiltä lähtee myös huutoa ja meteliä, ja ihan joka päivä.

Myös minä huudan ja kun hermostun kunnolla, kiroilen. Palaa käämit ihan tosissaan.

Pienempi KILJUU ja KIRKUU ja ihan varmasti kuulostaa siltä että meillä hakataan lapsia tai vähintään arki ei ole hallinnassa...

Isompikin heittäytyy huutamaan ja karjumaan kun homma ei mene mielen mukaan.

Ja sitten sitä tavallista sisarusten välistä riitelyä, viedään lelua kädestä tai rikotaan toisen leikki tai jotain muuta härnäämistä ja sitten itketään.

Naapuri oli sitten meistä niin huolissaan, ja teki lastensuojeluilmoituksen mikä sai minut täysin poissa tolaltaan.

Ihmettelin, miksi ei kysynyt, puhunut mitään, minut olisi ollut helppo kohdata ihan missä tahansa tai sitten jos NIIIIIN huolissaan on, niin soittaisi ovikelloa jollain tekosyyllä !?!?

Jouduimme tottakai lastensuojelun selvitykseen, joka muuten kesti useamman kuukauden kaikkine haastatteluineen ja lopputulos oli että emme tarvitse mitään lastensuojelullista apua / tukea ja lapset ja minä olemme ihan normaaleja ja tavallisia... mutta oli se helvetin ahdistavaa aikaa ja ilmoitus pudotti minun luottamuksen ihmiseen.

Ei tuo ole mitään auttamista eikä välittämistä !!

Välittävä ihminen kohtaa suoraan sen toisen ihmisen ! Sanansa voi valita niin, ettei loukkaa..

Ja mitä minulle tapahtui tuon ilmoituksen jälkeen ja sen aikana, ja nyt kun kaikki on ohi?

Minulta meni luottamus ja tavallaan kontrollikin. On ihan sama, miten minä yritän, jos lapsiperhemeteliä päiväaikaan ei siedetä, mutta samaan aikaan teinit meluaa, huutaa, hyppii yömyuöhälle asti omissa asunnoissaa ja ko teiniperheissä vanhemmat riitelee, ovet paukkaa, rappukätävä kolisee ja kirosanat lentelee pitkin portaikkoa... ja sitten liataan ja roskataan yleiset tilat.

Minulla palaa nykyään pinna ihan mitättömästä, huudan kuin heikkopäinen, karjun pienille lapsille että turpa kiinni meistä valitetaan kohta taas!

Lastens. ilmollla ap voi saada aikaan vain pahempaa jälkeä ja katkaista kamelin selän.

Vierailija
2/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata sinä sitten tulevaisuudessa omat lapsesi pumpulissa ettei pihaustakaan kuulu.

Jos noin paljon häiritsee niin kannattaisi varmaan käydä soittamassa ovikelloa ja käydä katsastamassa tilanne kuin urpoilla täällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesti naapuriltasi asiasta. Hän varmasti selittää, miksi huutoa kuuluu. Ja kyllä varmasti vaistoat, jos keksiikin jotain huuhaa-juttua. Se on varmaan ainoa tapa, mikäli haluat rauhan mielellesi. En kyllä itse tekisi mitään ilmoitusta.

Vierailija
4/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosiskolla Down, ei ole paha. on jo 30v, pärjää hyvin ja elää melko itsenäistä elämää "palvelukodissa" muiden tärkeiden ystäviensä kanssa eikä kärsi! Itse kyllä tekisin abortin jos odottaisin Down- lasta ihan sen vuoksi että vie äidiltä hyvin paljon aikaa ja voimia eikä sitten ole niin "hyvä" äiti muille lapsille!

Synnyttäkää vaan tietoisesti kehitysvammaisia kärsimään tänne. Jos itse joskus olisin siinä tilanteessa että pitäis päättää pitääkkö vai abortoidako kehitysvammainen lapsi, antaisin lapselle armahduksen ja abortoisin. Ei kehitysvammaisen lapsen elmä voi koskaan olla samanlaista kuin terveen. Sori, vähän off topic.. :D

Vierailija
5/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalla äänellä(tai miltä se susta kuulostaa), se laittaa niille sähköpostia ja tiedustelee mistä melu johtuu, sun ei tarvitse "tietää" tästä lapsesta yhtään mitään.

Yleensä jo tollanen auttaa.

Naapuritalossa vastapäätä asui perhe missä isä läimäytteli niiden vammaista tytärtä päähän, selkään, mihin sattu, ja kauhealta näytti, näkyi kun niillä oli sälekaihtimet jääny osittain auki. Eli ikinä en olis niist uskonu et tollai käyttäytyy.

Isännöitsijän kautta on ainoa tapa mielestäni hoitaa tämä, suoraan ei kannata sanoa mitään.

Vierailija
6/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun on vaikea kausi huutaa ahdistustaan ja itseään hakkaa. Lääkkeet on ja toisinaan on erilaisia kausia. Aika vahvoja lääkkeitä käyttää. Varmaan joskus kuuluu naapuriin, mutta ei voi mitään. Elämä on.

Vierailija
7/21 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan työksenni syvästi ja vaikeasti kehitysvammaisia nuoria, ja täytyy sanoa että suurin osa on melko kovaäänistä porukkaa. Siis kun eivät osaa puhua, ilmaisevat itseään sitten muilla tavoin. Moni kehitysvammainen saattaa kirkua, ulvoa tms ihan hirvittävän pahalla äänellä ihan vain ollessaan iloinen tai innostuessaan jostain asiasta. Toki myös ahdistus puretaan samalla tavoin huutaen. Monet myös tykkäävät kolistella huonekaluja, kantapäitä lattiaan rytmikkäästi tai pyörätuolissaan hytkyä niin että rytisee. Sanoisin siis, että kysy ihmeessä suoraan ko perheeltä, onko kaikki hyvin. Kyllä he itsekin varmasti ymmärtävät, että naapurit ihmettelevät. En kyllä lähtisi lastensuojelua tähän vielä sotkemaan.

Vierailija
8/21 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mikset kysy suoraan...

Itse hoidan työksenni syvästi ja vaikeasti kehitysvammaisia nuoria, ja täytyy sanoa että suurin osa on melko kovaäänistä porukkaa. Siis kun eivät osaa puhua, ilmaisevat itseään sitten muilla tavoin. Moni kehitysvammainen saattaa kirkua, ulvoa tms ihan hirvittävän pahalla äänellä ihan vain ollessaan iloinen tai innostuessaan jostain asiasta. Toki myös ahdistus puretaan samalla tavoin huutaen. Monet myös tykkäävät kolistella huonekaluja, kantapäitä lattiaan rytmikkäästi tai pyörätuolissaan hytkyä niin että rytisee. Sanoisin siis, että kysy ihmeessä suoraan ko perheeltä, onko kaikki hyvin. Kyllä he itsekin varmasti ymmärtävät, että naapurit ihmettelevät. En kyllä lähtisi lastensuojelua tähän vielä sotkemaan.

Vierailija
9/21 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäkää vaan tietoisesti kehitysvammaisia kärsimään tänne. Jos itse joskus olisin siinä tilanteessa että pitäis päättää pitääkkö vai abortoidako kehitysvammainen lapsi, antaisin lapselle armahduksen ja abortoisin. Ei kehitysvammaisen lapsen elmä voi koskaan olla samanlaista kuin terveen. Sori, vähän off topic.. :D

kärsi hapenpuutteesta. Lapsi on kuitenkin äidilleen rakas, vaikkakin erittäin vaikeasti kehitysvammainen.

Miksi tuo naurava naama viestisi perässä?

Vierailija
10/21 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua! Ihan sama missä vaiheessa ja mistä ongelmasi/huutamisesi/hermostumisesi tuli, mut tarvitset tosiaan apua!!!

Syytätkin vielä naapuria tuosta, huh huh.

Vierailija
11/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa tavallisetkin lapset.Voi olla että pidät sitä älämölöä outona.

Vierailija
12/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha toi lapsi on? Kehitysvammaisella lapsella, varsinkin jos hän ei voi sanallisesti ilmaista itseään, purkautuu turhautuminen joskus ihan järkyttävänä huutona. Miehen lähisuvussa on kehitysvammainen poika, joka pahimmillaan huusi suoraa huutoa koko valveillaoloajan. Tosiaan kuulosti siltä kuin häntä ois satutettu, mut oikeasti hänellä oli niin paha ja ahdistunut olo koko ajan, että ilmensi sitä huutamalla. Lääkityksen myötä ahdistus ja huuto lakkasi. Mut sitä on raskas kuunnella, kaikkien.

Kannattaa tietenkin ajatella myös sitä puolta, että naapurissa ei kaikki ole hyvin, mut huudolle voi olla myös ihan simppeli selitys.

Vierailija
13/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei ole tapana puuttua muiden asioihin, mutta en vaan voisi antaa itselleni anteeksi jos joskus paljastuisi jotain kauheeta tuosta perheestä ja itse olen kaikki nämä vuodet vaan istunut tässä seinän takana tekemättä mitään.

Vierailija
14/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes joka päivä, jos ei tempperamenttinen 2v. pidä konserttia yllä, niin sitten on uhmakas 6v vuorossa.

Vierailija
16/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoi ja kehittyi normaalisti 3 vuotiaaksi saakka, ennen kuin vammaisuus alkoi näkyä.

aika lailla myöhäistä tehdä abortti...

Enkä olisi tehnyt vaikka olisin tiennytkin etukäteen lapseni vammasta.

Ps. Lapseni ei kärsi, kuten emme me vanhemmatkaan.

Vierailija
17/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus huudan minäkin...

Naapurissa asuu 2:n lapsen äiti, ammatiltaan lastentarhanopettaja, lapset ns normaaleja.

Ja sieltä vasta huutoa kuuluukin!

Vierailija
18/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu kivaa mekkalaan. Siellä lapsi (2-3v) pomputtaa joka ehtoo palloa lattiaan niin että mun lapset hermostuu, ne kun menisi ajoissa nukkumaan, koulua kun käyvät.

En sitten tiedä että miten sen muksun vanhemmat on niin torvia, että antaa sen lapsensa juosta, pomppia ja pallotella klo 20-23?

Meni kans ihan OT, mut mua ärsyttää ihan sairaasti.

Kai se kehitysvammainen voi tosiaan huutaa ilman että hakataankin, kyllähän terveetkin huutaa, mutta sitten on niitä tapauksia missä pahoipidellään. Usein kait johtuu vanhempien väsymyksestä tms. ja voisi kuvitella että kehitysvammaisen hoito saattaa olla aika väsyttävää? Kyllä ne vanhemmat voi lapseen hermostua vaikka olisi kehitysvammainen. Toivon että naapurissasi olisi kaikki kunnossa.

Vierailija
19/21 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää jatkuvasti omaa meteliään. Karjuu, ärisee, murisee, vinkuu...

Eikä sille mitään voi, on vaan hänen tapansa kommunikoida.

Vierailija
20/21 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutavat, kun eivät ymmärrä ja tai osaa puhua, niin että saisivat itsensä ymmärretyksi.

Meillä kehitysvammainen lapsi 8v. ja on huutanut paljon. On karmean kuulosta.

Nyt kuitenkin oppinut puhumaan ja ymmärtämään paremmin, niin huuto on vähentynyt.

Huuto vastaa vauvan itkua, kun halutaan viestittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi