Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apuva! Ostin juustokakkuun vahingossa sulatejuustoa!

Vierailija
04.02.2010 |

Vaikka ohjeessa siis lukee, että tuorejuustoa. Voiko tätä siis käyttää vai pitääkö juosta kauppaan (lapset pitäs jättää yksin kotiin)? Ja en ole edes varma, että onko lähikaupassa tuorejuustoa, kun katsoin aiemmin violaa niin en nähnyt siellä maustamatonta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju tosiaan.. noh jos joku tänne eksyyn niin kyllä voi tehdä ja hyvää tulee, tuossa ainakin yksi ohje:

http://www.martat.fi/ruoka/ruokanurkka/2006-02-28-13-30-04jarkyttavan-hyva-juustokakku/

Vierailija
2/17 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:09"]

Voi olla, että tuolla aivotoiminnalla (kysymysten taso) on parempi että pysyt kaukana leipomisista ???? Huh huijaa !

[/quote]

Voi olla parempi, että noin pitkillä piuhoilla pysyt poissa keskustelupalstoilta. Eksyitkö tänne googlettamalla sanat sulatejuusto ja juustokakku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2010 klo 20:04"]

esim. porkkanakakun kuorrute kuuluu tehdä sulatejuustosta ja tomusokerista. Että onpa taas asiantuntijoita liikkeellä...

[/quote]

Mut eihän täällä ole puhuttu porkkanakakun kuorrutteesta, vaan juustokakusta? Juustokakku tehdään tuorejuustosta, ei sulatejuustosta, ja porkkanakakun kuorrute tehdään sulatejuustosta, ei tuorejuustosta.

Vierailija
4/17 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2010 klo 20:04"]

esim. porkkanakakun kuorrute kuuluu tehdä sulatejuustosta ja tomusokerista. Että onpa taas asiantuntijoita liikkeellä...

[/quote]

Mut eihän täällä ole puhuttu porkkanakakun kuorrutteesta, vaan juustokakusta? Juustokakku tehdään tuorejuustosta, ei sulatejuustosta, ja porkkanakakun kuorrute tehdään sulatejuustosta, ei tuorejuustosta.

[/quote]Toiset tekee porkkanakakun kuorruutteen tuorejuustosta.

Vierailija
5/17 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorejuusto käy hyvin. Toisiin juustokakkuihin sopii jopa paremmin. Voi joutua vatkaamaan sähkövatkaimella, että saa tasaiseksi. Kakussa eroa ei huomannut, sokeria laitoin maun mukaan. Nam!

Vierailija
6/17 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:06"]Tuorejuusto käy hyvin. Toisiin juustokakkuihin sopii jopa paremmin. Voi joutua vatkaamaan sähkövatkaimella, että saa tasaiseksi. Kakussa eroa ei huomannut, sokeria laitoin maun mukaan. Nam!
[/quote]

Luuletko, että näin neljän vuoden päästä miettii yhä samaa..

Vierailija
7/17 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tietty voi mut ei varmasti tuu kovin hyvää juustokakkua :P kyllä sen pitäis tuorejuustoa olla.. Mikset voi ottaa lapsia mukaan kauppaan? Käyhän maustettukin tuorejuusto, ei sen tarvii maustamatonta olla.

Vierailija
8/17 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy! Se vaan ei oo ihan yhtä makeeta, mut en mä ainakaan eroo huomais.

Riippuu tosin miten kakkuohjeessasi pitää sitä käsitellä? Juustokakkujakin kun on niin erilaisia...

Mut siis porkkanakakkuihin, juustokakkuihin ym mitä mä oon tehny ni on ollu ok. Olen siis käyttänyt sekä olympia, että niitä creme bonjour juttuja, valion violaa jne.

Tuo olympia ainakin on nimenomaan sulatejuustoa, ja on sopinut.

Vierailija
9/17 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin maistuu juustokakulta, vaan maku voi olla kovin "eksoottinen".

Vieraille en kyllä tarjoaisi, ellei olisi puolikuollut tupakoiva anoppi kylään tulossa ;-)

Vierailija
10/17 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olette tehneet juustokakkua suolaisesta sulatejuustosta, maistaneet oikeaa juustokakkua? Voihan "juustokakkua" tehdä vaikka emmentalista ja "ruispuuroa" mannaryyneistä, mutta eihän se ole ollenkaan sama asia. Enkä edes ole omasta mielestäni nipo, enhän edes ala siitä miten joku voi sekoittaa tuorejuuston ja sulatejuuston!

Vierailija
11/17 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ollut koskaan kuullut Fetajuustosta...

Voihan mitä vain tehdä mistä vain, mutta ei se sama asia ole kuin alkuperäinen tuote. Sulatejuusto ja tuorejuusto ovat yhtä kaukana toisistaan kuin suklaa ja salmiakki, karkkeja molemmat, mutta tuskin kakussa kovin samalla tapaa käyttäytyvät...

Vierailija
12/17 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/17 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samanpa tein näköjään itsekin juuri... ja itsenäisyyspäivä, joten kaupat on kyllä kiinni. että ei sitten tuorejuustoa tässä taloudessa...

Vierailija
14/17 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tuolla aivotoiminnalla (kysymysten taso) on parempi että pysyt kaukana leipomisista ???? Huh huijaa !

Vierailija
15/17 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2010 klo 20:04"]esim. porkkanakakun kuorrute kuuluu tehdä sulatejuustosta ja tomusokerista. Että onpa taas asiantuntijoita liikkeellä...
[/quote]
Ja mun mielestä se oli aika pahaa. Jotenkin suolaista ja imelää yhtaikaa, yh!

Vierailija
16/17 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vanha ketju nostettu.. mutta siltä varalta, että joku muukin eksyy tänne saman ongelman kanssa niin itse olen käyttänyt tuorejuuston tilalla rahkaa, maustamatonta jugurttia, piimää (tosi hyvää ja raikasta) tai melkeinpä mitä vaan maitotuotetta.. tosin just sulatejuustosta ei kokemusta.

Vierailija
17/17 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt mangojuustokakun jostakin syystä aina Olympia-juustosta, vaikka ohjeessa lukee tuorejuusto. Hyvää on tullut, enkä uskaltaisi vaihtaa enää toiseksi! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi