Hometalo
Kiinteistönvälittäjä kauppaa taloa joka on (entinen?) hometalo. Ollut asumiskiellossa jokunen vuosi sitten.
Kysyin asiasta sähköpostitse -muka tietämättäni- niin sain välttelevän vastauksen.
En ihan usko että talo on nyt sataprosenttisessa kunnossa.
Ei asia minulle sen enempää kuulu, toteanpa vaan että olkaa pirun tarkkoina jos vanhaa taloa ostatte. Älkääkä luottako välittäjiin tippaakaan.
Kommentit (3)
jo lähes uutena paljon hiometta sisällä, ilmastointi oli laitettu rakennusvaiheessa vain vaatehuoneeseen, keittiön sisäpinnoilla seinissä oli hometta, makuuhuoneen seinässä jne.
Itsekin haisin homeelta kun kävin joskus kylässä...
Sitten talo meni myyntiin (pakkohuutokauppa) ja se ehti olla jonkun aikaa asumattomana, peruslämpö ehkä päällä, en tiedä.
Se ostettiin ja huomasin kerran kuinka jätelava oli pihalla, ilmeisesti kaikki mitä oli ollut irroitettavissa, heitettiin mukkelis-makkelis lavalle ja kaatopaikalle. Saivat varmaan halvalla ostettua.
Tämä ostaja remppasi talon myytävään kuntoon, teki jotain lisähuonettakin kai autotallista ottamalla tilaa. Kivan näköinen kun tuli pieni terassi jne. En tuntenut ostajaa enkä siten koskaan enää ole käynyt siellä.
Tämä remontin tehnyt ostaja myi seuraavalle talon. En tutustunut heihin, meillä niin iso tontti ettei naapurit ole silleen usein näkyvillä. Tiesin vain että uudet asukkaat ovat.
Sitten kerran kun perhe oli asunut jo nelisen vuotta siinä, olin tontin reunalla tekemässä jotain ja tämä naapuri tuli esittäytymään sekä tervehtimään.
Juttelimme niitä näitä kunnes kysyin että onko ollut mitään haittaa siitä homeesta, joka on ollut ensimmäisten asukkaiden aikana. Naapuri ihmetteli mitä puhuin. Hän sanoi ettei heille ole kerrottu mitään talon historiasta kun ostivat ja ovatkin ihmetelleet kun suihkuhuoneen raoista on alkanut lattiatasosta home ilmaantua.
Sanoimme heipat ja jatkoin hommiani.
Näin joku aika eteenpäin tätä naapuria, hän kiitti kun olin kertonut tietämästäni homeesta, sillä hän oli saanut korvausta siltä remontoijalta, joka oli myynyt talon eteenpäin heille.
Olivat korjanneet mieleisekseen ja ilmeisesti tehneet homeelle jotain että voisivat asua edelleeen.
Tämä korvausta saava perhe myikin sitten taas talon seuraavalle. En ole tutustunut enkä tiedä mikä on talon tilanne. Tämä 4:s omistaja asui näköjään aikansa, muutamia vuosia ja n.½ vuotta sitten näin talon myynti-ilmoituksen. Katsoin kuvat mielenkiinnolla, miltä näyttäisi kun sitä on niin laitettu varmaan sisältäkin hienommaksi.
Sisältä näytti aivan upealta, oli lautaa ja vaikka mitä jolloin vaikutelma oli aivan mahtava. Suihkuhuone oli laatoitettu lattiasta kattoon ja katosta lattiaan, joten arvelin ettei mahdollinen home ainakaan pääse sieltä näyttäytymään, kuin koko asunto olisi sisältä aivan uusi seinineen ja lattioineen. Mietin pääseeköhän mistään ummehtunut homeinen haju kun noin on kaikki peitettynä...
Huomasin muutamana viikkona myynti-ilmoituksen ja jossain vaiheessa oli että tee tarjous...sitten ilmeisesti talo myytiin aika nopeastikin, koska ilmoitusta ei ollut enää nähtävillä, -vai oliko niin että sitä ei voikaan myydä, kenties vanha ongelma on uusinut tullessa esiin.
En ole tietoinen miten on käynyt - myynnissä ei ole tai jossain voi olla mitä en tiedä, tai asumiskielto, tai remppaaako joku ostaja sen kun tulee kesä.
Pimeänä on talo iltaisin, autoa ei koskaan pihalla, kukaan ei näytä asuvan siinä.
karpo kertoi kerran ohjelmassaan vinkin talon ostajille - Käykää naapureissa kysymässä kuinka paljon ovat nähneet kannettavan materiaalia kaatopaikalle. Nenän lisäksi tuo kysely on suuntaa antava.
me asuttiin talossa joka olisi pitänyt laittaa asumiskieltoon ja meillä on siitä dokumentit,sairastin siellä todella pahasti mm:reuma puhkesi.Pahimpia olivat poskiontelotulehdukset kerran kuussa.Räkä haisi homeelle.Me olimme vain vuokralla ja hometalon myi kiinteistövälitys sen jälkeen hyvillä papereilla.Minä olen pitänyt asiasta melua,mutta ei kukaan välitä,ei edes ostaja vaikka vein papereita postilaatikkoon,koska myyjät sanoo hänelle,että ne vuokralaiser ovat sekoja.Kannattaa itse ennen talon tms.ostoa haistella lattialistan ja seinän liitos kohta.Home haisee eniten lattianrajassa.Ei siihen mitään koiraa tarvii.
tehdään niin paljon viedään kamaa kaatikselle, eli se ei ole mikään mittari.
itsekin tiedän erään homeloukun jota nyt myydään jollekkin pahaa aavistamattomalle. ne on sellaisia kiertopalkintoja joista kaikki vaikenee. ne on niitä elämän julmuuksia joissa harvoin todellinen syypää joutuu kärsimään (jos sellaista edes on).