Jos asunnon myyjä sattuis kuolemaan, saako perikunta myydä asunnon ennen perunkirjoitusta?
Ihan teoreettinen kysymys. Äitini on sopinut asuntokaupoista huomiseksi 5.2.
Jos eukko sattuis yön aikana heittämään lusikan nurkkaan, voisiko veljeni samalla paikkakunnalla olevana silti mennä tekemään huomisaamuna asuntokaupat ostajan kanssa?
Perintöä en kyttää, koko myyntivoitto menee akan velkoihin eikä jää varmaan edes hautausrahoja.
Kommentit (8)
Siltä kantilta, että isoisäni on asunut asunnossaan, eikä häneltä mene myyntivoittoveroa, mikä taas menisi jos perikunta myy.
äitishän on sen 2VALTAKIRJAN" JO ANTANUT LAITTAMALLA ASUNNON MYYNTIIN. mIKSI KUOLEMA SEN ESTÄISI?
Asunto siirtyy kuolinhetkellä kuolinpesän nimiin ja se voidaan myydä vain kaikkien kuolinpesän osakkaiden suostumuksella.
että suostun asunnon myyntiin ja mun veljeni samalla paikkakunnalla olevana voi tehdä kaupat perikunnan puolesta jos eukko sattuu ens yönä potkaisemaan tyhjää?
Pitäisi olla selvitetty mahdollinen testamentti ja eihän sitä tiedä, vaikka äitilläsi olisi salattuja lisälapsia...
että suostun asunnon myyntiin ja mun veljeni samalla paikkakunnalla olevana voi tehdä kaupat perikunnan puolesta jos eukko sattuu ens yönä potkaisemaan tyhjää?
Jos eukko heittäis yöllä lusikan nurkkaan ja minä olen 200km päässä?
Kaupat on sovittu huomiseksi klo 10.