Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvanruokien ainesosista

04.02.2010 |

Olen ostanut 8kk ikäiselle lapselleni Muksu-vauvanruokia. Kotona tutkailin tarkemmin ruokien ainesosia...herkkusientä, muskottipähkinää, kermaa, juustoa. Muistan jostain lukeneeni että alle 1-vuotiaille ei suositella syötäväksi sieniä eikä pähkinöitä, puhumattakaan kermasta ja juustosta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain neuvolasta tuommoisen lehtisen, jossa on tällaista tietoa:

alle vuoden ikäiselle ei punajuurta, lanttua, kiinankaalia, nokkosta, raparperia, ituja, kuivattuja papuja ja herneitä, sieniä, raakapuuroja, merilevävalmisteita, orasmehuja, kahvia, teetä, kaakaota, hunajaa, säilykehedelmiä, suolaa.

itse huomasin, että "piltti" hedelmäsoseissa on lisättyä sokeria (paitsi omenassa), mikä on mielestäni täysin turhaa. muksu soseissa ei ole, niin siksi suosin niitä välipaloina.

kermahan on ihan turhaa energiaa lapselle, mut ei varmaan kiellettyäkään. sehän vain täyttää niin paljon, ettei muu ruoka sitten maistu enää.. pähkinät ovat usein hyvin allergisoivia.

www.nutricia-baby.fi tai puh 0800-2438 (ilmainen!) voi kysellä tarkempaa tietoa muksu tuotteista.

Vierailija
2/3 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vielä tarkistamassa ravitsemussuosituksia stm:n julkaisusta Lapsi, perhe ja ruoka, Imeväis- ja leikki-ikäisten ravitsemussuositus. Sieltä löytyi seuraava pätkä:

"Seka? luonnon etta? viljellyissa? sienissa? on luontaisesti haitallisia aineita tai raskasmetalleja, joiden turvallisuudesta pikkulapsille ei ole tietoa. Imeva?isika?i- sille niita? ei suositella. Sienet ovat myo?s vaikeasti sulavia.Pa?hkino?ita?, manteleita ja siemenia? ei anneta hometoksiinivaaran ja hengitysteihin joutumisvaaran vuoksi.Suolaa ei ka?yteta? lainkaan eika? ruokaa valmisteta suola- ja lisa?ainepitoisista elintarvikkeista kuten makkaroista ja juustoista. Ja?a?telo?a?, vanukkaita ja muita maus- tettuja ja lisa?ainepitoisia maitovalmisteita ei anneta imeva?isia?ssa?."

Miksi näitä siis käytetään teollisissa lastenruuissa? Uskomatonta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ajatellut, että lastenruuat olisivat kaupassa melko luonnollisia, koska vauvojen kanssahan on oltava tarkkana. lounas- ja päivällisruoat soseutan lapselle itse, koska silloin ainakin tietää mitä niissä on. x) mut noita hedelmävälipaloja tulee ostettua valmiina. ja tietty matkoille ym ostan valmispilttejä.

yks tuttu syöttää 5kk vanhalle vauvalle kokonaista ruoisleipää ja suklaakakkua ym, vaikka ei ole edes hampaita vielä... ei kyl ihan sen ikäiselle tulis vielä mieleenkään antaa sokeria ym mausteita, koska verensokeri alkaa vain heitellä ja energia määrä nousee turhan suureksi. mut kukin tyylillään..