Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi amiksia pidetään niin paljon huonompina kansalaisina??

Vierailija
04.02.2010 |

Ärsyttää oikeasti tuo yleistys. Akateemiset pitävät itseään ihmisenäkin paljon parempina. Amikset ovat automaattisesti tyhmiä ja köyhiä... Fakta vaan on, että jonkun nekin työt on tehtävä. Toisekseen tiedän paljon ihmisiä, joilla on pelkästään ammattikoulu käytynä ja silti tienaavat todella hyvin ja kaikenlisäksi osa on korkeassa asemassakin eikä todellakaan ole tyhmiä..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta mihin lukiosta lähdetään? Ehkäpä korkeakouluun. Entä ammattikoulusta? Harvemmin korkeakouluun.

Vierailija
2/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samantasoisia kouluja ovat.

ei ole sama asia amis ja lukio :DDDDDDDDDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiosta ammattikouluun ja ammattikoulun jälkeen työllistyin ja sen jälkeen jatkoin edelleen toisen asteen koulutuksessa ja opiskelin merkonomiksi.. Ja töitä piisaa..

Vierailija
4/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan omassa ystäväpiirissäni. Nykyään ihmiset alkaa pikkuhiljaa oivaltaa sen, että koulutuksella on välinearvo, ei itseisarvo. Monella on sekä ammattitutkinto että korkeakoulututkinto + muuta koulutusta. Mä en edes tiedä mun ystävien kaikkia tutkintoja, en koe sitä ystävyyden kannalta tärkeäksi asiaksi.

Täytyy muistaa, että koulutushypetys ajoittuu juuri edellisen suurlaman aikaan. Jonnekin piti saada kanavoitua se työttömäksi jäävien, tuhansien ja taas tuhansien nuorten pettymys ja turhautuminen, ja tämä hoitui koulutuspaikkoja lisäämällä. Koulutusjärjestelmän yksi virallinen tehtävä kun on yhteiskuntarauhan turvaaminen.

Vierailija
5/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voimakkaampia ja lyövät turpaan pilkkaajaa.

Tämän takia akateemiset pelkäävät amiksia ja hehkuttavat tuota tyhmempi juttua.

Vierailija
6/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiset= nörttejä, syrjäänvetäytyviä, huonoryhtisiä (kirjojen lukemisesta ja tietokoneella oleilusta), pukeutuvat kuin vanhukset (eivät katu-uskottavia) jäykkiä ja varautuneita.

Tälläisen mielikuvan minä olen saanut amiksista ja akateemisista.

Vierailija
7/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän lisäksi amiksilla on pirun siisti Sierra, poliisiviha, blondattu tukka ja mustat rajaukset, vaatteet seppälästä, vittu yleiskäsiteenä ja harva on kuullut edes sanaa bruttokansantuote.

Mutta löydä, röökata ja sylkeä amikset osaavat paremmin ja kovemmin kun kukaan.:D:D:D:D

Ja parturi ja autonasentaja tienaavatkin pirun hyvin ja kaikki haalarityöläiset ovat sitä omasta halustaan. Äly olis riittänyt pankinjohtajaksikin, mutta kutsumus on kutsumus.

Sekin on erikoista, että noin kahdeksastakymmenestäviidestä prosentista ihmisiä huomaa viiden minuutin juttelun jälkeen ovatko he amiksia vai korkeakouluväkeä. Seuraavat viisi minuuttia paljastaa onko kyse ammattikorkeasta vai yliopistosta.

mutta voimakkaampia ja lyövät turpaan pilkkaajaa.

Tämän takia akateemiset pelkäävät amiksia ja hehkuttavat tuota tyhmempi juttua.

Vierailija
8/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiset= nörttejä, syrjäänvetäytyviä, huonoryhtisiä (kirjojen lukemisesta ja tietokoneella oleilusta), pukeutuvat kuin vanhukset (eivät katu-uskottavia) jäykkiä ja varautuneita.

Tälläisen mielikuvan minä olen saanut amiksista ja akateemisista.

Amikset pukeutuvat uusimman hiphop muodin mukaisesti. Akateemiset taas hakevat vaatteensa seppälästä tai dressmannilta ja näyttävät mummoilta. Tuo on totta. Tietenkin yliopistolla katsottaisiin vähän kieroon jos opiskelija pukeutuisi kuin amerikanmantereen rikollisjengiläiset.

Vierailija
9/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en röökaa, en sylje, vaatteet ostan sieltä, mistä kivoja löydän, vittu-sanan tiedän ja tunnen myös käsitteen bruttokansantuote.. Työpaikkakin löytyy..

Mieheni tekee töitä haalarit päällä ja tienaa reilut 4000e/kk. Joo, ei varmaan mikään huippupalkka akateemisten keskuudessa, mutta tyytyväinen on palkkaansa ja työpäivät 8h, eikä töitä tarvitse tuoda kotiin. Ts. suhteellisen helppoa rahaa. Kiinnostusta ei ehkä riitä pankinjohtajaksi, mutta tyhmä hän ei missään nimessä ole. Todellakaan! Osaamista ja tietoa ehkä löytyy paljon sellaisista asioista, mistä monella akateemisella taas ei ole tietoakaan.. Ja jos amis ei ole kiinnostunut pankinjohtajan pestistä niin tekeekö se hänestä tyhmän? Ihan yhtälailla akateemista voi kutsua tyhmäksi kun ei tiedä vaikka paperinvalmistuksesta tai metalli/sähkötöistä yhtään mitään..

Vierailija
10/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tarvitse olla merkonomia korkeammin koulutettu kun voi toimia suuren tavaratalon johtajana. Koska näinkin Suomessa on eräässä yrityksessä. Ja hyvin on nainen hommansa hoitanut. Eli ei se koulutus pelkästään tee ihmisestä tyhmää.

Vierailija
11/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen, joka kyllä arvostaa kaikkien alojen ammattilaisia

Vierailija
12/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te vaan ootte keskivertoo dillempiä. Poikkeus tietty vahvistaa säännön.

Jaa jonkun pitää tehdä ne työtkin? Niin juu, onneksi on te, amikset, että on lääkäreitä parantamassa ja sillä tapaa...

Vierailija
13/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus oli ehkä hieman kärkäs, mutta ärsyttää vaan todella paljon, että ammattikoulun käynyttä pidetään ihan nobodyna. Eikä monikaan edes ymmärrä, että monet heistä tekee kuitenkin arvokasta työtä.

Ja ihan kiva kuulla kakkoselta, että näin ei kaikkien kohdalla ole ja löytyy ihmisiä, jotka osaavat myös arvostaa muiden työtä. Kyllä itsekin arvosta kaikkie alojen ammattilaisia, koska jokaista tarvitaan.

ap

Vierailija
14/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihan fiksuja oman alansa amiksen käyneitä ammattimiehiä ja -naisia. Jotka takuulla ovat viisaampia kuin minä, vaikka olenkin akateeminen.

Vierailija
15/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te vaan ootte keskivertoo dillempiä. Poikkeus tietty vahvistaa säännön.

Jaa jonkun pitää tehdä ne työtkin? Niin juu, onneksi on te, amikset, että on lääkäreitä parantamassa ja sillä tapaa...

ne lääkärit parantaisi niitä potilaitaan taivasalla ja roskan ja paskan keskellä...

Vierailija
16/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmisellä on suunnattomaton huono itsetuto jos pitää päteä koulutuksellaan!

Olen todellakin huomannut saman ,että ilman "kunnon" koulutusta ihminen saattaa olla tosi fiksu ja tienata ihan pirusti työstään!

Ja päinvastoin myös!!

en ole ikinä voinut ymmärtää tätä koulutusvouhkaamista, mutta minähän olenkin vain pelkkä merkonomi..

Henk.koht. arvostan tosi paljon elämänkokemusta, maalaisjärkeä ja empaattisuutta.

Vierailija
17/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sen vuoksi, että aika monet amikset (yleistys, tiedän) eivät näe metsää puilta ja väittävät juuri noin: "Olen todellakin huomannut saman ,että ilman "kunnon" koulutusta ihminen saattaa olla tosi fiksu ja tienata ihan pirusti työstään!" Varmasti, valtaosalla ei kuitenkaan asia toimi näin. Kyllä jotkut akateemisetkin voivat olla todella köyhiä ja tyhmiä, suurin osa kuitenkaan ei ole.

Jos sinulla on kissa, jolla on kolme jalkaa ei se tarkoita, että kaikilla kissoilla on kolme jalkaa. Jos joku amis ja sen serkku ja täti tienaa paljon ja ovat kiinnostuneita politiikasta, maapallon tilasta, historiasta, filosofiasta ja yleistiedosta ei se tarkoita, että kaikki ovat.

Vierailija
18/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmisellä on suunnattomaton huono itsetuto jos pitää päteä koulutuksellaan!

Olen todellakin huomannut saman ,että ilman "kunnon" koulutusta ihminen saattaa olla tosi fiksu ja tienata ihan pirusti työstään!

Ja päinvastoin myös!!

en ole ikinä voinut ymmärtää tätä koulutusvouhkaamista, mutta minähän olenkin vain pelkkä merkonomi..

Henk.koht. arvostan tosi paljon elämänkokemusta, maalaisjärkeä ja empaattisuutta.

T: myös ihan vaan yo, merkonomi sekä yksi ammattikoulutus

Vierailija
19/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tässä ketjussa tuo rahanpuutteen ja tyhmyyden yhdistäminen. Niillä kun ei ole mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
20/24 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sen vuoksi, että aika monet amikset (yleistys, tiedän) eivät näe metsää puilta ja väittävät juuri noin: "Olen todellakin huomannut saman ,että ilman "kunnon" koulutusta ihminen saattaa olla tosi fiksu ja tienata ihan pirusti työstään!" Varmasti, valtaosalla ei kuitenkaan asia toimi näin. Kyllä jotkut akateemisetkin voivat olla todella köyhiä ja tyhmiä, suurin osa kuitenkaan ei ole.

Jos sinulla on kissa, jolla on kolme jalkaa ei se tarkoita, että kaikilla kissoilla on kolme jalkaa. Jos joku amis ja sen serkku ja täti tienaa paljon ja ovat kiinnostuneita politiikasta, maapallon tilasta, historiasta, filosofiasta ja yleistiedosta ei se tarkoita, että kaikki ovat.

Tässäkin kirjoittaja on kuitenkin sitä mieltä, että valtaosa amiksista on tyhmiä ja suurin osa akateemisista fiksuja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme