Päiväkodissa luultiin lasta virikelapseksi...
Huokailin että olin joutunut valvomaan jne. Täti siihen totesi, että nythän voin sitten mennä nukkumaan, kun lapsi on hoidossa ja toinen koulussa.
En minä missään kotona ole, en ole ollut koko lapsen hoitohistorian aikana - ihan oli rankka työpäivä edessä.
Mistähän ne noita käsityksiään saa?? Ei siis mitenkään ilkeästi tms. sanonut, mutta kuitenkin ihmetyttää.
Kommentit (15)
ja ihan olen laittanut työnantajan tiedot jne. Eikä ne ole miksikään tänä aikana muuttuneetkaan.
Ap
Omat lapseni ovat osa-aikaisessa hoidossa, jonka aikana teen töitä kotona. Ihan takuuvarmasti useimmat ajattelevat mun painuvan rentoutumaan aamuisin. :(
että eipä nukkuminen onnistu, kun työpäivä on tavallistakin kiireisempi. Ihmettelen vaan, että miksiköhän ne alunperinkään luuli minun olevan kotona.
Tämä nuorin lapsenikin kun on jo melkein 6-vuotias!
Ap
Lapset ovat vain 2 päivää viikossa hoidossa. Kerran tuli puheeksi, että toinen lapsista käy myös joskus puistotädillä. Hoitaja oli heti valistamassa, että kyllä se pelkkä puistotoiminta on ihan riittävä 4-vuotiaalle, ei sen lisäksi tarvitse päiväkodissa käydä. Minä olin hetken hiljaa ja totesin, että minulle ne päiväkotipäivät (ja myös se puistoaika) on ihan tiivistä työaikaa.
Kun lapsi aloitti tarhassa, olin opiskelija. Valmistumisen jälkeen olen tehnyt töitä välillä kotoa käsin, välillä muualla. Mies oli myös lapsen aloittaessa (jatko-)opiskelija, nyt töissä.
Siinä kysellään vanhempien työpaikat ja puhelinnumerot, joista tavoittaa päivän aikana.
Ilmeisesti kyseinen työntekijä ei ole tutustunut siihen? Toki päiväkodissa pitää olla tieto, missä vanhempi on päivän aikana, kotona vai töissä. Outoa.
sanot puhuneesi yhden työntekijän kanssa. Siis kuinka moni siellä luulee lapsesi olevan virikelapsi?
Eiköhän tuo ole vain tuon yhden työntekijän luulo tai vain tyhmä, ajattelematon lipsahdus. Tuskinpa siellä on koko porukalla kauhisteltu virileastasi ja laiskuuttasi. Jos olisi, niin varmasti muut olisivat oikaisset ,että olet töissä.
Älä nyt tee asiasta yhtään suurempaa kuin se on.
Kun lapsi aloitti tarhassa, olin opiskelija. Valmistumisen jälkeen olen tehnyt töitä välillä kotoa käsin, välillä muualla. Mies oli myös lapsen aloittaessa (jatko-)opiskelija, nyt töissä.
Siinä kysellään vanhempien työpaikat ja puhelinnumerot, joista tavoittaa päivän aikana. Ilmeisesti kyseinen työntekijä ei ole tutustunut siihen? Toki päiväkodissa pitää olla tieto, missä vanhempi on päivän aikana, kotona vai töissä. Outoa.
Varmasti joka hoitaja, jos ei ole sijainen tietää kuka vanhempi käy töissä, kuka opiskelee, kuka on äitiyslomalla ja jne.
Jos hoitajien vaihtuvuus on suuri ja päiväkoti iso, niin ymmärettävää.
Tuntuvan tietävän jokaisen lapsen vanhemman ammatinkin ulkoa.
eivätkä he ole vaihtuneet 1,5 vuoteen. Ryhmä on aika iso, mutta toisaalta meidän lapsi varmaan erottuu, joten en usko, että ovat sotkeneetkaan minua keneenkään toiseen.
Eikä sillä niin väliä ole. Mietin vaan että miten yleistä mahtaa edes olla että liki 6-vuotias kuopus olisi virikelapsi... Yleensä kait ovat isojasisaruksia.
Ap
ei sitä kannata sen enempää jäädä miettimään.
olen minäkin esimerkiksi vastannut pitsakuskin "hyvää ruokahalua" toivotukseen kiitos samoin. ihan kuin pitsakuskikin olisi alkamassa syömään, se vain tuli sen enempiä miettimättä.
ja on näitä muitakin tullut sanottua, kun ei aina niin kirkkaana ole kaikki mielessä.
sekä minun että miehen, ja vielä isovanhempien (varahakijoiksi kyselivät, että jos vanhempia ei tavoiteta). Mutta työpaikkoja ei ole kukaan koskaan kysellyt.
Tottahan nyt jotkut yhteystiedot olet antanut?
ei se työpaikan mukana yleensä vaihdu.
Ja toisaalta ei läheskään kaikilla ole mitään pysyvää fyysistä työsoitetta, jonka voisi antaa.
Ei mununkaan lapseni päiväkodissa tiedetä mitään työnantajastani, koska sillä ei ole mitää käytännön merkitystä mihinkään.
jossa kysytään työnantaja, ja tämän osoite ja puhelinnumero. Ja olen ne sinne antanut kyllä.
Mutta ei sillä niin väliä oikeasti ole. Kunhan ihmettelin. Hyvä päiväkoti se on, ja kivat hoitajat.
Ap
Siinä kysellään vanhempien työpaikat ja puhelinnumerot, joista tavoittaa päivän aikana.
Ilmeisesti kyseinen työntekijä ei ole tutustunut siihen? Toki päiväkodissa pitää olla tieto, missä vanhempi on päivän aikana, kotona vai töissä. Outoa.