Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenklinikka vai Kätilöopisto synnytyspaikaksi?

Vierailija
03.02.2010 |

"normaaliraskaudessa" ensisynnyttäjälle

Kumpi on parempi? Perustele miksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on jotain poikkeavaa synnytyksen jälkeen, niin olette valmiiksi oikeassa sairaalassa. Tuttavan vastasyntynyt lapsi kuoli ambulanssiin sairaalasta toiseen siirron aikana.

Vierailija
2/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliraskaudessakin se hätä sille lapselle voi tulla synnytyksen aikana tai sen jälkeen. Paras hoito vastasyntyneelle on Lastenklinikalla.

Verhojen värit ei mulla paina yhtään synnytyssairaalaa valitessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NKL on luotettava ja asiansa osaava. Mukava henkilökunta ja tilanteissa toimitaan rivakasti, mutta rauhallisesti. Synnyttäjälle jää paikasta seesteinen mielikuva.

Synnytin esikoiseni viime vuonna NKL:lla ja pelkästään positiivista sanottavaa. Herttaisia hoitajia ja tomeroita, mutta rauhallisia kätilöitä. Ja sekä äitiä että vauvaa huomioitiin hyvin! Ensisynnyttäjää kannustettiin hyvin vauvanhoitoon ja tarkkailtiin hyvin sen etenemistä. Synnytän tämän toisenkin lapsen ehdotomasti samassa paikassa.

Vierailija
4/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parempien julkisten kulkuyhteyksien päässä ku kättäri, ainakin meillä (ellei pääse sitten autolla)

Vierailija
5/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin Naistenklinikan mennessäni synnyttämään esikoistani. Valinta oli itsestäänselvä, koska Naikkarilta on lyhin mahdollinen matka Lastenklinikan teho-osastolle. Jos jotain olisi käynyt, niin parhaan mahdollisen hoidon saaminen nopeasti ei olisi ainakaan jäänyt synnytyssairaalan valinnasta kiinni. Lisäksi Naistenklinikka ja Meilahden sairaalakampus oli työn puolesta tutumpi kuin Kätilöopisto, joten siksikin tuntui mukavalta valita Naistenklinkka.

Vierailija
6/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ovat syntyneet 4 lastani ja viimeksi makasin siellä 10v sitten (kuopus täyttää huomenna) - ja tällä viimeisellä kerralla tarvittiin Lastenklinikan apua.

Vierailija
7/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tyttönä päätin meneväni Kättärille, koska olen itsekin syntynyt siellä. Ensimmäinen raskaus oli kuitenkin ongelmallinen ja se piti keskeyttää viikolla 23. Naistenklinikan sikiöntutkimusyksikkö palveli meitä näinkin vaikeassa tilanteessa upeasti, samoin osastolla oltiin erittäin ihania minulle ja kätilöni oli loistava! Nyt la on huhtikuussa ja aion mennä NKL:lle vaikka välillä vielä vähän tuleekin pala kurkkuun sinne mennessä. Edellinen kokemus jäi kuitenkin sairaalan kannalta niin positiiviseksi, että en edes harkinnut muita vaihtoehtoja.

Vierailija
8/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä siellä takana.

Esikoisen synnytys oli pitkä mutta kaikki ok (muutamaksi tunniksi jäi vauva tarkkailuun, muttei hätää).

Henkilökunta ollut tosi hyvää, sekä kätilöt että myös osastolla. Perhehuoneitakin on nykyään aika monta, jos sellaiseen haluaa.

Suurin syy on kyllä minullakin lääketieteellinen osaaminen, LKL:n teho lähellä. Meidän kuopus ei olisi elossa ellei oltaisi NKL:lla oltu. Ihan lääkärin mielipide myös..

Toki pitää muistaa että suurin osa synnytyksistä sujuu hyvin, eikä erityishoitoa tarvita.

Itselläni vain painaa vaakakupissa turvallisuus ja lääketieteellinen osaaminen hyvin paljon enemmän kuin "kodikkuus ja luomuilu".

Vierailija
9/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytyksen käynnistyessä joudut soittamaan onko valitsemassasi sairaalassa tilaa! Eli kannattaa asioitua niin, että ei välttämättä pääsekään siihen sairaalaan mihin oli suunnitellut.

Molemmat sairaalat korkeatasoisia, valitse se mihin on kätevämpi matkustaa kotoa (jos vaikka miehesi joutuu ajamaan useampia kertoja sairaalaan).

Vierailija
10/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä tosta NKL:stä, mutta mä synnytin vuos sitten Kättärin haikaranpesässä, ja mulla on niiin hyvät muistot sieltä! Lähinnä varmaan johtuu siitä kodikkuudesta ja perhehuoneesta, koska oltiin siellä kolme päivää koko perhe kuin herrankukkarossa (tai kuin hotellissa, kuten mies sanoo). Meille osu tosi ihanat kätilöt ja saatiin sopivassa suhteessa omaa rauhaa ja tarvitsemiamme neuvoja. Mulle jäi todella positiivinen kuva koko synnytyksestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän