PINOTAAN PARHAITA SIIVOUSNIKSEJÄ!!
minä aloitan: tiskipöytä ja altaat ja hanat tulevat huippukiiltäviksi domestos-wc-pesuaineella. laita ainetta tiskialtaisiin ja hanoihin jne ja anna vaikuttaa jonkin aikaa, sitten pese KYLMÄLLÄ vedellä pois.
Kommentit (79)
siis hellan, saa parhaiten puhtaaksi kun hellalle kuivuneita roiskeita hankaa tavallisella sokeripalalla! Lika irtoaa todella helposti. Sitten rätillä vain pyyhkäisy :)
*Toinen hyvä on se, että laittaa lasiin ruokasoodaa ja jääkaappiin, niin jääkaapista lähtee ikävä haju pois!
*Kolmas niksini mitä itse käytän aina, on ns. "vanha konsti, joka on parempi kuin pussillinen uusia" eli kun pesen / pyyhin laseja tai peilejä, niin kuivaan ne aina sanomalehdellä, eikä jää raidan raitaa eikä muutakaan nukkaa!!
Tuota keittolevy niksiä, itse olen koittanu hinkata jälkiä vaikka sun millä aineilla mutta tuloksetta, myös kuulin että mäntysuopa olisi toinen hyvä vaihtoehto, mutta kokeilen sokeria ekana kun sitä on aina kaapissa :D
Työn puolesta tämä on minulle itsestään selvyys, joten en tiedä miten muut hoitavat tämän vessan lavuaariin pesun. Mut kätevimmin lavuaarin pesu onnistuu TISKIHARJALLA ja sitten päälle kuivaus jollain nukkaamattomalla rätillä. Olikohan tämä itsestään selvyys? Käy nopeasti ja tulee hyvää jälkeä. Tietty joku pesuainekin... : )
Hanki näitä läjä ja niputa likaset lasten pikkarit, sukkaparit niin pesun jälkeen vaan nostat ne narulle kuivumaan (ei vie tilaa narulta ja kuivina paritat valmiina).
Voisiko isommat lapset jopa parittaa omansa omalla värillä? :D
Näin nopeutuu oikean henkilön vaatteen meno oikeaan paikkaan?
on valmiiksi sukille yms nuo pitimet :)
kun kovalla sokeripalalla jynssäsin.
Lähti kyllä likakin, mutta naarmut tuli tilalle..:/
Niitä pitäis olla valtavasti, niitä pitäis saada lapsetkin käyttämään, ne kolisevat pesukoneessa ja katkeilevat tosi helposti. Meillä ovat siis jääneet käyttämättä. Pesen sukat aina pesupusseissa, jolloin pysyvät tallessa.
Kiinnitän sukat Supilla ennen kuin heitän ne pyykkikoriin. Ikinä eivät ole katkeilleet. Joskus ovat saattaneet aueta.
pidon kannalta ehdottomasti paras niksi on hommata riittävän paljon ja riittävän väljää säilytystilaa. Kun jokaiselle tavaralle on oma selkeä paikkansa, osaavat lapsetkin helposti järjestä tavarat paikoilleen. Mitä vähemmän on "sekalaisten" leuljen laatikoita, sitä helpompaa on myös aloittaa leikki.
ruokasoodasta on moneksi... kuppiin vetä ja ruokasoodaa ja pari minuutia mikroaaltouunissa täydellä teholla; poistaa mikron ummehtuneen hajun.
Meillä kissa, joten pölyjä ka karvoja riittää.
Laitan Robomopin pyörimään lattialle päivittäin. Kerää pölyä ja karvoja todella paljon. Robo kulkee itsekseen ja törmätessään johonkin vaihtaa suuntaa.
Robo ei korvaa imuria täysin mutta on todelkätevä.
Robossa on vaihdettavat kkertakäyttöliinat.
http://www.robokeskus.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=vie…
hella, lähtee kaikki hyvin eikä naarmuunnu! ei millään sokerilla.
Kun aloitin työt ilmoitin, että tästä lähin meillä on lauantaina siivouspäivä ja siivous tehdään yhdessä. Muutaman lauantain mies raaski irrottaa vapaasta viikonlopusta talon siivoukseen. Sitten sain luvan ottaa siivojan, joka tekee perussiivouksen taloon 2 kertaa kuukaudessa. Nyt ei tarvitse kun silloin tällöin imuroida.
Kun aloitin työt ilmoitin, että tästä lähin meillä on lauantaina siivouspäivä ja siivous tehdään yhdessä. Muutaman lauantain mies raaski irrottaa vapaasta viikonlopusta talon siivoukseen. Sitten sain luvan ottaa siivojan, joka tekee perussiivouksen taloon 2 kertaa kuukaudessa. Nyt ei tarvitse kun silloin tällöin imuroida.
Nyt ei tarbi kuin hankkia se 200 neliön talo... :)
tehtävät perheenjäsenten (myös isä osallistuu) kesken. On peilien pyyhintää, pölyjen pyyhintää, olohuoneen järjestely, olohuoneen imurointi jne. Pieniä hommia kun ne jakaa noin. 6-henkinen perhe hoitaa (pintapuolisen?) siivouksen näin, eihän työn jälki ole samaa kuin sen itse hoitais, mutta riittävää. Pari hommaa jokaiselle, äitinä sitten auttelen jokaista tarpeen mukaan.
Toinen, mikä saa aamusta aloittamaan siivouksen, on se, että jokainen osallistuu tavaroiden järjestelyyn edellisenä iltana. Vaatteet ja lelut lapsetkin osaavat laittaa paikoilleen. Sitten aamulla on virtaa aloittaa varsinainen siivous: matot pihalle, imurointi, lattioiden pyyhk. Ja oikeasti voi iloita työn jäljestä jo aamupäivällä ja ehtii aloittamaan ruuanlaiton:)
Hyvä ketju, ap!
ripottele ruokasoodaa, päälle tavallista etikkaa reilusti, annan vaikuttaa, pyyhi ja a vot... :)
Muutama satanen ylimäärästä rahaa kuukaudessa...
T: kotihoidontuella siivoan ihan itse... vaikka olishan se kivaa kun joku tekisi sen puolesta.. (vaikkakin saa verovähennyksiin... mutta joutuu sen laskun silti ensin maksamaan itse..)
Meillä on yösähkökäytössä ja pesen pyykit aina öisin.( ajastan koneen lähtemään vasta aamun pikkutunneilla)
Aamusta jos on kiire( ja välillä muutenkin) heitän pyykit kopassa ulos pakkaseen.
Pyykit jäätyvät ja kun kerkiän otan ne sisälle sulamaan ja laitan kuivumaan.
Ihanan raikkaita vaatteita.
Meillä on yösähkökäytössä ja pesen pyykit aina öisin.( ajastan koneen lähtemään vasta aamun pikkutunneilla)
Aamusta jos on kiire( ja välillä muutenkin) heitän pyykit kopassa ulos pakkaseen.
Pyykit jäätyvät ja kun kerkiän otan ne sisälle sulamaan ja laitan kuivumaan.
Ihanan raikkaita vaatteita.
vissiin aika samanhintaista tällähetkellä kuin päiväsähkö joten lopetin yöpesut.
Aina silloin tällöin, yllättävän useinkin, pesukoneet sttyvät palamaan. Itse en uskalla ajastaa pesukonetta pyörimään yösähköllä, kun koko perhe nukkuu.
Meillä on vaan 90 neliön rivarihuoneisto ja silti ollaan ulkoistettu perussiivous. Siivooja käy 2 viikon välein tekemässä puhdasta jälkeä.
siis hellan, saa parhaiten puhtaaksi kun hellalle kuivuneita roiskeita hankaa tavallisella sokeripalalla! Lika irtoaa todella helposti. Sitten rätillä vain pyyhkäisy :)
*Toinen hyvä on se, että laittaa lasiin ruokasoodaa ja jääkaappiin, niin jääkaapista lähtee ikävä haju pois!
*Kolmas niksini mitä itse käytän aina, on ns. "vanha konsti, joka on parempi kuin pussillinen uusia" eli kun pesen / pyyhin laseja tai peilejä, niin kuivaan ne aina sanomalehdellä, eikä jää raidan raitaa eikä muutakaan nukkaa!!