Lumipäiväkirja!!!!!!!!!!!
Rovaniemen päiväkirja
Rakas päiväkirja
Elokuun 12: Muutin juuri Rovaniemelle. Täällä on niin kaunista.Luonto on majesteettinen. Maltan tuskin odottaa,että se peittyykauniiseen valkeaan lumeen.
Syyskuun 23: Rovaniemi on maailman kaunein paikka. Ruska on alkanut.Kävin retkellä tuntureilla, näin poroja ja hirviä. Upeita eläimiä.Tämä on paratiisi.
Marraskuun 11: Metsästys on alkanut. Kuinka kukaan voi ampua noitamajesteettisia eläimiä. Toivottavasti pian sataa lunta. Rakastan
olla täällä.
Joulukuun 2: Viime yönä satoi lunta. Maisema on kuin postikortista.Menin ulos ja lapioin lumet pois pihalta ja portin edestä.Lumisotasilla naapurin kanssa (minä voitin). Nastaa olla täällä!Tiekarhu ajoi ohi ja lapion lumet uudestaan portin edestä.
Joulukuun 12: Lisää lunta. Rakastan sitä. Tiekarhu jyräsi taas lumet portilleni.
Joulukuun 19: Lisää lunta. En päässyt portista ulos, koska tiekarhu tukki sen. Myöhästyin töistä. ...keleen tiekarhu!
Joulukuun 22: Lisää tuota valkoista paskaa satoi viime yönä.. Saan rakkoja lapioimisesta. Tiekarhu taatusti väijyy kulman takana ja jyrää heti ohi, kun olen lapioinut. Sontaläjä!
Joulukuun 24: Hauskaa joulua! Lisää lunta. Jos ikinä saan käsiini sen tiekarhun ajajan, niin revin siltä sisuskalut pellolle. Miksi ne eivät käytä suolaa!?
Joulukuun 27: Lisää valkoista paskaa taivaan täydeltä. Kolme päivää sisällä, lukuunottamatta lapioimistalkoita. En pääse mihinkään. Auto juuttunut ja jäätynyt tuohon valkoiseen paskaan. Sääennustaja sanoi, että 30cm lisää lunta on tulossa. Hienoa! Tajuaako kukaan kuinka monta lapiollista se tekee!
Joulukuun 28: Idiootti sääennustaja valehteli, lunta tuli 55 cm. Se ei missään tapauksessa sula ennen kesää. Tiekarhukin juuttui lumeen.
Se jätkä tuli lainaamaan lapiotani. Kerrottuani sille sontasäkille,että olen rikkonut jo kuusi lapiota hänen takiaan. Iskin viimeisen lapion hänen päähänsä.
Tammikuun 4: Pääsin viimeinkin liikkeelle autolla. Kävin kaupassa.Paluumatkalla törmäsin hirveen. Autoon tuli 10 000 mk:n vahingot. Ne ...tanan pedot pitäisi tappaa. Toivottavasti metsästäjät ampuvat ne kaikki tänä vuonna.
Toukokuun 3: Vein auton korjaamolle. Tajuatteko, mitkä vahingot teiden suolaus tekee autolle!? Miksi teitä pitää suolata?
Toukokuun 10: Muutin Helsinkiin. En tajua, kuinka kukaan voi asua tuolla jumalan hylkäämässä erämaassa