Jääkö kenelläkään wc-pytyn napit alas jumiin,vesi siis lorisemaan?
Meillä kolme vessaa,kolme pyttyä, merkki Gustavsberg, kaksi nappia, iso hätä ja pieni hätä, ja kahdessa pytyssä kolmesta jää napit jumiin. Ärsyttävää, aina saa käydä tarkistamassa kun lapset käy, tai kaverit, vieraat. Ja joskus ehtii lorista pitkän aikaa, vesilasku laulaa.
Voikohan noita korjata? Vai uudet pytyt? 9v vanhat, onko jo tiensä päässä?
Kommentit (12)
Mulla on jostain 80-luvulta oleva yksipainikkeinen gustavsberg ja siihen on löytynyt ihan joku vuosi sitten ainakin uusi painike (jousi poikki) sekä ne vipusysteemit sinne sisään ihan lähimmän putkiliikkeen hyllystä, joten kannattaa kyl ensin tarkistaa mitä se on syönyt ja saako varaosia. Asiantunteva myyjä saattaa kyl tietää missä vika piilee.
näköiset pumput. No, joku osa oli kuitenkin murtunut siitä systeemistä.
Taloyhtiö maksoi, joten en tiedä kustannusta.
on. Samanlainen ongelma meillä, itse korjattiin välillä, mutta taas rikki.
pyytäkää nyt putkimies korjaamaan pönttö =)
pytty ja isohätä-nuppi jää lähes aina alas, ellei sitä kädellä avita ylös. Asun vuokra-asunnossa. En vielä ole ottanut isännöitsijään yhteyttä. Periaatteessa pöntön kai voisi ihan vaihtaa, koska ei vieraat tajua nappia "auttaa" jolloin jää helposti lorottamaan ja tuhlaamaan vettä.
Pöntöt vain huonolaatuisia, luulisin.
Ja ei todellakaan tartte napin takia koko pönttöä vaihtaa.
on putkimiehen hommia. Osat voi uusia, jos niitä on vielä (liian vahna pönttö). Muuten menee koko pytty uusiks :)
-putkimiehen vaimo-
Täytyykin nyt alkaa kurkkia sinne säiliöön, kuinkahan se aukeaa, yritin tässä joku kerta, ei ihan "noin vaan" auennut, niin en uskaltanut enempää vääntää.
Mutta hyvä juttu, että todennäköisesti pikku juttu ja korjattavissa.
t.ap
On ainakin siellä painikkeen toisessa päässä pikkuinen vako, josta esim. meisselillä nostamalla painike irtoaa. Sen alla on sitten muovimutteri, jonka irrottamalla kansi lähtee.
no ei todellakaan ole putkimiehen homma.. meillä kolme samanmoista pyttyä jotka tekee noin. Helppo korjata itse. ja kyseinen pytty ei ole liian vanha, osia löytää. Se "nappiosa" härpäkkeineen vaan irti ja uus tilalle.. ihan kakkupala niillekin jotka ei moisia ole ikinä tehnyt. :)
En kyllä tiedä kuka korjaa?