Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäisen ylipainoisen henkilön uutta terveellistä elämää takana reilu viikko.

Vierailija
02.02.2010 |

Liikuntaa olen yhtä lepopäivää lukuunottamatta harrastanut päivittäin eri muodoissaan (vesijumppa, kävely, kuntosali, kuntopyöräily, lumen kolaus) vähintään puoli tuntia. Ruokavalio on pysynyt kevyenä (yksi pulla tuli syötyä viioknloppuna) ja salaattipainotteisena. Painoa on pudonnut hiukan alle 3 kg.

Kommentoikaa tämän päivän syömiseni:

Aamulla kaksi pientä ruisleipäviipaletta, hiukan margariinia, keittokinkkua ja kevytjuustoa (17%). Lasillinen kevytvadelmakeittoa ja kaksi mukia kahvia.

Lounaaksi iso annos vihannessalaattia, paistettu broilerin rintafile, hiukan kevyttä salaatinkastiketta, paljon vettä.

Päivälliseksi reilusti salaattia, reilu kauhallinen naudanlihasta tehtyä lihapataa (sisälsi myös juureksia), juomaksi paljon vettä.

Iltapalaksi aion syödä kaksi ruisleipäviipaletta, joiden päällä hiukan margariinia, kinkkua ja juustoa. Ja vihanneksia. Jossakin välissä saatan napata 1-2 mandariinia.

Päivän mittaan tulee juotua aika paljon kahvia, mutta myös paljon vettä.

Miltä kuulostaa? Painoindeksini on tuon n.3 kg:n pudotuksen myötä tipahtanut 43:sta 42:een. Paljon työtä vielä edessä, mutta nyt on hyvä olo.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ja tsemppiä jatkoon! :)

Vierailija
2/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä aloitus sinulla!!

Suosittelen kuitenkin syömisten lisäksi miettimään syitä siihen, miksi olet aiemmin syönyt niin paljon / epäterveellisesti. Laihdutus ihan pelkästään ruokavalioon keskittymällä onnistuu harvoin pysyvästi. Kyse on koko elämän (= ajattelutavan, päivittäisten rutiinien, asenteen jne) muuttamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä aloitus sinulla!! Suosittelen kuitenkin syömisten lisäksi miettimään syitä siihen, miksi olet aiemmin syönyt niin paljon / epäterveellisesti. Laihdutus ihan pelkästään ruokavalioon keskittymällä onnistuu harvoin pysyvästi. Kyse on koko elämän (= ajattelutavan, päivittäisten rutiinien, asenteen jne) muuttamisesta.

Olen tietoisesti keskittynyt muuttamaan elämääni aktiivisempaan suuntaan juuri tuolla liikunnan lisäämisellä jne. Tiedän aika hyvin omat ongelmakohtani vuosikausien jojolaihdutusten myötä ja tavoitteenani on nyt saada liikunta olennaiseksi osaksi elämääni (mitä se ei ole ollut). Yritän sinnitellä "pakkoliikkumalla" monipuolisesti muutaman viikon ja toivon sen liikuntakipinän ja oman elimistön tarpeen päästä liikkeelle pikku hiljaa syttyvän. Siinä ohessa sitten terveellisempi syöminen koko perheelle. Ja pikkuhiljaa toivotaan tulosta.

ap

Kiitos tsempeistä!

Vierailija
4/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienolta kuullostaa!

Liiallinen kahvi voi kyllä turvottaa ja heitellä verensokeria ees taas, jolloin vaikeempi olla hyvä mieli ja olo, joten koitapa vähän vähentää ja vaihtaa osa vaikka joksikin teeksi!

Ja sitten kannattaa vaikka kerran viikossa sallia jotain herkkuja itselle vaikka viikonloppusin (onhan lapsillakin karkkipäivä), ettei laihdutus tyssää liian tiukkaan kuuriin!

t.kokemuksesta puhun:-) Ja seuraan pitäs liittyä!

Vierailija
5/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosti! Terveellinen! Muista olla armollinen ja etsiä eläm

Vierailija
6/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäen käytännössä kaiken pois :)

sokerin,rasvan kaikesta. pastan perunat riisit vaalean leivän. hedelmiäkin kohtuudella vain.

syön päivässä 800-1200kaloria pudottaen vielä muutaman kilon pois.

ensin vaihdoin esimerkiksi astikkeessa ja perunoissa , perunat kukkakaaliin. pian jätin kastikkeenkin. kukkakaalit tms maustan voimakkaasti mausteilla. en edes kaipaa mitään perunoita tai pastoja enää.

ainoa mikä ei katoa on makeanhimo. sallin itselleni herkuttelupäiviä parin viikon välein jolloin voin ostaa ja syödä mitä vain haluan niin paljon kuin haluan.

ruisleivän päälle laitan ketsuppia ja kurkua. mutten rasvalevitteitä

Vierailija
7/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samalla tiellä, mutta nyt sitkeä flunssa uhkaa pilata kaiken... Kuntoilla en kuumeessa ole voinut, ja tietysti lohduttaudun syömällä herkkuja...

Mut hei oikeesti, syökö joku ketsuppia leivällä? Kammottavaa muutenkin, saati leivällä...

Vierailija
8/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla oli tapana tehdä iltaisin kuumia voileipiä, joihin tuli salamia ketsuppia ja juustoa :D

nykyisin siis en laita enää sitä salamia, enkä juustoa, vaan paahdan ruisleivän kuumaksi ja laitan päälle ketsuppia pippuria ja kurkkua ;D

Vierailija
9/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasten ei kannata syödä paljoa hiilareita. Itse syön iltapaksi joko pari paistettua kananmunaa tai rahkaa ja marjoja. Eli jaksotan hiilarit aamuun/aamupäivään ja vähennän iltaa kohti, koska yöllä hiilihydraattiaineenvaihdunta lakkaa/hidastuu merkittävästi.

Vierailija
10/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin olen syönyt elokuusta asti ja paino tippunut yli 10kiloa.

syön kaiken ruuan vasta klo17-21välillä _aina_. en muruakaan aamulla/päivällä. aamulla juon vain kahvia. ja kilot tippuu

t: nykyinen 167/53. tuleva 50kiloinen

Vierailija
11/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön kaiken ruuan vasta klo17-21välillä _aina_. en muruakaan aamulla/päivällä. aamulla juon vain kahvia. ja kilot tippuu

näytätkin varmaan todella upealta...huoh. Sitä paitsi kysymyksessä ei ole luulo.

Vierailija
12/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mittani ovat 173cm/79kg

Päätin yrittää laihduttamista ruokavaliolla kun en laihdu liikunnalla.

Aamupalaksi 4 mukillista (3dl) kahvia makeutetun soijajuoman kanssaja lasi appelsiinimehua klo 9.

Päivällä 5 mukia kahvia ja 2 purkkia tonnikalaa klo 12. Sitten vauvan kanssa vaunuilua 2h unien ajan noin 7km. Linssikeittoa lautasellinen klo 15.

Klo 18 pari mukillista kahvia.

Iltajumppa.

15 min hyppynarua lämmittelyksi.

Miesten punnerruksia 30, 20, 25kpl Sarjojen välissä aina 30 sekunnin tauko.

Kyykkyjä 10 kg vauva sylissä 50, 50kpl. Kyykkyhyppyjä ilman vauvaa :D 20 nopeasti korkealle.

Leuanvetoja 8, 4, 6 kpl min taukoa sarjojen välissä.

vatsarutistuksia hitaasti 70, jalkojen nostoja tangolla riippuen 50, tavallisia vatsoja 100kpl

Minuutti jalkojen pitoja 5 cm maasta ilmassa.

Selkäliikkeitä 100, 100, 100kpl erilaisia liikkeitä

5 mainuuttia teräsmies asennossa jalat ja kädet ilmassa.

Lankku asennossa pitoja 1 min tavallisia, 1 vasemmalla kädellä oikea jalka ilmassa, 1min oikealla vasen jalka ilmassa, 2 min kyljellään per puoli.

Jumppa kestää yleensä tasan 45 min teen sen viidesti viikossa. Jos on kiire teen liikkeet peräkkäin esim. punnerrukset ja heti perään kyykyt joten palautumista ei tarvita. Silloin jumppa kestää vain 30 min alkulämmittely mukaan lukien.

Kevyet venyttelyt ja suihkuun.

Iltapalaksi 400g kanaa kuivina suihin. 4dl maitoa.

Tarkoituksena olisi saada keho kiinteäksi ruokavaliolla. Jumppaa olen noudattanut jo 27 kk ajan ja paino on vain noussut.

Vierailija
13/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole (painonvartijoiden ohje) väliä mihin vuorokaudenaikaan syöt, kunhan et syö määrääsi enempää. Ja oleellista on myös säännöllinen ruokarytmi, jotta suolisto toimii hyvin, ja elimistö tietää, että lisää energiaa tulee

Vierailija
14/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmaan harrasta lainkaan liikuntaa? Onko sulla mitään lihaksia?

Vierailija
15/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas ruokavalio

Vierailija
16/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailujutuista... Itse olen 170cm ja painan 68kg ja tarkoituksena on pienentää rasvaprosenttia kesäksi. Treenaan salilla 4-5 krt/vko, johon sisältyy myös treenin päälle fillarointia tai stepperiä. Ja päivän syömiset:

-kaurapuuroa, puoli purkkia raejuustoa

-lounaaksi tonnikalasalaatti tai joku muu salaatti

-välipalaksi omena

-päiväruoka on kotiruokaa,eli jotain näistä: kanaa,kalaa,naudanlihaa,riistaa,katkarapuja,tonnikalaa,kasviksia,täysjyväpastaa/riisiä,

-treenin päälle proteiinipirtelö

-iltapalaksi munakas tai vaikka rahkaa

Ja voin sanoa ettei tarvitse nälkää nähdä ja silti tuloksia syntyy. Olisi karmaisevaa olla jollain tuollaisella "aamupalaksi kahvikuppia ja illalla vähän linssikeittoa"-dieetillä. Siinä saa ne vähäisektin lihakset hävitettyä, jonka jälkeen laihtuminen on entistä hankalampaa. Tsätä löytyy tietoa netistä pilvin pimein.

Vierailija
17/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todellakin vedät leukoja tuon määrän! Tai punnerrat miesten punnerruksia noin paljon.

Itse olen harrastanut liikuntaa koko ikäni eli melkein 30 vuotta, enkä vedä leukoja kuin max 2 jos olen oikein voimissani. No miesten punnerruksia saisin ehkä tehtyäkin samaisen määrän kuin sinä, mutta olen käynyt podypumpissa nyt 3 vuotta ja siellä on tullut punnerrettua.

Vierailija
18/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa mitä sairasta tuossa on?

Jätin vehnän ja sokerin ruokavaliostani kokonaan pois koska epäilen niiden lihottavan minua.

Vehnän tilalle otin lihan. Linssikeitossa oli vihanneksia 500g.

Vierailija
19/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 13, aika paljon kahvia sä vedät :s

Vierailija
20/24 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa mitä sairasta tuossa on?

Jätin vehnän ja sokerin ruokavaliostani kokonaan pois koska epäilen niiden lihottavan minua.

Vehnän tilalle otin lihan. Linssikeitossa oli vihanneksia 500g.

mitään järkevää ja tuolla laihdutuksella lähtee loputkin lihakset, jonka jälkeen laihdutus vaikeutuu entisestään. Miksi naiset muuten haluvat olla laihoja läskejä, eikä ketään kiinnosta hyvä kunto ja lihakset, joilla saa kroppaankin ihan eri tavalla muotoja? En itse näe sellaisissa pulkannaru-käsissä mitään kaunista tai naisessa, joka on kuin tikkari; iso pää ja olematon kroppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi